Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

'N Knoalster bak "2" en "3"

Re: 'N Knoalster bak "2"

We hebben het toch in de vingers he :p

lijkt nu veel dieper en vind zeer geslaagd! :goed:

nog ff n paar!

Bijlagen

• Nwe opbouw0001.JPG
    Nwe opbouw0001.JPG
    129,3 KB · Weergaven: 34
  • Nwe opbouw0002.JPG
    Nwe opbouw0002.JPG
    134 KB · Weergaven: 24
  • Nwe opbouw0003.JPG
    Nwe opbouw0003.JPG
    98,8 KB · Weergaven: 11
  • Nwe opbouw0004.JPG
    Nwe opbouw0004.JPG
    107,3 KB · Weergaven: 20

Vissenbestand is ook aangepakt!

Alles aggrasieve vissen zijn dr nu uit! sommigen zijn toch niet echt goed behhersbaar in een bak van 1 mtr.

Dwergbaarsjes, Fridmanni, en Springeri zijn eruit omdat die alle nieuwe bewoners de dood in jagen.

Ook de laatste Argikeizer is weg.

Omdat ik een Salarias toch erg mooi van lijkheid vind wou ik er weer eentje maar mijn escinus bicolor maakte dat onmogelijk, dus die moest dr ook uit.

Citroengobie moet ook plaatsmaken voor andere jongens: Jack in the box hoop dr 2 over te kunnen houden als ik dr 3 plaats. Daarom de extra dikke laag zand!

Verlanglijstje staat:
koppel 2x Wetmorella triocellata,
Jack in the Box 3x
en nog wat klein grut!

voor pas opgebouwd te hebben ziet het er erg mooi uit Mark,kan ééns goed doen zo een grote schoonmaak(verbouwing)alleen moet je er aan durven beginnen:goed:

Mooi werk geleverd...jullie hebben het zeker in de vingers :goed: op de drijvende pilaar na dan :p !!
arjen_D zei:
We hebben het toch in de vingers he :p

lijkt nu veel dieper en vind zeer geslaagd! :goed:

Hi Mark,

Ik vind de nieuwe opbouw goed geslaagd.:goed: Nu is het idd hopen dat het goed gaat de komende periode. Welke bacterieen voeg je momenteel toe?

Groeten han peter

ziet er wonderbaarlijk idd een pak beter uit dan je initiële bak. Prachtig werk heb je daar geleverd.

groetjes
Kris

Thanx iedereen!

Ik voeg bacterien toe BactoPure bio digest.

Ik heb iets last gehad van bruine alg maar dat is weer verdwenen.

@Jawsee: Ja idd je moet het maar aandurven. Soms krijg je nog een verrassing op de koop toe: Kwam deze jongen ( http://www.zeewaterforum.info/forums/attachment.php?attachmentid=136852 ) ook weer tegen net als jij!:)

Gisteren even bij Hennie (aquariumwinkel de Pijp) geweest, en heb enkele dingen bij hem mee weg genomen.

1x Acropora met prachtige paarse toppen!
3x Bloedgarnaal
1x Escinus stigmatura
1x Stonogobiops yasha

Ben nog steeds opzoek naar Jack's en Wetmoralla's maar weinig aanbod:(

AC fosfaatfiltertje binnengekregen, een goedkoop eenvoudig stukje techniek, maar zeer effectief denk ik!

Ca krijg ik ook nu na ik veel koralen eruit heb gedaan niet onder controle met bijvoegen van TM Biocalcium en Magnesium. Binnenkort wil ik toch een kalkreactor, een Dastaco. Het is een mooi vrij eenvoudige reactor wat mij toch emorm aanspreekt.

Biogrow voeg ik weekelijks toe tot het evenwicht weer een beetje terug is in de bak.

Xenia is weer een plaag aan het worden:mad: ! Overal kleine stukkies verspreid door de bak! ben maar begonen met het dicht smeren met reefconstrukt overal waar ze beginnen te groeien!

Bak draait redelijk na de verbouwing. Doordat ik met mijn hoveniersbedrijf erg veel aan het werk ben komt de bak op de 2de plaats.

Dus verversen blijft erbij.....xenia steekt overal de kop weer op......en een beetje flap......hier en daar krijg ik iets alg!

Volgend weekend pinksteren wil ik ff flink door de bak en alles ff weer tiptop maken. Ventilotoren in de onderkast hebben het maanden geleden al begeven en er is nu een ernstig vocht probleem in de kast aan het ontstaan:eek:

Binnenkort komt er een DASTACO II juichendus als die geinstalleerd wordt moet het toch allemaal netjes zijn;). Krijg het Ca niet meer onder controle met bijvoegen van biocalcium van TM.

Trouwens weer een acro die bleekt:mad:!

Calendrium groeit wel als koooooool, en ff overzichtje!

Bijlagen

• Be[lanting0001.JPG
    Be[lanting0001.JPG
    155,7 KB · Weergaven: 188
  • Be[lanting0002.JPG
    Be[lanting0002.JPG
    107,9 KB · Weergaven: 34

Ziet er goe ut daar in Stadskanaal :goed: !!

mooi hoor Mark ;)

binnenkort idd een dastaco maar wachten duurt zo lang he :pgeinig

Mark, Het ziet er wel mooi uit,maar...........die xenia`s daar moet je wel mee aan het werk voor dat je de tuin in gaat anders loopt het helemaal uit de hand.Gr Martin.

Gisteren bijna 2 litermaten vol xenia door de WC gespoeld! Hey groeit de pan uit bij mij:mad:!

Nu heb ik alles weer onder controle. Xenia die spontaan op plekken verschijnen waar ik het niet wil smeer ik dicht/onder de reefconstuct. anders is het nit weg te krijgen. Ik doe het direct wanneer ik een klein poliepje zie pompen.

Ik verdenk de xenia ook van mijn Ca en Kh probleem! Ik krijg het met geen mogelijkheid meer onder controle. kilo's biocalcium/magnesium e.d gaan er door hier.

Dastaco is in de maak -geinig-geinig-geinig, die moet mijn Ca wel op pijl houden denk ik.

Raak ook weer Acro's kwijt door dit Ca/kh gedonder:mad:!

Hoi Mark,

Nog steeds alles onder controle met de xenia`s ?

En hoe is het met de Dastaco,is die al in werking?

Groetjes Martin,

beste mensen ff een update,

Dastaco is (voorlopig) van de baan. Na enkele problemen bij andere mensen was ik het vertouwen in deze reactor kwijt.

Na veel overleg met Arjen zijn we een andere weg in geslaan. Arjen met het vaatje van Walter, en ik ben aan het 'Ballingen':p gegaan.

Balling lijkt mij toch makkelijker dan met een reactor weken, en daarbij komt dat ik een reactor had moeten laten maken ivm ruimte gebrek in mijn meubel.

Nu alleen nog tapkraantjes voor op een jerrycan. Ik had van die camping watertankjes maar die tapkraantje lekken allemaal.

Ben bij Joe, een koralen kweker uit Witten, duitsland geweest. Erg mooie shop daar. Mooie stekken, van bijna alleen maar moederdieren van hem zelf. Ik begreep van hem dat vele gevestigede namen van het forum,vooral BE-ers daar ook geregeld shoppen-geinig-geinig. De NL-ers blijven nog een beetje achter!

Nu eerst rustig aan de waarden weer op normale pijl krijgen en houden dan eens kijken of er weer acro's in kunnen. Alle acro's zijn nu echt gebleekt.

Temperatuur is al weken een probleem en draai alleen maarop 4 buizen en soms maar 2, dus groeien kleuren zijn een beetje minder de laatse tijd. Behalve Xenia daar vecht ik nog steeds mee. Net weer een litertje weg gegooid.

Ik heb wel mooi stukken xenia op stekstenen staan in de stekkenbak, voor de liehebber.

Probeer eens een groepje Rynchocinetes uritai (Dansgarnaal) in te zetten.. Bij sommigen eten ze xenia ed.

Mooie bak trouwens;)

Grtz
Stephen

Back
Bovenaan