Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

'N Knoalster bak "2" en "3"

Re: 'N Knoalster bak "2"

Haha heb dr nu al zin in Arjen����

@erikb: het blijft kriebelen hè:p

Eindelijk vakantie en tijd om de bak te vullen, Full DSR style:cool:!

Gisteravond de 6 kilo steen geplaatst en paar stenen vergruisd en door het uitgespoelde zand gemengd.

Ondertussen (met mij eigen huis laborante, erg handig��) water aangemaakt. Niet alle stoffen vtv afgewogen maar achter elkaar, hierdoor was de oplossing telkens bij toevoegen nieuwe stof weer helder. Toch maar even gewacht en als laatst kh+ toegediend. 25 gieters later was de bak vol!

Nu na 10 uurtjes is al het zweefvuil door het powerfiltertje eruit gefilterd, en is het water alleen nog maar beetje mistig.

Volgende week woensdag gaan we meten en kijken of we wat leven erin kunnen brengen.

En wat maken die Jebao's een lawaai!! Vind wederhelft niet leuk!!! Hoop dat het minder wordt.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    91,4 KB · Weergaven: 30
  • image.jpg
    image.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 33
  • image.jpg
    image.jpg
    41,1 KB · Weergaven: 34
Vanavond even weer ouderwets gezellig biertje gedronken bij het aquarium :) Martin we komen snel weer noar hoaksebarge :)

Vanavond even weer ouderwets gezellig biertje gedronken bij het aquarium :) Martin we komen snel weer noar hoaksebarge :)

Was weer als vanouds!

Temperatuur nog steeds hoog Arjen:confused: vanmorgen nog 25gr zonder verwarming!
Ik verdenk de jebao die lawaai maakt. Die doe ik vanavond ff uit.

Bruine alg komt nu opzetten, afschuimer draait nu ook mee, licht nog steeds op 6 uur.

Nog vind ik de temp vrij hoog. 25,8 na de nacht met alleen opvoerpomp, en twee jebao's. terwijl het in huis maar 22 gr is. Het powerfiltertje wat ik erop had zorgde voor 1 gr verhoging die had ik eerder al uit gezet. Ik heb geen thermostaat aan en na de nacht nog steeds 25,8 graden heb ik nog geen zorgen om maar wat al het weer heter wordt.......afwachten maar.

komt wel goed denk ik! ik denk persoonlijk dat je met een kleine ventilator de temperatuur kan houden zoals jij dat wil, persoonlijk zou ik hier geen koeler opzetten ;) kun je daar beter weer koraal en vis voor kopen :P

De Eheim kan flink wat warmte genereren. De Jebao's maken inderdaad veel lawaai. Zelf vind ik de Tunze turbelle nanostream (6020/6040) erg goed (stil en zuinig).

komt wel goed denk ik! ik denk persoonlijk dat je met een kleine ventilator de temperatuur kan houden zoals jij dat wil, persoonlijk zou ik hier geen koeler opzetten ;) kun je daar beter weer koraal en vis voor kopen :P

temp valt mee gisteren 26,3 max met verlichting. Tis de opvoerpomp. Vanacht laten draaien zonder sump. En temp daalde flink! Naar 24gr.
Ventilator komt wel op de sump tzt!

De Eheim kan flink wat warmte genereren. De Jebao's maken inderdaad veel lawaai. Zelf vind ik de Tunze turbelle nanostream (6020/6040) erg goed (stil en zuinig).

Denk dat ik van de vrouw wel Tunze,s moet aanschaffen binnenkort, die ergerd zich dood aan het gebrom! Ik had ze op de vorige bak ook, bevielen goed.

Bruin:o

image.jpg

Ik ben zelf ook zo'n vrouw die dat geluid van de pompen totaal niet kan waarderen. Zelfs Tunzes heb ik de deur uitgedaan en ruim 3 jaar geleden ben ik over gestapt op de Sicce Voyagers. Geen gebrom en geen geresoneer meer, maar heerlijk stil.
Misschien dat ook dat merk een overweging waard is.

Ik ben zelf ook zo'n vrouw die dat geluid van de pompen totaal niet kan waarderen. Zelfs Tunzes heb ik de deur uitgedaan en ruim 3 jaar geleden ben ik over gestapt op de Sicce Voyagers. Geen gebrom en geen geresoneer meer, maar heerlijk stil.
Misschien dat ook dat merk een overweging waard is.

Thanx voor de tip Marjan!

Bak draait goed. Beetje flap maar is al op zijn retour.

Waarden zijn goed en DSR bevalt mij prima! Geen waterwissels maakt de hobby nog leuker;);)

1 Salarias, 1gele dokter en een piccassotje zwemmen rond en doen het goed.

Afgelopen week fluogroene kroepoek en gele pado gescoort. Op fragswap eens flink sps inkopen:cool:
Eerst vtv nog even de t5 buizen vervangen, die zijn echt aan vervanging toe.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    77,4 KB · Weergaven: 23
  • image.jpg
    image.jpg
    44,7 KB · Weergaven: 27
Hey Mark,

Goed...... dat je niet altijd met de coniferen bezig bent. Mooi bakje heb je nu weer staan en daar komt straks nog wat moois bij als je bij mij langs komt !!

Grt,

Martin.

Bah! Zit met blije ogen naar jonge turbosoakken te staren, zit er planaria op de ruit:mad:.

Kan ze nergens vinden op de koralen. Iemand nog een andere tip dan een zesstreep lipvis die had ik eerder altijd preventief in de bakken.

Gisteren even bij MaKoi geweest, wat een prachtige dieren hadden ze zitten:eek:!

Zesstreep en en pepermuntgarnaal meegenomen.

Gisteren met arjen, martin en tom bij Reefmasters niet geslaagd, dus maar rondje winkels gedaan. Aqua ferrytales, Aquaasan, Angelfish! En wat leuke stukken, en ander aquaspul meegenomen.

Back
Bovenaan