Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

'N Knoalster bak "2" en "3"

Re: 'N Knoalster bak "2"

mooi man....leuk speelgoed :goed: :) !!

manuel69 zei:
mooi man....leuk speelgoed :goed: :) !!
Speelgoed, je mag er eerst wel een opleiding voor gaan volgen voordat je het toestel een beetje weet te gebruiken:D ! Maar goed een leuke hobby drbij!

nog ff un paar:

Bijlagen

• diverse00011.JPG
    diverse00011.JPG
    107,4 KB · Weergaven: 11
  • diverse00012.JPG
    diverse00012.JPG
    94,8 KB · Weergaven: 9
  • diverse00013.JPG
    diverse00013.JPG
    161 KB · Weergaven: 36
  • gele dok0005.JPG
    gele dok0005.JPG
    65,6 KB · Weergaven: 9
  • citrus0008.JPG
    citrus0008.JPG
    76,8 KB · Weergaven: 11

De argi is moeilijk op de foto te krijgen maar heb m tepakken kunnen krijgen op de foto!

Bijlagen

• bicolor0007.JPG
    bicolor0007.JPG
    81,7 KB · Weergaven: 5
  • Argi0006.JPG
    Argi0006.JPG
    108 KB · Weergaven: 6
  • argi00016.JPG
    argi00016.JPG
    104 KB · Weergaven: 6
  • argi00015.JPG
    argi00015.JPG
    80,4 KB · Weergaven: 8
  • argi00014.JPG
    argi00014.JPG
    81,2 KB · Weergaven: 9

Marc ,

heb juist je dagboek doorgenomen. Een heel verhaal maar uiteindelijk toch een prachtig aquarium geworden.
Kun je wat meer info geven over je toevoegingen voor de kleuren te optimaliseren. Ik heb namelijk ook wat problemen met de kleuren , deze worden bruin na een tijdje.
Dit produkt bv. elementmix , welk merk is dit , waar kan ik dit krijgen en hoeveel voeg je toe?

bij voorbaat dank,
Kris

De sporenelementen(elementmix) komen bij Aquariumwinkel de pijp weg, is een sponsor! Het heeft nu een andere naam maar is hetzelfde produkt.

Ik doseer uit de losse hand:o 2x in de week ongeveer(ik heb het in een 10ml spuit gedaan). 2ml per fles(3flessen) per keer. Ik doseer fles2 minder omdat hier ijzer in zit en ik daar iets alg van krijg!!

Als ik dit niet gebruik bijv als ik op vakantie ben ofzo, dan zie ik de kleuren achteruit gaan.

En ik voeg amino's toe, wanneer ik er aan denk:) !

Leuk speelgoedje!! Nog ff een paar:D

Bijlagen

• divers00021.JPG
    divers00021.JPG
    150,6 KB · Weergaven: 43
  • galaxea00020.JPG
    galaxea00020.JPG
    141,9 KB · Weergaven: 12
  • roze buttons00020.JPG
    roze buttons00020.JPG
    123,8 KB · Weergaven: 16
  • florida's00020.JPG
    florida's00020.JPG
    103,5 KB · Weergaven: 14
  • calendrium00020.JPG
    calendrium00020.JPG
    154,1 KB · Weergaven: 12

Nou Mark dat ziet er heel mooi uit. Ik gebruik ook het zelfde,dit heet nu VITAL A B en C perfect spul.Gr Martin.

goh wat mooi zeg ga zo door P.S benne dat ook de roze buttons ?

momoo zei:
goh wat mooi zeg ga zo door P.S benne dat ook de roze buttons ?
Ja momoo, ik neem ze volgend jaar voor je mee:D !

super gaaf

hey montimark.
super mooie bak zeg wat een kleuren.
die buttons oogverblindend.
als je eens 2 kleine steentjes met blauwe en de roze heb hoor ik het graag.
gr michel

Marc,

Thanks ,

ps: wondermooie foto's....:goed:
Kris
Mark.... zei:
De sporenelementen(elementmix) komen bij Aquariumwinkel de pijp weg, is een sponsor! Het heeft nu een andere naam maar is hetzelfde produkt.

Ik doseer uit de losse hand:o 2x in de week ongeveer(ik heb het in een 10ml spuit gedaan). 2ml per fles(3flessen) per keer. Ik doseer fles2 minder omdat hier ijzer in zit en ik daar iets alg van krijg!!

Als ik dit niet gebruik bijv als ik op vakantie ben ofzo, dan zie ik de kleuren achteruit gaan.

En ik voeg amino's toe, wanneer ik er aan denk:) !

Thanx allemaal:)

Ben druk bezig te plannen om de bak leeg te halen en opnieuw op te bouwen.

Heb al enkele kg steen besteld en ben een bakje aan het regelen om de boel te laten rijpen, samen met vulsteen. Alleen nog licht voor erboven dus.............:D wie heeft nog iets!!
Bedoeling is aan de zijkanten opbouwen en in het midden alleen maar de rifspoeling wegwerken met steen, dus laag in het midden! Middenstuk wordt voor mijn buttons en rico's.

Probeer een zandzone te maken in het midden, maar met een diepte van 50cm zal het niet groot worden vrees ik. Middenstuk wordt voor mijn buttons en rico's. Zand wil ik toch weer 1 of 2 doopvonten.

Zijkanten worden met SPS opgevuld en onderaan LPS. Ik heb n grootte formosa die links bij mijn overloop/uitstroom komt links

Ik hou jullie op de hoogte;)

BLEKEN!!!!!! alle acro's beginnen ook bij mij te bleken, net als bij Arjen!

Geen aantoonbare reden:

Waarden zijn allen goed Ca400, Kh 8, Mg 1350, rest is 0!
Geen platwormen!
Heb pas een nieuwe ionenwisselaar dus dat kan t ook niet zijn!
Lampen zijn al 2mnd terug vervangen!
Ook hebben arjen en ik geen stekken uit elkaars bakken dus van elkaar kunnen we t ook niet hebben.

Net als Arjen sta ik ook voor een raadsel. Ik begin het waterleidingbedrijf te verdenken. Er is nl een niet forumlid uit Stadskanaal die ook acro's verliest!!

Waarden van het kraanwater worden morgen op laboratorium getest, voor de zekerheid!

Waardeloos enkele stukken waren echt groot, en enkele jaren oud:(

Ik hoop werkelijk voor jullie dat de nieuwe leidingen en nieuwe filterinstallaties van Waterbedrijf Groningen en Drente hier niet schuldig aan zijn...naar ik begrepen heb zijn deze sinds kort allemaal in werking gesteld?

MarjanH zei:
Ik hoop werkelijk voor jullie dat de nieuwe leidingen en nieuwe filterinstallaties van Waterbedrijf Groningen en Drente hier niet schuldig aan zijn...naar ik begrepen heb zijn deze sinds kort allemaal in werking gesteld?
Daarom laat ik voor de zekerheid het water test, maar alles moet toch door de ionenwisselaars/osmoseapp. eruit gehaald worden!

Ik denk niet dat het aan het water ligt. Iets is gebeurd waardoor het metabolisme van de koralen langzaam is verstoord. Omdat het langzaam is gebeurd kon het koraal op lange termijn zich min of meer aanpassen, waardoor je niets aan ziet, tot dat op een gegeven moment de grens is bereikt en uiteindelijk gaat afsterven (rek is er helemaal eruit).

Het is al een tijd geleden en ik ben benieuwd hoe het nu met koralen van jou en Arjen gaan?
Gr
Reza

Beste mensen,

Eindelijk heb ik de tijd gehad om eens flink met de bak bezig te gaan.

Vooral na het bleken van de Acro's werd het helemaal een noodzaak eens iets te veranderen. En de xenia was heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg aanwezig, en niet alleen meer op de achterwand! Stenen waren ermee bezaaid.

Samen met Arjen-d hebben we in een dag de bak leeg getrokken en weer op gebouwd. Ik had de dag ervoor al het nieuwe rif droog opgebouw in de schuur. Het bestond uit 3 delen die ik dmv vulsteen(ex levendsteen) en pur had opgebouwd. alleen bij een pilaar rechts iets teveel pur gebruikt:( ..........toen we de bak helemaal ingericht hadden met koralen/dieren gingen we de bak verder vullen...............ging de rechterkant van het rif drijven:mad: ! gevolg veel stekken:rolleyes: !

Alles is toch weer goed gekomen, beetje pur verwijderd en pilar verzwaard.

Heel veel koralen weg gedaan, die ik niet meer mooi vond, en koralen verkleind en afgestorven delen verwijderd. resultaat is dat ik enu een vrij op rif heb. ik had alles dicht gepropt met koralen1

Weinig levendsteen is terug de bak in gegaan! Dus zal alles goed in de gaten moeten houden. ben flink bacterien aan het toevoegen en enkele kleine stukken steen uit de stekkenbak gehaald en erbij gedaan.

20kg levend zand is in de bak gegaan. Dootdat het hele rif maar op 3 stenen rust kun je tot achterin de bak kijken. En overal ligt zand onder het rif, wat er mooi lijkt. De rifspoeling heb ik niet aan!

Ook is het rif vrij van de achterwand, zodat overal de stroming goed langs kan.

75% water is ververst en de rest is "oud" water. Kleuren zijn nu wat weg maar komen vanzelf weer terug!

Ben over gegaan op Dupla zout, en moet zeggen:goed: , alles reageerd er goed op en lost zeeeeer snel op! Alleen bijna 80euries per emmer:eek: :eek: :eek: !

ff overzichtje de volgende ochtend na het verbouwen: Rechts zijn eigenlijk 2 pilaren voor elkaar, vissen kunnen nog achter de gele stylopora langs zwemmen, deze staat ook op een pilaar, op foto lijkt het 1 pilaar

Bijlagen

• Nwe opbouw0005.JPG
    Nwe opbouw0005.JPG
    146,2 KB · Weergaven: 115
Back
Bovenaan