U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Prachtige plaatjes weer.
Succes met de aankomende verhuizing, blijft inderdaad altijd een hele hoop stress.
Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning, heel veel succes met het verhuizen van je prachtige aquarium. Met jouw kennis en doorzettingsvermogen wordt het ongetwijfeld weer een juweel.
Geweldig mooi aquarium. Jammer dat de bak binnenkort verhuisd moet worden.
Veel succes hierbij.
Wat is dat voor een koraal in foto nummer 3, met al die gekleurde kokerwormen er op.
Is dat een heel moeilijk koraal .
Prachtig stuk
Prachtige tank, hoop dat de verhuizing een beetje goed uitpakt voor al die mooie koralen.
Mooie bak
Succes met de verhuizing de voorbereiding lijkt erg goed
Bedankt allemaal.Veel succes met de verhuizing![]()
PoritesWat is dat voor een koraal in foto nummer 3, met al die gekleurde kokerwormen er op.
Is dat een heel moeilijk koraal .
Prachtig stuk
Ik denk dat Luc druk aan het typen en foto's ordenen is...
dit gaat nog wel even duren haha.. denk dat ik het vandaag niet af krijgIk denk dat Luc druk aan het typen en foto's ordenen is...
Tjeee, ik de voel de stress gewoonweg. Top aangepakt, complimenten!Het plan was het aquarium en alle dieren tijdelijk (tot de zomer) in de garage te plaatsen zodat ik eerst het huis op orde kon maken.
Ik realiseerde al vroegtijdig dat je bijna 2x zoveel aquarium ruimte nodig hebt om alle dieren uit een draaiend aquarium fatsoenlijk te kunnen verhuizen.
Je kunt welliswaar op de nieuwe lokatie de dieren niet op dezelfde manier terugzetten (zo is het namelijk door de jaren heen gegroeid).
Naast mijn hoofdbak (2.00x70x80) en stekkenbak (220x70x40) heb ik nog een extra stekkenbak (200x50x40) in de garage geplaatst.
Ik had ook al enkele maanden een grote plastic bak meedraaien waar ongeveer 250 kilo steen in zat. Ik wist namelijk niet zeker of ik het voor elkaar kreeg de bak in een week tijd te verplaatsen; en dan is een gedeelde bacterie cultuur (tussen de twee locaties) geen overbodige luxe... achteraf is dit mijn redding geweest.
Ik ben begonnen met het verplaatsen van de kunststof bak met stenen; de stekkenbak en filtertechniek... We zijn s'ochtends om 8 uur begonnen met de intentie om op het einde van de dag alle spullen in de nieuwe garage te hebben staan. Dit viel extreem tegen. Rond de middag stond alleen de kunststof bak pas op transport...Daarnaast was dit zo ongeveer de koudste week van het jaar en koelde het water veel te snel af. stress stress en nog eens stress... de planning liep in de soep en het was niet realistisch te denken dat ik alle spullen in een weekend over verhuist kreeg.
Het verwijderen van de eerste techniek.... kalkreactor.. doseerunit....automatisch water bijvullen.. alle kabels fotograferen en labelen en hopen dat we op de nieuwe locatie nog wisten hoe het allemaal in elkaar zat.
![]()
Verwijderen van bijvulaquarium (hier zat het osmose water in en gebruikte dit ook om water wissels mee uit te voeren).
![]()
Het verhuizen van de stekkenbak.. dit ging uiteindelijk vrij soepel door alle hulp.
![]()
De eerste koralen (van de stekkenbak) stonden terug in het water.. Zowel de garage als het water was koud (21 graden) aangezien het buiten -10 was en de garage poort lang open stond. De verwarmings elementen draaiende op volle toeren... spannend of de koralen er last van zouden krijgen.
![]()
Einde dag 1...12 uur in de nacht... alles techniek hing provisorisch aan elkaar.. ik had geen rust en heb besloten naast het aquarium te slapen (mijn vrouw verklaarde me voor idioot... misschien wel terecht.
![]()
Einde dag 1...12 uur in de nacht... alles techniek hing provisorisch aan elkaar.. ik had geen rust en heb besloten naast het aquarium te slapen (mijn vrouw verklaarde me voor idioot... misschien wel terecht.
haha dat was dus exact ook mijn gedachteTjeee, ik de voel de stress gewoonweg. Top aangepakt, complimenten!
Voordeel van naast de spullenboel slapen: geen lekkage detectors nodig...dat voel je wel aan de slaapzak (LOL)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.