Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Mijn Oceanium 3

Waaattt!!!!! Dat ziet er echt uit als minimaal een 300! Wel een hele gave schuimer! Maar...... is die niet wat groot voor de bak?
Dat gok je goed zeg. Klinkt haast alsof je erbij was gister 😜
Voor deze bak wel wat groot ja… 😉

Altijd leuk om daar even in t magazijn te koekeloeren.
IMG_2236.jpeg

Laatst bewerkt:
O en wie zich nog afvroeg wat ik in vredesnaam met een Double Cone 300 naast een 220 Liter bakje moet...
Ik was even vergeten dat verhaal af te maken. 😅

Aanstaande woensdag krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis. De huidige bak gaat dus leeg. Het glas gaat niet mee, de dieren wel.
Ik een groter huis, dan mijn vissen ook. Leek me wel zo eerlijk... ;)

De afgelopen weken/maanden ben ik dus alvast inkopen aan het doen geweest voor een groter aquarium in het nieuwe huis.
De komende maanden ga ik daar een nieuw systeem opzetten en dan gaat de inhoud daar naartoe over.

Naast het afschuimertje, een groter osmosetoestel, uitbreiding van de verlichting, opvoerpompje, alvast wat droog steen, net cover, verwarmingselementen. In bestelling staan de bak bij Reef Corner, frame voor er onder via via, pellet boxen voor de sump, overflowbox is onderweg vanuit de VS.

Laatst bewerkt:
O en wie zich nog afvroeg wat ik in vredesnaam met een Double Cone 300 naast een 220 Liter bakje moet...
Ik was even vergeten dat verhaal af te maken. 😅

Aanstaande woensdag krijg ik de sleutel van mijn nieuwe huis. De bak huidige bak gaat dus leeg. Het glas gaat niet mee, de dieren wel.
Ik een groter huis, dan mijn vissen ook. Leek me wel zo eerlijk... ;)

De afgelopen weken/maanden ben ik dus alvast inkopen aan het doen geweest voor een groter aquarium in het nieuwe huis.
De komende maanden ga ik daar een nieuw systeem opzetten en dan gaat de inhoud daar naartoe over.

Naast het afschuimertje, een groter osmosetoestel, uitbreiding van de verlichting, opvoerpompje, alvast wat droog steen, net cover, verwarmingselementen. In bestelling staan de bak bij Reef Corner, frame voor er onder via via, pellet boxen voor de sump, overflowbox is onder weg vanuit de VS.
Poah ik kijk uit naar de Updates, wil je in die bak dezelfde bezetting doortrekken of een hele andere richting op gaan?

Ziet er allemaal heel gezond uit!! mooie bak
Dankjewel!

Poah ik kijk uit naar de Updates, wil je in die bak dezelfde bezetting doortrekken of een hele andere richting op gaan?
In eerste instantie wel. Het huidige bestand aan koraal en vissen gaat geheel over naar de nieuwe bak en met name het vissen bestand zal daar ook uitgebreid worden. De nieuwe bak wordt met 1,6m en zo'n 600 L bijna drie keer zo groot als mijn huidige bakje en er komt 300L aan sump naast te staan.

Maarrrr, dit is slechts fase 1 van 2 ;)
Want voor 900 L is die Double Cone 300 nog steeds behoorlijk groot.

Dankjewel!

In eerste instantie wel. Het huidige bestand aan koraal en vissen gaat geheel over naar de nieuwe bak en met name het vissen bestand zal daar ook uitgebreid worden. De nieuwe bak wordt met 1,6m en zo'n 600 L bijna drie keer zo groot als mijn huidige bakje en er komt 300L aan sump naast te staan.

Maarrrr, dit is slechts fase 1 van 2 ;)
Want voor 900 L is die Double Cone 300 nog steeds behoorlijk groot.
Mocht je hulp nodig hebben met sjouwen als je gaat verhuizen dan geef je maar een brul.

Bakje staat er mooi bij René. Ben benieuwd naar je nieuwe bak en natuurlijk de verdere uitbreiding, stekkenbak?

Eergister de sleutels gekregen. Gisteren maar meteen aan de slag in wat de fish room wordt.

Er stond een ingebouwd bed met opberg meubel. Dat is nu grotendeels verwijderd. Tevens werden de palletboxen voor de sump geleverd dus die aan t einde van de dag maar even proef gepast.
De zwarte streepjes op de vloer markeren waar de bak komt. Die wordt 160*74*65cm (55cm waterhoogte).
IMG_2532.jpeg

Hier zat het opberg meubel. Helaas is erachter de ruwbouw niet geheel afgewerkt. Maar geluk bij een ongeluk. Er loopt daar een rioolafvoer, dus nu kan ik er makkelijk een aanrechtje mét afvoer maken.
IMG_2533.jpeg

En vandaag kreeg ik een langverwacht pakketje vanuit de VS binnen met een heel essentieel onderdeel voor de nieuwe bak.
IMG_2535.jpeg

Laatst bewerkt:
Nieuw huis, nieuwe bak... Gefeliciteerd! Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken.

Dat zal toch wel weer een hele mooie bak worden. Helemaal nu je meer ruimte hebt.

Ben benieuwd wat voor moois je ervan gaat maken.

Succes!!

De bouw is nu echt van start. Dit weekend osmose apparaat geïnstalleerd en de aansluiting voor de afvoer van het spoelkeukentje gemaakt.

Watertanks voor bijvul (210 L) en waterverversen (300 L) zijn binnen, evenals een levering zout, steen en zand.

IMG_2558.jpeg

IMG_2553.jpeg

IMG_2554.jpeg

Dat is een aardig bijvul vat. Hoe groot gaat het geheel worden?

Ik gok toch minimaal een 1500L Mischien wel 2000 aangezien zijn afschuimer

Dat is een aardig bijvul vat. Hoe groot gaat het geheel worden?
Het is een vat van 210 Liter.
Het is net als de afschuimer, gekocht op de groei. Hoe groot het precies wordt weet ik nog niet. Ergens rond 1600-1800 L.
Maar dat duurt nog wel een paar jaar.

Ik heb nu een vat van 28 Liter op een systeem van 230.
Het is gewoon naar verhouding opgeschaald.

Back
Bovenaan