Laat ik ook maar eens mijn ervaringen delen in dit topic. Ik ben degene die vorig jaar eind mei deze bak met meubel en lichtkap besteld had. De levertijd zou 5 a 6 weken zijn. Begin juni de aanbetaling gedaan en ongeveer 2 weken later een mail gekregen dat het glas en dergelijke binnen was. In juli bericht gekregen dat de bak geplakt was en het frame was ook klaar. Ik zou gedurende de bouw foto’s krijgen, maar die kwamen maar niet nadat ik erom gevraagd had. Ik ben er toen maar een keer heen gereden en er stond alleen een frame en verder niets. Ik wilde meteen een aanpassing laten doen omdat ik een DyMico had gekocht. De sump kon dus achterwege gelaten worden en ik heb later ook het leidingwerk laten vervallen. Dit is dus minder werk en had de hoop dat het dan misschien wat zou opschieten. Helaas was dit ijdele hoop. Mijn vertrouwen was in september toch wel naar het nulpunt gedaald. Ik zag op zijn facebook allerlei bakken, die later waren besteld geleverd worden. Na de de foto’s goed bekeken te hebben zag ik al dat de kwaliteit van deze bakken van bedenkelijk niveau waren. Ook bij Google reviews had ik al verhalen gelezen waar je niet vrolijk van wordt. Het waren bevestigingen van mijn ervaringen. Naar mijn mening kloppen de laatste paar 5 sterren googlereviews niet. Ik heb geprobeerd deze mensen te achterhalen, maar ze zijn nergens te vinden. Daarnaast vind ik de zinsopbouw, woord gebruik en schrijfwijze wel heel erg op elkaar lijken. Gezien ik toch al een behoorlijk bedrag had aanbetaald moest ik wel doorzetten. Ik had trouwens al helemaal geen zin meer in de hobby. Ik was zo enthousiast vorig jaar mei en dit was in oktober naar nul gedaald. Ik heb op een gegeven moment ook deadlines gesteld die natuurlijk niet gehaald werden. Eind februari 2021 zou het eindelijk klaar zijn, maar ik had natuurlijk nul vertrouwen in wat mij te wachten stond. Ik had inmiddels al een een paar keer contact gehad met mijn rechtsbijstand en wist wat te doen mocht het niet naar het zin zijn. Ik had iemand meegenomen die er wat meer neutraal in stond want zelf was ik natuurlijk behoorlijk gekleurd. Toen we aankwamen zagen we dat het nog niet klaar was. Hij was er nog mee bezig, maar volgens hem ging het om nog een paar kleine dingen. Het meubel zag er niet uit en ik werd enorm boos. Hij wuifde alles weg. Het was een kwestie van wat poetsen zei hij. Nou, gerafelde, scheve randen en krassen in Dibond poets je niet weg. Ik ben normaal iemand die helemaal niet snel boos wordt en ben al die maanden ook netjes gebleven, maar ik ontplofte. De kap zag er ook niet uit, het was echt niet om aan te zien. Ik heb hem verteld dat ik de bak niet afneem en dat ik er helemaal klaar mee ben. Na wat foto’s te hebben genomen zijn we naar huis gereden en heb ik gelijk een ingebrekestellingsbrief geschreven en deze op drie manieren verstuurd, dus ook per mail. Ik kreeg diezelfde avond nog mail van hem dat hij de koopovereenkomst ontbond conform zijn algemene voorwaarden pt 9.4(overmacht). De overmacht was volgens hem de Corona Pandemie. Het materiaal zou hierdoor veel te laat geleverd zijn. Natuurlijk een onzinverhaal want ik had juni vorig jaar van hem al een mail dat de spullen binnen waren. Het kwam er ieder geval op neer dat hij de gemaakte materiaalkosten van mijn aanbetaling ging aftrekken en het restant zou overmaken. We zijn nu 2 maanden verder en ik heb nog steeds niet mijn geld niet geheel terug. Ik heb inmiddels voor goed 5.5K aan spullen op mijn zolder staan, meer heb helemaal geen zin meer in de hobby. Ik hoop dat dit nog een keer gaat komen. Ik vind het heel triest dat deze jongen er zelf helemaal van overtuigd is dat hij puik werk levert en dat hij goed bezig is. Mensen zullen zich wel afvragen waarom ik met hem in zee ben gegaan. Ik had natuurlijk bij 1 van de bekende bouwers kunnen bestellen. De reden is, dat het mij leuk leek om samen met een beginende bouwer iets neer te zetten. Deze mensen moeten ook een kans krijgen. Helaas dus een totaal verkeerde inschatting gemaakt van betrokkene.