Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Kitwerk met lucht - Nick's aquaria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil hier als eigenaar van Nicksaquaria toch even op inhaken. Het gaat hier om een tweedehands aquarium welke wij via marktplaats zonder garantie en "zoals hij hier staat" verkocht hebben, wij bieden op deze manier wel vaker tweedehands of inruil aquaria aan en hierbij geld hetzelfde als dat je ze bij een particulier zou kopen (ik verkoop deze bakken trouwens ook als particulier en niet namens Nicksaquaria) dat er geen garantie of wat dan ook op zit. De aquaria welke wij op maat maken en als Nicksaquaria verkopen zijn van een heel andere kwaliteit maar daarvoor kun je het beste een keer komen kijken. Wij vragen overigens niet meer om een aanbetaling van 65% maar dit moet in de voorwaarden nog gewijzigd worden.
Bedankt en doei.

Het lijkt me toch wel belangrijk om erbij te vermelden dat het hier dus niet om een nieuw aquarium gaat met garantie en dergelijke. Het gaat dus om een tweedehands gekocht aquarium welke gekocht is bij een particulier.
Juridisch is dat nog een heel twijfelachtig punt. Je maakt professioneel aquaria, verkoopt niet verkochte aquaria (die je dan eerst aan je zelf hebt verkocht?) als particulier door.. sketchy...
Daarnaast zou je, of je het nu als bedrijf of als particulier verkoopt, niet in willen laten met minderwaardige kwaliteit? De 'smoes' dat het als particulier gaat is maar zwak als dezelfde persoon claimt topbakken te maken..

Juridisch is dat nog een heel twijfelachtig punt. Je maakt professioneel aquaria, verkoopt niet verkochte aquaria (die je dan eerst aan je zelf hebt verkocht?) als particulier door.. sketchy...
Daarnaast zou je, of je het nu als bedrijf of als particulier verkoopt, niet in willen laten met minderwaardige kwaliteit? De 'smoes' dat het als particulier gaat is maar zwak als dezelfde persoon claimt topbakken te maken..
De bakken die wij op deze manier verkopen komen via inruil of wat dan ook bij ons terecht komen en deze verkopen wij dus als tweedehands met in de advertentie duidelijk de vermelding "zoals hij er staat" en "af af" (advertentie stond op marktplaats ook in de categorie "gebruikt") Voor mensen welke een nieuw aquarium niet kunnen betalen of voor mensen die een kweekbak zoeken of iets om zelf in te delen als sump is dit een prima oplossing. Het is alleen heel vervelend dat de topicstarter het voor doet komen alsof hij een nieuw aquarium besteld heeft.
Als hij hem bij je in de zaak heeft gekocht dan was het een zakelijke overeenkomst en geen particuliere.😉😉
Hij heeft hem bij mijn woonadres opgehaald

De bakken die wij op deze manier verkopen komen via inruil of wat dan ook bij ons terecht komen en deze verkopen wij dus als tweedehands met in de advertentie duidelijk de vermelding "zoals hij er staat" en "af af" (advertentie stond op marktplaats ook in de categorie "gebruikt") Voor mensen welke een nieuw aquarium niet kunnen betalen of voor mensen die een kweekbak zoeken of iets om zelf in te delen als sump is dit een prima oplossing. Het is alleen heel vervelend dat de topicstarter het voor doet komen alsof hij een nieuw aquarium besteld heeft.

Nu verwoord je het precies zoals het is. Je hebt bakken die terug komen ingenomen en weer verkocht. Dit is een zakelijke transactie (immers neem je ze als ondernemer in)
Waar je de bak uiteindelijk verkoopt of via welk media is niet belangrijk.

Dat de bak als 'gebruikt' is verkocht via marktplaats neemt niet weg dat er blijkbaar verbaal is aangegeven dat dit een terugroepproduct is geweest (hey, weer een zakelijke verwijzing), waardoor de koper er van uit kan gaan dat het om een degelijk product zou gaan.
Tevens heeft de koper het expliciet over een persoon met KvK nummer, geregistreerd ondernemer, waar hij de bak heeft gekocht. Op het moment dat je dit als particulier zou verkopen, had je alle twijfel weg moeten nemen en niet op marktplaats met een link naar je bedrijf moeten adverteren, of in elk ander communicatiemiddel de indruk te wekken dat je dit professioneel doet.
Hiermee heeft de koper de volste recht op consumentenbescherming en dus garantie.

Je had beter hier niet kunnen reageren en de eer aan je zelf kunnen houden en deze persoon een compensatieregeling aan kunnen bieden.
Nu heb je op een van Nederlands grootste 'zeeaquarium-media' een naam opgebouwd die lastig is van je af te schudden.

Ik heb wel het idee waar je voordeliger uit geweest zou zijn...

Het lijkt me toch wel belangrijk om erbij te vermelden dat het hier dus niet om een nieuw aquarium gaat met garantie en dergelijke. Het gaat dus om een tweedehands gekocht aquarium welke gekocht is bij een particulier.
Dan nog!! Als je ergens een bak opkoopt hoor je hem gewoon netjes en eerlijk te verkopen. Dus ook met goede kitranden! Op het moment dat de bak niet 100 procent in orde is ga je hem snel particulier verkopen. En van verdere service heb je dan opeens niet meer gehoord. Lekker is dat! voor het zelfde geld was de bak gaan lekken of was deze helemaal uit elkaar gesprongen.. je had ook eerlijk kunnen aangeven dat de bak wegging omdat die niet helemaal goed was en dat de kit niet helemaal goed was. Zelfs als je hem particulier verkoopt. Ik denk dat wij hier op het forum meer dan genoeg weten. Ik zelf zal in ieder geval nooit reclame maken voor dit bedrijf. Nooo way!!

Ik wil hier als eigenaar van Nicksaquaria toch even op inhaken. Het gaat hier om een tweedehands aquarium welke wij via marktplaats zonder garantie en "zoals hij hier staat" verkocht hebben, wij bieden op deze manier wel vaker tweedehands of inruil aquaria aan en hierbij geld hetzelfde als dat je ze bij een particulier zou kopen (ik verkoop deze bakken trouwens ook als particulier en niet namens Nicksaquaria) dat er geen garantie of wat dan ook op zit. De aquaria welke wij op maat maken en als Nicksaquaria verkopen zijn van een heel andere kwaliteit maar daarvoor kun je het beste een keer komen kijken. Wij vragen overigens niet meer om een aanbetaling van 65% maar dit moet in de voorwaarden nog gewijzigd worden.
Dan vermeld je dit toch even duidelijk aan de koper? Om problemen en misunderstandings zoals deze te voorkomen... De koper gaat er nu vanuit dat de voorwaarden van jouw bedrijf erbij zitten.

Dan nog!! Als je ergens een bak opkoopt hoor je hem gewoon netjes en eerlijk te verkopen. Dus ook met goede kitranden! Op het moment dat de bak niet 100 procent in orde is ga je hem snel particulier verkopen. En van verdere service heb je dan opeens niet meer gehoord. Lekker is dat! voor het zelfde geld was de bak gaan lekken of was deze helemaal uit elkaar gesprongen.. Ik denk dat wij hier op het forum meer dan genoeg weten. Ik zelf zal in ieder geval geen reclame maken voor dit bedrijf. Nooo way!!
De bak is ook eerlijk verkocht met duidelijke fotos en de vermelding dat hij dus gebruikt is.
Dan vermeld je dit toch even duidelijk aan de koper? Om problemen en misunderstandings zoals deze te voorkomen... De koper gaat er nu vanuit dat de voorwaarden van jouw bedrijf erbij zitten.
De koper wist in eerste instantie helemaal niks van het bedrijf af en is er volgens mij via google maps of iets dergelijks achter gekomen. Het stond in ieder geval niet in de advertentie of de advertentienaam.

De bak is ook eerlijk verkocht met duidelijke fotos en de vermelding dat hij dus gebruikt is.

De koper wist in eerste instantie helemaal niks van het bedrijf af en is er volgens mij via google maps of iets dergelijks achter gekomen. Het stond in ieder geval niet in de advertentie of de advertentienaam.
Oké, uitgaande dat dit klopt.

Wat vind je dan zelf van deze manier van doen als je er zo op terugkijkt?
Had je iets anders gedaan als je dit had geweten?

Een ander voorbeeld:

Je verkoopt toch ook geen auto waarvan je weet dat de versnellingsbak er binnenkort mee gaat stoppen. Want het is jouw auto! Helemaal als je zelf ook nog een goedlopend autobedrijf hebt. Dan denk je... ik verkoop deze stukke auto snel particulier op marktplaats zonder garantie. Dan ben ik er lekker van af zonder garantie. En de koper zoekt het verder maar uit.

Dit is maar een willekeurig voorbeeld. Maar het geeft wel aan wat voor soort verkoper je bent. En dat is in mijn ogen zeker geen betrouwbare verkoper.

De koper wist in eerste instantie helemaal niks van het bedrijf af en is er volgens mij via google maps of iets dergelijks achter gekomen. Het stond in ieder geval niet in de advertentie of de advertentienaam
Dan alsnog zeg je het even om de naam van je bedrijf hoog te houden. Je weet dat je koper er vroeg of laat toch wel achter komt.

Dan nog!! Als je ergens een bak opkoopt hoor je hem gewoon netjes en eerlijk te verkopen. Dus ook met goede kitranden! Op het moment dat de bak niet 100 procent in orde is ga je hem snel particulier verkopen. En van verdere service heb je dan opeens niet meer gehoord. Lekker is dat! voor het zelfde geld was de bak gaan lekken of was deze helemaal uit elkaar gesprongen.. je had ook eerlijk kunnen aangeven dat de bak wegging omdat die niet helemaal goed was en dat de kit niet helemaal goed was. Zelfs als je hem particulier verkoopt. Ik denk dat wij hier op het forum meer dan genoeg weten. Ik zelf zal in ieder geval nooit reclame maken voor dit bedrijf. Nooo way!!

Je verbind je topnaam dus met aquarium verkoop met bellen van 5 cm lang in de silicone. Zoveel top moet er dan toch niet aan zijn. Als je een topzaak had verkocht je dit niet of je zou hem zelf juist kitten.

Dan alsnog zeg je het even om de naam van je bedrijf hoog te houden. Je weet dat je koper er vroeg of laat toch wel achter komt.
De luchtbellen in de kit zijn mij niet eens opgevallen, anders had ik hier wel een specifieke foto van in de advertentie gezet.
Een ander voorbeeld:

Je verkoopt toch ook geen auto waarvan je weet dat de versnellingsbak er binnenkort mee gaat stoppen. Want het is jouw auto! Helemaal als je zelf ook nog een goedlopend autobedrijf hebt. Dan denk je... ik verkoop deze stukke auto snel particulier op marktplaats zonder garantie. Dan ben ik er lekker van af zonder garantie. En de koper zoekt het verder maar uit.

Dit is maar een willekeurig voorbeeld. Maar het geeft wel aan wat voor soort verkoper je bent. En dat is in mijn ogen zeker geen betrouwbare verkoper.
Als deze luchtbellen mij waren opgevallen had ik het er wel bij vermeld. De bak staat overigens niet op het punt om uit elkaar te vallen, de kit eromheen is ruim dik genoeg om de bak de komende 10 jaar waterdicht te houden. Dat het allemaal zo gelopen is is inderdaad erg vervelend em daar baal ik ook van. In eerste instantie heb ik ook alleen in dit topic gereageerd om aan te geven dat het dus niet om een nieuwe bak ging zoals topicstarter deed voorkomen.

Je verbind je topnaam dus met aquarium verkoop met bellen van 5 cm lang in de silicone. Zoveel top moet er dan toch niet aan zijn. Als je een topzaak had verkocht je dit niet of je zou hem zelf juist kitten.
Dit is dus ook de reden dat ik ze niet namens mijn bedrijf verkoop. Ik verkoop deze bakken enkel en alleen om er nog wat mensen blij te maken die er nog iets mee kunnen (niet iedereen heeft het geld voor een compleet nieuwe bak en de doe hetzelver kan er vaak voor weinig geld nog wel wat moois van maken)

Dit is dus ook de reden dat ik ze niet namens mijn bedrijf verkoop. Ik verkoop deze bakken enkel en alleen om er nog wat mensen blij te maken die er nog iets mee kunnen (niet iedereen heeft het geld voor een compleet nieuwe bak en de doe hetzelver kan er vaak voor weinig geld nog wel wat moois van maken)
Hahahah je gaat veel mensen blij maken met bakken die eigenlijk op het stort horen. Hier kan je jezelf niet onderuit zeveren. Na dit zou ik in geen 100 jaren een bak bij jou bestellen. maar goed dat je zo inzit met de mensen om ze net genoeg geld afhandig te maken voor een bak die na enkele maanden doorscheurt waardoor ze honderden euro’s aan koralen verliezen, als het daarmee ophoudt. Wat een idiote stelling! Vraag me eigenlijk af of de titel van je zoekertje was “bak voor doe het zelver want zitten luchtbellen in de kit” hahaha

Geweldig toch dat jij zo een goed hart hebt.

Misschien kun je beter je verlies nemen en toegeven dat je dit niet zo handig hebt aangepakt. Zakelijk gezien lijkt het me niet handig om op een forum voor aquaria waar je klanten zouden moeten zitten ten koste van alles je gelijk te halen

Geweldig toch dat jij zo een goed hart hebt.

Misschien kun je beter je verlies nemen en toegeven dat je dit niet zo handig hebt aangepakt. Zakelijk gezien lijkt het me niet handig om op een forum voor aquaria waar je klanten zouden moeten zitten ten koste van alles je gelijk te halen
Precies dit! Geef gewoon toe dat je deze bak niet had moeten verkopen en geef de koper in ieder geval een klein deel terug. Hier je gelijk halen gaat je niet lukken. Deze bak had niet verkocht mogen worden. Punt!!

Ook geef je aan dat je deze bakken juist verkoopt aan mensen die niet zo veel te besteden hebben. Maar juist door dit soort bakken jaag je ze op kosten!. Wat als de bak krakt? Ik gok dat een houten vloer in je huis vervangen niet erg goedkoop zal zijn.. en jij wil ze juist niet op kosten jagen?? Heel erg vreemd allemaal!!

Ik stop nu met deze discussie. Zit me helemaal op te vreten zo vlak voor het weekend...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan