Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

JVR's rif in de Veen

@Edwin Weet niet of je hem kan stekken denk het niet, maar zo wel als die wat gegroeid is heb ik wel een stuk voor je.
Hij doet het tot nu toe erg goed.

Ben nog steeds tevreden met hoe het gaat met de bak.
1 ongelukje gehad en dat is dat de grote bol pocci gevallen is op zijn kop en ik hem dus noodgedwongen heb moeten stekken. Hopelijk slaan de stekken wel weer aan.
Heb ook een filmpje op youtube gezet over mijn dansende mandarijn pitvisjes wat een geweldig gezicht is dit(sorry slechte kwaliteit opgenomen met foto toestel). Hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=tAVog9Y2oIk
Foto's volgen later.

Janhttp://www.youtube.com/watch?v=tAVog9Y2oIk

Wat een gaaf gezicht zeg Jan, die dansende Mandarijn pitvisjes. Mooi hoor! Dan draait je bak inderdaad goed!

Robin

Ja ik vind het ook super om te zien.
Zou helemaal gaaf zijn als ik een keer eitjes van ze krijg, maar dat zal wel niet.

Weet iemand hoe ik zo'n mooi tekstje onderaan alles wat ik type kan aanmaken zoals aquarium 130x60x60 bm 200p afschuimer enz enz??

Jan

Kijken of die gelukt is zo ja Edwin bedankt;)

Hoi,
Gaat nog steeds goed met de bak.
Heb gister een waterwissel van 70 liter gedaan, Dit wil ik elke 2 weken gaan doen denk dat dat voldoende zal zijn.
Voor de rest begint het lekker te groeien en de visjes doen het ook prima.
Ga van de week mijn lamp uitbereiden en nog 2x 54watt eraan maken voor iest meer licht.
Ook is als het goed is mijn stiefvader eind van de week klaar met de omkasting.
Gr,
Jan

Bijlagen

• DSC01373.JPG
    DSC01373.JPG
    228 KB · Weergaven: 4
  • DSC01380.JPG
    DSC01380.JPG
    197,9 KB · Weergaven: 4
  • DSC01379.JPG
    DSC01379.JPG
    228,1 KB · Weergaven: 5
  • DSC01375.JPG
    DSC01375.JPG
    204,8 KB · Weergaven: 3
  • DSC01382.JPG
    DSC01382.JPG
    230,7 KB · Weergaven: 2
Door een korte stroomstoring vanmiddag is mijn sump overgestroomt(eigen schuld dikke bult had eerst even moeten testen natuurlijk) Had de opvoer te ver in de bak steken:rolleyes:, gevolg ongeveer 17 liter water in de huiskamer dus was even dwijlen vanmiddag.
Mijn stiefvader(de meubelmaker) is even langsgeweest om de laatste dingetjes te meten, hij hoopt het voor eind van de week af te hebben maar wel met een ? of dit gaat lukken, hij is met schaatsen gevallen en heeft erg last van 1 van zijn ribben.
Verder heb ik even niets te melden, alleen kan mezelf wel voor mijn kop slaan door dat foutje.

Jan

Door een korte stroomstoring vanmiddag is mijn sump overgestroomt(eigen schuld dikke bult had eerst even moeten testen natuurlijk) Had de opvoer te ver in de bak steken:rolleyes:, gevolg ongeveer 17 liter water in de huiskamer dus was even dwijlen vanmiddag.
Mijn stiefvader(de meubelmaker) is even langsgeweest om de laatste dingetjes te meten, hij hoopt het voor eind van de week af te hebben maar wel met een ? of dit gaat lukken, hij is met schaatsen gevallen en heeft erg last van 1 van zijn ribben.
Verder heb ik even niets te melden, alleen kan mezelf wel voor mijn kop slaan door dat foutje.

Jan

Dat is balen Jan.
Maar troost je er zijn meerdere mensen die wel is zoiets hebben.
Bijv vergeten 's avonds het osmosefilter, dat op zolder staat, uit te zetten. En dan de volgende ochtend wakker worden en een waterballet in de keuken aantreffen.....:o

Zo weer even een update,
Gaat nog steeds goed met de bak, alleen is de hydnophora een beetje wit geworden op sommige plekjes(heb hem nu in de volle t5 gezet hoop dat die hersteld.)
Ook heb ik weer wat stekjes erbij paarse stylo, blauw/groene acro en een tafeltje bedankt Cor;).
Heb vanmiddag een tunze 7096(usb multicontroller) aangeschaft moet alleen nog even uitvinden hoe ik hem het beste kan instellen met mijn 2 tunze pompen(tips zijn meer dan welkom).
Mijn stiefvader is helaas nog niet klaar met de omkasting dit omdat die nog steeds last heeft van zijn ribben.
Binnenkort weer even wat foto's.

Jan

gaat de goede kant op Jan ,
hoop dat de stekken lekker gaan groeien.
groeten : cor

Hoi Jan,

Mooi dat je de 7096 hebt aangeschaft, ben benieuwd hoe hij bevalt. Balen van de stroomstoring maar "gelukkig" was 't 17 ltr water, je leest weleens verhalen...

Robin

@Robin De 7096 bevalt prima echt super veel functie's en makkelijk instelbaar.

Nog even een update:
Gister heeft de Jack zelfmoord gepleegd door uit het aquarium te springen(jack uit de box) , hij heeft het net tevroeg besloten as donderdag komt mijn stiefvader het meubel afmaken en dus ook de lichtkap.(zal dus as weekend wel weer 2 nieuwe jackies aanschaffen:))

Verder nog wel leuk nieuws heb gratis een canon eos 300d bemachtigd, moest alleen een accu een cf card en een lens kopen die laatste had mijn zus nog over een kapotte(kan alleen handmatig scherpstellen) dus opzich geen probleem.
Hier alvast wat foto's (moet nog even oefenen)

Jan

Bijlagen

• IMG_0259.JPG
    IMG_0259.JPG
    167,9 KB · Weergaven: 2
  • IMG_0257.JPG
    IMG_0257.JPG
    212 KB · Weergaven: 3
  • IMG_0256.JPG
    IMG_0256.JPG
    133,2 KB · Weergaven: 4
  • IMG_0255.JPG
    IMG_0255.JPG
    185,2 KB · Weergaven: 3
  • IMG_0254.JPG
    IMG_0254.JPG
    234,6 KB · Weergaven: 2
nog wat:

Bijlagen

• IMG_0266.JPG
    IMG_0266.JPG
    152,3 KB · Weergaven: 4
  • IMG_0265.JPG
    IMG_0265.JPG
    175,1 KB · Weergaven: 4
  • IMG_0264.JPG
    IMG_0264.JPG
    192,8 KB · Weergaven: 5
  • IMG_0263.JPG
    IMG_0263.JPG
    173 KB · Weergaven: 4
  • IMG_0260.JPG
    IMG_0260.JPG
    186,4 KB · Weergaven: 4
next:

Bijlagen

• IMG_0268.JPG
    IMG_0268.JPG
    195,4 KB · Weergaven: 3
  • IMG_0285.JPG
    IMG_0285.JPG
    132,1 KB · Weergaven: 4
  • IMG_0289.JPG
    IMG_0289.JPG
    149,6 KB · Weergaven: 3
  • IMG_0290.JPG
    IMG_0290.JPG
    138,3 KB · Weergaven: 3
  • IMG_0292.JPG
    IMG_0292.JPG
    123,7 KB · Weergaven: 5
@Hans,
Bedankt sommige kunnen beter blijf nog even oefenen:).

Ziet er goed uit Jaaaaannnn!!:biggrin:

Ga zo door!

Robin

@Hans,
Bedankt sommige kunnen beter blijf nog even oefenen:).

Ik vind het toch al bijzonder dat je de vissen zo mooi op de foto krijgt.
dat lukt mij toch niet.

Als je meubel af is wil ik graag een keer de bak een keertje live zien. :)
Ik ga ervan uit dat je mijn antwoord op je pb ontvangen hebt. zo niet laat het dan even weten.

Back
Bovenaan