Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

JVR's rif in de Veen

Weer even een update,
Gaat de goede kant weer op kwa waardes denk dat dit alles komt door de andere afschuimer en de waterwissels met natuurlijk zeewater.
Ben afgelopen dinsdag nog even bij pakopark geweest was voor mijn werk in de buurt, Heb gelijk 4 nieuwe t5 lampen gehaald 2x54watt giessemann pure actinic+ en 2x54watt giessemann aquableu+.
Mijn gehele verlichting bestaat nu uit 1x250watt hqi giessemann megachrome marine + de 4x54watt t5 en 2x led moonlight ben wel tevreden met het licht nu.
Ben ook vrijdag nog even bij verloop geweest en heb er een harlekijn garnaal gekocht deze is al flink aan de slag met mijn ganzevoetjes.
Hierbij nog wat foto's.

Groetjes,
Jan

Heb trouwens van de week ook nog een henk opgehaald bij Kootonline hij stopt met de hobbie en gaat weer over op gifkikkers, de paarse acro en de caliendrum heb ik ook bij hem vandaan.
ook nog een foto van de vervelling van mijn gibbesi krab,

Bijlagen

• DSC00418.JPG
    DSC00418.JPG
    246 KB · Weergaven: 1
  • DSC00421.JPG
    DSC00421.JPG
    207,3 KB · Weergaven: 1
  • DSC00446.JPG
    DSC00446.JPG
    244 KB · Weergaven: 2
  • DSC00453.JPG
    DSC00453.JPG
    262,4 KB · Weergaven: 2
  • DSC00452.JPG
    DSC00452.JPG
    189,2 KB · Weergaven: 20
Hoi Allemaal,

Heb triest nieuws mijn lievelings vis(jack in the box) heeft gister zelfmoord gepleegd, hij is toen de kap er even af was denk geschrokken van iets en vond hem op de grond naast de bak.
Heb hem nog geprobeerd te redden maar denk dat de klap tehard is aangekomen bij hem helaas had.(jack R.I.P.)

Vandaag stond er dus op de planning een nieuwe jack te halen en het zijn er 2 geworden ze moeten natuurlijk nog wennen maar ze hebben een mooi plekje gevonden zie foto(je kan hem slecht zien.)
Heb gelijk een zakje levend zand meegenomen en dit in het aquarium gegooid het is nu nog een beetje mistig maar achter de mist schijnt de zon.

Gelijk wat foto's gemaakt van de mist.

Groetjes,
Jan

Bijlagen

• DSC00474.JPG
    DSC00474.JPG
    199,1 KB · Weergaven: 8
  • DSC00470.JPG
    DSC00470.JPG
    248,7 KB · Weergaven: 2
  • DSC00468.JPG
    DSC00468.JPG
    210,8 KB · Weergaven: 1
  • DSC00465.JPG
    DSC00465.JPG
    159,2 KB · Weergaven: 1
  • DSC00466.JPG
    DSC00466.JPG
    139 KB · Weergaven: 3
Ben afgelopen Donderdag even bij Marco-W geweest en heb een paar stekken meegenomen waaronder: aropora valida, paarse monti plaat,
grote stek p porra Marco bedankt
icon14.gif

De nieuwe Jack's doen het ook goed ze eten lekker mee en zitten nu samen in 1 holletje zie zie foto.
Hierbij de foto's,
Jan

Bijlagen

• DSC00497.JPG
    DSC00497.JPG
    262,4 KB · Weergaven: 0
  • DSC00496.JPG
    DSC00496.JPG
    254,6 KB · Weergaven: 0
  • DSC00491.JPG
    DSC00491.JPG
    234,9 KB · Weergaven: 0
  • DSC00478.JPG
    DSC00478.JPG
    291,6 KB · Weergaven: 1
  • DSC00520.JPG
    DSC00520.JPG
    138,2 KB · Weergaven: 0
Zo das heel heel heel lang geleden dat ik wat geschreven heb, maar ik ben weer vollop bezig met het aquarium.
Heb in de zomer een stroomstoring gehad van minimaal 6 uur buiten was het toen 30 graden dus helaas zijn toen al mijn koralen gesnuiveld door de warmte
icon9.gif
.
We zijn pas heel laat op vakantie gegaan dit jaar, dus heb ik met mijn vriendin afgesproken dat ik na de vakantie weer het aquarium ging aankleden met nieuwe koralen.
Nu heb ik de afgelopen maand aardig geshopt bij mede forum leden met als gevolg dat mijn bakje weer aardig aangekleed is met stekjes en grotere stukken.
Ook heb ik een tunze 6100-10 met controller op de kop getikt.
En de gecombineerde hqi en t5 vervangen voor een lumimaster 4x54watt denk dat ik nog 2x39watt erbij ga plaatsen.
Ben erg tevreden en hopelijk heb ik nu de tegenslagen gehad en gaan de stekjes lekker groeien.
Heb nu ook een ander waterwissel schema om de week 70 liter en dan om en om met vers en zelfgemaakt zeewater.
Alvast wat foto's.

Groetjes,
Jan

Bijlagen

• DSC01130.JPG
    DSC01130.JPG
    229,4 KB · Weergaven: 8
  • DSC01126.JPG
    DSC01126.JPG
    220,9 KB · Weergaven: 7
  • DSC01118.JPG
    DSC01118.JPG
    224,6 KB · Weergaven: 3
  • DSC01094.JPG
    DSC01094.JPG
    232,7 KB · Weergaven: 9
  • DSC01121.JPG
    DSC01121.JPG
    241 KB · Weergaven: 9
hallo Jan,

ziet er goed uit pocci ligt op een mooie plaats ,maar netelen die twee elkaar niet? Ze liggen zo innig tegen elkaar.
waar je anemoon visjes in zitten is dat een anemoon ? of een heliofungia?
groeten: Cor

Hey Cor,

Die 2 netelen niet met elkaar was ik eerst ook bang voor, maar gaat nog goed(hou dit wel in de gaten natuurlijk.
De anemoon vissen leven in een anemoon deze zit al een half jaar op dezelfde plek dus denk dat de weinig problemen voor de rest van het koraal gaat geven.(ook dit hou ik in de gaten)

Jan

Hallo Jan,

Ik heb zojuist jouw dagboek ontdekt. Leuk om te ontdekken dat er nog meer riffen in de Veen zijn.
Ik las dat het bij jouw allemaal niet vanzelf is gegaan. Jammer.
Maar je bak ziet er op de laatste foto goed uit hoor.

@Edwin hopelijk blijft het goed gaan kom wel weer een keer een bakkie doen als mijn nieuwe project lees hieronder draait.

Weer even een update heb besloten het oude aquarium van Marco W over te nemen 130x60x60 as donderdag ga ik hem halen.
Mijn stiefvader(meubelmaker) gaat er een mooi meubel voor maken hierover binnenkort meer.
De planning is om alles rond eind december af te hebben en in te richten.

Jan

Vandaag heb ik bij Marco het nieuwe aquarium gehaald.
Mijn stiefvader(meubelmaker) is druk bezig met het meubel,deze wordt gemaakt van watervast meranti bekleed met formica de deuren worden greeploos.
Binnenkort foto's van het fabriceren van het meubel.
Ga as weekend het aquarium schoonmaken en voorzien van 2 glazen strippen aan de bovenkant voor mijn lampen op te leggen(zit er nu alleen 1 in het midden)
Hier alvast 1 foto van het aquarium in de schuur.(sorry van de fietsen
icon7.gif
)

Bijlagen

• DSC01168.JPG
    DSC01168.JPG
    211,9 KB · Weergaven: 2
Hoi Allemaal,

Zojuist kwam mijn stiefvader het frame van het meubel afleveren.
Moet hem alleen nog even in de lak zetten.
Wel nog een vraagje is het verstandig en zo ja waarom om er nog een bodemplaat op te leggen?

Jan

Bijlagen

• IMG_1781.jpg
    IMG_1781.jpg
    79,9 KB · Weergaven: 1
Hoi Allemaal,

Zojuist kwam mijn stiefvader het frame van het meubel afleveren.
Moet hem alleen nog even in de lak zetten.
Wel nog een vraagje is het verstandig en zo ja waarom om er nog een bodemplaat op te leggen?

Jan

Ik zou het wel doen Jan , en ook links op de foto zie ik in het midden geen verticale ondersteuning , is die er wel of komt dat nog ??

Grt, Marco

Die is aanwezig alleen wegneembaar om de sump te plaatsen.
Dan ga ik er toch voor om een plaat erop te leggen wordt trespa heb ik nog staan en is stevig genoeg lijkt mij.

Jan

Die is aanwezig alleen wegneembaar om de sump te plaatsen.
Dan ga ik er toch voor om een plaat erop te leggen wordt trespa heb ik nog staan en is stevig genoeg lijkt mij.

Jan

Trespa lijkt mij ook stevig genoeg Jan !!

Grt, Marco

Zo het meubel staat in de grondverf en de trespa plaat is op maat gemaakt.
Nog even een vraag als ik straks alles ga overzetten(denk over een week) wil ik natuurlijk weer een heldere schone bodem is het verstandig om gewoon een nieuwe bodem plus levend zand toe te voegen?
Of zitten er in mijn huidige bodem juist veel goede bacteriën die ik liever wil behouden?
Ik ga in elk geval zoveel mogelijk water overpompen en de rest helft natuurlijk en helft vers water toevoegen.

Jan

Zo het meubel staat in de grondverf en de trespa plaat is op maat gemaakt.
Nog even een vraag als ik straks alles ga overzetten(denk over een week) wil ik natuurlijk weer een heldere schone bodem is het verstandig om gewoon een nieuwe bodem plus levend zand toe te voegen?
Of zitten er in mijn huidige bodem juist veel goede bacteriën die ik liever wil behouden?
Ik ga in elk geval zoveel mogelijk water overpompen en de rest helft natuurlijk en helft vers water toevoegen.

Jan

Jan je weet hoe het met mij is afgelopen maar ja ik had 2 zakken levend zand erin gedaan , Maybe kan je je oude bodem spoelen met zeewater en dat voorlopig gebruiken . Dan is het zoiezo weer schoon maar verlies je niet heel veel baccies .

Grt, Marco

Zo weer even een kleine update, de kerstman heeft mij dit jaar niet overgeslagen en daar ben ik heel blij mee:biggrin:
Hij heeft hetvolgende allemaal onder de boom gelegd:
Bubble Magus 200p
Eheim 1262
AM Niveaumat sp3000
Eheim Jager
As dinsdag is het zover en ga ik alles naar de nieuwe bak overzetten, zal hier natuurlijk ook foto's van maken.

Fijne 2de kerstdag nog allemaal,

Jan

Bijlagen

• IMG_1785.jpg
    IMG_1785.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 7
  • IMG_1784.jpg
    IMG_1784.jpg
    96,8 KB · Weergaven: 7
Back
Bovenaan