Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Re: Update NIEUWE BAK

Nog een mooi fotootje door het oppervlak :)

zand13.11.04.jpg

Die gele ben ik inderdaad heel trots op, vooral omdat ik 'm in zo'n 7 jaar tijd van een stuk ter grootte van een gulden heb op zien groeien tot het huidige formaat.

Vandaag nog geteld: 12 apogons. Maar voor er een ander scholenvisje in komt, eerst de nieuwe afschuimer ;)

Tanne,

Dank voor de uitleg van je pompen. Is kijken of ik ook zoiets ga doen. Maar inderdaad, die Reddragons zijn niet normaal duur.:mad:

Ik heb voor de tweede maal een gele Turbinaria, maar het lijkt dit keer weer niet echt lekker te gaan. Doe jij nog iets speciaals?

Wim.

Wim,

Gele Turbinaria is naar mijn ervaring niet erg lastig als andere steenkoralen het ook goed doen. Je moet alleen uitkijken dat er geen stof in het koraal blijft liggen, dat veroorzaakt rotting. Als hij voldoende stroming heeft en wat licht is het naar mijn ervaring een makkelijk houdbaar koraal.

Ik doe niet iets speciaals voor hem, ik controleer alleen of er onderin het koraal geen stofophopingen zijn. Ik ben ongeveer 1 keer per week met m'n handen in de bak, eventueel stof wapper ik er dan meteen uit.

Helaas heb ik vorig weekend bij ArjenT mijn digitale camera laten liggen, toch even een update. Dit keer dan maar zonder foto's ;)

Onlangs een paar mooie koralen (knalgroene Galaxea en 'n heel mooi groen oor) toegevoegd. De Euphyllia van Mike staat ook schitterend open.

Als alles meezit komend weekend een mooie aanvulling: Zebrasoma gemmatum :cool: Mocht ik dan m'n eigen digi nog niet hebben ga ik maar 'es foto's met m'n gsm maken... (Arjen! Zin zaterdag mee te gaan? Eten en 'n biertje is geen probleem ;) )

Hey Tanne, helaas kan ik niet mee, ben dan naar Sindelfingen met Theo (TvR). Camera kom ik over 2 weekjes ff brengen. :)

hoi tanu alles goed? hoe gaat het met het levend zand blijf het een beetje liggen
als je het bij ons ziet komen er allemaal harde stukjes, het klont samen, hoe is dat bij jou en weet jij mischien hoe dat komt?

Hoi Arjan en Cindy,

Tuurlijk alles goed hier :), bij jullie ook? Alleen die digitale camera he? ;)

Zand blijft heel redelijk liggen. Klontvorming merk ik niet. Maar ik heb danook wat strombusjes en een zandzevende zeester erin. Misschien dat dat scheelt.

Vandaag heb ik een felrose Stylophora pistillata en een geelgroene granulosa met roze toppen gekocht, beide stukken uit maricultuur. Ik ga morgen 'es kijken hoe goed de foto's worden als ik ze met m'n gsm maak. Ik zag net dat de voet van de granulosa niet helemaal perfect is, morgen ga ik daar eventueel nog wat aan doen. Zijn weer érg mooie stukjes!

Tanu zei:
Hoi Arjan en Cindy,

Tuurlijk alles goed hier :), bij jullie ook? Alleen die digitale camera he? ;)

Zand blijft heel redelijk liggen. Klontvorming merk ik niet. Maar ik heb danook wat strombusjes en een zandzevende zeester erin. Misschien dat dat scheelt.

Vandaag heb ik een felrose Stylophora pistillata en een geelgroene granulosa met roze toppen gekocht, beide stukken uit maricultuur. Ik ga morgen 'es kijken hoe goed de foto's worden als ik ze met m'n gsm maak. Ik zag net dat de voet van de granulosa niet helemaal perfect is, morgen ga ik daar eventueel nog wat aan doen. Zijn weer érg mooie stukjes!
als de voed niet perfect is , geef hem dan maar een badje he !
granulosa's zijn nogal gevoelig aan infectie's ;)

Jodium toch? Hoeveel jodium zou jij gebruiken? en hoe lang baden? Was sowieso van plan vanmiddag dit te doen. Zit nu op m'n werk..
franky zei:
als de voed niet perfect is , geef hem dan maar een badje he !
granulosa's zijn nogal gevoelig aan infectie's ;)

Tanu zei:
Jodium toch? Hoeveel jodium zou jij gebruiken? en hoe lang baden? Was sowieso van plan vanmiddag dit te doen. Zit nu op m'n werk..
jodium betadine ! 6ml op 4 l aqua water , 10 min ontsmetten ,
daarna wel op zijn zelfde plaats ! zodat hij niet moet wennen aan andere stroming ;)

Het koraaltje heeft zijn badje gehad. Ook meteen een foto gemaakt van het nieuwe duo.

Zoals gezegd: geen geweldige kwaliteit, een telefoon is om te bellen, niet om foto's mee te maken :)

stylo-granu30.11.04.jpg

Tanne,

Mooi spul dat gaat helemaal goed komen.

Wanneer heb je er stekken van:D

Mooie koraaltjes Tanne, bij de juiste belichting en de juiste voeding zullen ze bij jou ook weer zo mooi roze worden.

Bijlagen

• 29_11_2004_01.jpg
    29_11_2004_01.jpg
    139,1 KB · Weergaven: 62

Ronald, Jan,

Dank voor de complimenten. Sinds een week of 6 werk ik ook met aminozuren. Ik heb het idee dat de koralen feller van kleur worden. Vooral aan de blauwe en paarse soorten is het verschil duidelijk zichtbaar.

Het stekje Stylo dat ik destijds van Nadron gekregen heb heeft ook bij mij een heel mooie felle kleur. Ik hoop dat dit stukje net zo mooi wordt.

Ik ben ook heel benieuwd naar hoe de granulosa zich gaat ontwikkelen. Ik heb niet vaak zo'n apart exemplaar gezien. Bij de hele zending van zo'n 100 stukken zat er maar eentje zoals deze bij.

Ronald,

De foto is zeker nioet met je mobieltje genomen :)

Wat een kleuren....

Tanne als je binnenkort naar mij toe komt heb ik wel weer zo'n mooie stek en natuurlijk nog een paar andere mooie voor je.

En dat je toch snel moet komen Tanne, dat kun je wel aan de foto's zien. Het groeit nu bijna mijn bak uit. Dus deze soorten heb ik dus ook voor je.

Bijlagen

• 29_11_2004_03.jpg
    29_11_2004_03.jpg
    127,7 KB · Weergaven: 35
  • 29_11_2004_02.jpg
    29_11_2004_02.jpg
    141,2 KB · Weergaven: 41
Back
Bovenaan