Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Luc, dank je voor 't compliment, extra waardevol omdat ik weet dat jij erg kritisch bent :goed:

Steksteentje is inderdaad een probleem, dat ding lijkt wel van graniet. Normaal wip je de meeste koralen er zó met een schroevendraaier vanaf, maar in dit geval ging dat niet werken... Nu maar eens kijken hoe de boel zich ontwikkelt, desnoods haal ik het koraal er uit, zaag ik het af, en lijm ik het terug... Het koraal wordt wel steeds mooier!

Ziet er goed uit hoor!

Maar wat is dat op de eerste foto links van de acro "met dat lelijke steksteentje" ;) ? tussen de twee aco's in bovenop de zuil!

Bas Arentz zei:
duncanopssammia is goed gegroeid!
Zeker weten! Toen ik 'm net had 3 poliepen met 1 klein nieuw ontstaan poliepje, inmiddels meer dan 30 poliepen! Heel gave aanwinst, mag nog veel groter worden!

Mark... Het gorgoontje is een Gorgonia flabellum, moeilijk te krijgen, maar prima te houden waaiervorming gorgoon mét zooxanthellen...

Ziet er goed uit Tanne :goed: !! Hoe is het met de gemma's?! Verdragen ze elkaar goed?!

mvg Manuel!!

Johnny zei:
Wat is dit voor een dier? Nog nooit van gehoord!?

groetjes
http://www.meerwasser-lexikon.de/de/94/1759/Duncanopsammia/axifuga.htm. Een verwant van de aardbeikoralen, maar dan niet oranje maar mét zooxanthellen. Wordt, zover ik weet, niet gericht geimporteerd, er is alleen via-via uit nakweek aan te komen.

Manuel: de twee gemma's vinden elkaar nog steeds aardig, in elk geval dreigen ze eigenlijk nauwelijks of nooit naar elkaar, het gedrag is te vergelijken met de twee gele dokters die al zo'n 5 jaar samen zijn. Wel erg gaaf, 1 gemma is bijzonder, 2 is... :cool: Jouw bak begint er ook steeds meer op te lijken trouwens!! Thnx voor je compliment :)

Tanne zei:
Het heeft even geduurd, maar hier zijn weer eens nieuwe plaatjes :)
Ziet er best aardig uit, maar haalt het bij lange na niet bij wat ik hier zie!!! :p ;) :p ;) :p ;) ... Binnenkort fotoavondje met een redhorse biertje!!!
Groete vanuit het paradijs!!!

Gisteren weer eens een ouderwets rondje Nederland gereden samen met Bas Arentz en ArjenT. Gezellig!

De eerste stop was bij Aqua Compleet. Erg mooi assortiment koralen, ik bezit voortaan een buitengewoon mooie Superman Montipora, hij staat hier onder op de foto. Moeilijk kiezen, er stond een aantal erg mooie supermans!

Daarna een stop bij Waterweelde. Score: een nieuw koppel Royal Gramma's en een miniscuul kleine Goniopora stokesi. Deze was afgestoten door een van de geïmporteerde kolonies. Momenteel heeft hij zo'n 7 poliepen, het skelet is niet veel groter dan een doperwt. We zullen zien.

De laatste echte aquarium-stop was bij het Openhaardencentrum in Vlaardingen, ongelooflijk hoe mooi die bak is!

Vandaag heb ik een begin gemaakt met het verbouwen van enkele delen van de bak die ik wat minder mooi vond. De gigantische hystrix is verhuisd naar een vriend van me, Arjan. Vanwege een verhuizing heeft hij momenteel geen internet, maar het stuk dat net (met wat gekraak ;)) in een zoutemmer paste, staat straks in zijn bak!

Hieronder een foto van de superman-Monti. Arie: superbedankt! ;)

Bijlagen

• superman24.10.07.JPG
    superman24.10.07.JPG
    90,8 KB · Weergaven: 42
Heb je de hystris er helemaal uitgehaald of toch nog een stekje bewaard?

Mooie montipora overigens. Laat eens een overzichtje zien hoe de bak er nu uitziet?

Gr. Roy

Stekje heb ik beslist bewaard! De grote hystrix was een stek van een stek van... Het originele moederdier dat ik denk ik in 1997 of 1996 kocht. Ik vind S. hystrix nog altijd een van de mooiste koralen die er is.

Overzichtsfoto komt later: de bak is nu nog wat rommelig: ik ga morgen verder met de werkzaamheden. De bak oogt opener, frisser en lichter :)

Ben benieuwd Tanne, laat de foto's maar komen :) mooie superman!! Heb je wat latusjes zwemmen tegenwoordig?!

mvg Manuel!!

leuk om je bak weer eens te zien Tanne, blijft een topper! Die superman monti is prachtig, Arie had zowiezo een leuk aanbod aan koraal:goed:
Tanu:D tot over anderhalf jaar?

nou komen ze dan:

Bijlagen

• acro1klein.JPG
    acro1klein.JPG
    38,5 KB · Weergaven: 25
  • acro2klein.JPG
    acro2klein.JPG
    55,9 KB · Weergaven: 23
  • acro3klein.JPG
    acro3klein.JPG
    41,3 KB · Weergaven: 23
  • acro4klein.JPG
    acro4klein.JPG
    44,2 KB · Weergaven: 25
  • acro5klein.JPG
    acro5klein.JPG
    41,9 KB · Weergaven: 24
niet alleen acropora's:

Bijlagen

• montipora confusa.JPG
    montipora confusa.JPG
    57,5 KB · Weergaven: 23
  • montipora superman.JPG
    montipora superman.JPG
    56,9 KB · Weergaven: 21
  • doopvont.JPG
    doopvont.JPG
    54,1 KB · Weergaven: 20
  • fungia's.JPG
    fungia's.JPG
    71,9 KB · Weergaven: 21
  • brainiac.JPG
    brainiac.JPG
    57 KB · Weergaven: 21
deze moeten even aangeklikt worden om ze te vergroten!

Bijlagen

• overzicht verkleind.JPG
    overzicht verkleind.JPG
    200,2 KB · Weergaven: 269
  • zijkant.JPG
    zijkant.JPG
    94,2 KB · Weergaven: 144
Ik hou het nog ff bij m'n leders ed. maar dit overzichtje doet me toch watertanden hoor.

Back
Bovenaan