Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

hey Tanne,
jij aan de Triton?
op een of andere manier heb ik het gevoel dat dit geen lang leven beschoren is
hoewel ik zelf balling doe (is ook een methode?!) ben ik niet echt zo van de methodes
ik heb ook het idee dat jij niet zo'n volger bent, dus ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen hiermee
ben ook zeer beieuwd naar je nieuwe opbouw in de bak
ik vind/vond je huidige bak altijd een mooie natuurlijke uitstraling hebben
succes met je nieuwe bak, maar dat komt wel goed :)
groetjes, peter

Gaat lekker Tanne. Toch aan de Triton dus...ook meteen maar een Triton lamp dan [emoji16]
Haha, ik vind m'n Atlantiks veel te mooi! ;)

Tanne goedemorgen:)

Hoe bevalt de Maxpect tot zover?
De theorie ziet er erg goed uit betreffende het gyro-effect.
Ik weet dat er verschillene maten zijn in deze, welke heb jij in gebruik?

ben benieuwd naar je bevinding:)
De Maxspect bevalt prima. Ik heb inderdaad de 50 W-versie. Voor mijn gevoel is er voor mijn bak zeker geen extra stromingspomp nodig, maar dat valt natuurlijk pas echt goed te beoordelen als de bak vol staat.

Momenteel is enkel de 50 W verkrijgbaar; eind januari de 35 W-versie en nog wat later de 70 W.
Klopt helemaal :)

hey Tanne,
jij aan de Triton?
op een of andere manier heb ik het gevoel dat dit geen lang leven beschoren is
hoewel ik zelf balling doe (is ook een methode?!) ben ik niet echt zo van de methodes
ik heb ook het idee dat jij niet zo'n volger bent, dus ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen hiermee
ben ook zeer beieuwd naar je nieuwe opbouw in de bak
ik vind/vond je huidige bak altijd een mooie natuurlijke uitstraling hebben
succes met je nieuwe bak, maar dat komt wel goed :)
groetjes, peter
Ik draai alweer even mee en heb veel dingen zien komen en gaan. Ik ben over het algemeen geen 'early adopter'. De methode die ik gebruik werkt uitstekend, maar ik ben ook benieuwd naar nieuwe dingen. Ik heb een tijd de kat uit de boom gekeken maar zie genoeg voordelen aan de Triton-methode om het eens te proberen. Zeker nu de bak voor 100% gevuld is met natuurlijk zeewater is dit een mooie gelegenheid. Ik ben heel benieuwd en zal zeker schrijven over m'n ervaringen :)

Vandaag weer 'even' geklust in huis... Pfff... De boel is brandschoon, zelfs de dakgoten heb ik niet overgeslagen.

De bak zelf doet het prima. Ik heb er ondertussen naast een lederkoraaltje ook een stekje hystrix in staan en een Goniopora die bij mij nooit z'n poliepen liet zien. Het water is wat helderder dan gisteren. De eiwitafschuimer maakt nog wel veel herrie. Arie grapte dat ik geen geluidsdemper nodig heb omdat ik er toch nog niet woon. Het slurpen van de lucht hoor je echt door het hele huis. Blij dat mijn eigen schuimer enkele dagen eerder verhuist dan ik zelf ;)

Hierbij een foto van de huidige situatie. In werkelijkheid oogt het licht veel minder blauw dan op de foto. En dit is niet de definitieve inrichting ;)

Bijlagen

• nw_01.jpg
    nw_01.jpg
    42,8 KB · Weergaven: 225
Haha, ik vind m'n Atlantiks veel te mooi! ;)

Met drie Atlantiks boven deze bak heb je nog een hogere led-dichtheid dan met een Triton Lani-led :p
Ik ben echt hel benieuwd hoe dat gaat uitpakken :cool:

Met drie Atlantiks boven deze bak heb je nog een hogere led-dichtheid dan met een Triton Lani-led :p
Ik ben echt hel benieuwd hoe dat gaat uitpakken :cool:
Ik ook! Als alles goed gaat, gaat zaterdag de inhoud over. Bas en ik gaan dan alles overzetten.

Vandaag even gekeken: het water is weer iets helderder en de hystrix en het lederkoraaltje staan er prima bij. Gonio ook: die heeft bij mij NOOIT open gestaan en leek een voorzichtige poging te doen... Zou mooi zijn :)

Tanne, hoe gaat het eigenlijk met de Mangaan toevoegingen. Merk je daar nog positieve of negatieve dingen?

Laatst bewerkt:
Heel veel succes samen,ben benieuwt hoe het gaat worden Tanne!!

Gr,

Martin.

WoW...dat gaat in rap tempo allemaal Tanne,veel belovend!!

Ha Tanne, jij laat er geen sterpoliep over groeien! Dat gaat vlot man, spannend hoor.
Veel succes komend weekend.:)

Spannend. Veel succes!
Dank je Frode!

Succes met het overzetten! Wordt een pittige klus!
Thanks!

Tanne, hoe gaat het eigenlijk met de Mangaan toevoegingen. Merk je daar nog positieve of negatieve dingen?
Ik heb op dit moment te weinig tijd om echt goede observaties te doen, sorry. Ik merk in elk geval niks negatiefs...

Heel veel succes samen,ben benieuwt hoe het gaat worden Tanne!!

Gr,

Martin.
Dank je wel Martin, ik ben best een beetje zenuwachtig...

WoW...dat gaat in rap tempo allemaal Tanne,veel belovend!!
Thanks Manuel :)

Ha Tanne, jij laat er geen sterpoliep over groeien! Dat gaat vlot man, spannend hoor.
Veel succes komend weekend.:)
Ik doe m'n best.

Vandaag nog even geklust en met nieuwe spulletjes gespeeld:
- nieuw osmoseapparaat aangesloten, een Aquatic Nature. Het oude apparaat (Aqua Medic) was alweer redelijk oud, minstens zo'n tien jaar oud. Koolfilter en sedimentfilter waren zo'n vijf jaar oud en aan vervanging toe. Omdat ook de aansluiting aan de kraan lekte heb ik het hele apparaat vervangen. Eerste indruk: hij doet het ;)
- Ik lees nu vaak de temperatuur af op de koeler. Omdat die bij de nieuwe bak veel minder in zicht komt te staan, was ik op zoek naar iets anders. Ik heb nu een Aquamedic Twin Controller gekocht: daar kan je zowel een koeler als een verwarming mee aansturen. En, voor mij het grootste voordeel: een groot display waarop je de temperatuur kunt zien. Ik ga de koeler niet besturen met deze controller, maar de verwarming (die ook een eigen thermostaat heeft!) wel. Blijft één van beide thermostaten hangen heb ik in elk geval geen vissoep.
- Ik heb van JMB Aqualight een led-balkje te leen om te testen. Ik heb hem eerder wel bekeken maar er verder weinig mee gedaan, vanwege de drukte denk ik niet helemaal onbegrijpelijk. Vandaag het balkje boven de bak gelegd: ongelooflijk. Puur op het oog komt er, gezien het opgenomen vermogen, een spectaculaire hoeveelheid licht vanaf.

Het water in de nieuwe bak is nu werkelijk glashelder en de testkoraaltjes staan er prima bij. Op dit moment staat wat mij betreft niets de grote verhuizing van aanstaande zaterdag in de weg. Nog drie nachtjes slapen...

Ik hoop dat het zaterdag , helemaal volgens jou verwachting gaat Tanne
Je verdient het , je heb al zoveel altijd voor anderen gedaan , en betekend

Groetjes Wijnand

Heel veel succes zaterdag tanne ik duim dat volgens plan gaat

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Zo'n totaal-verhuizing is best een klus! Ook een keer gedaan in de winter van Amsterdam naar Almere dus ik weet uit ervaring wat dit inhoudt.

Maar.... als het af is, is het zo'n fijn gevoel en je nieuwe huis wordt ineens je nieuwe thuis.

Tanne, succes en gooi er maar een foto-serie tegenaan hoe het verliep. Leuk voor ons en láter ook voor jou. :)

Jan

Veel geluk Tanne voor je het weet staat het weer te pronken.. Wel spannend allemaal!!

Veel geluk kerel!

Gr
Sander

Wijnand, Robert, Riezz, Jan, San en Lin, Hans & Ria en Glenn,

Bedankt voor de mooie woorden!

Vandaag gaat het gebeuren. Gisteravond was ik na het congres van het Nederlands Instituut voor Biologie (leuk en leerzaam!) laat thuis en ben ik nog even gaan kijken of alles bij de nieuwe bak er klaar voor is. Het lijkt er wel op: het water is glashelder en de slakjes en andere kleine diertjes doen het goed net zoals de testkoraaltjes.

Deze ochtend gaan Bas en ik aan de slag in m'n huidige woning de boel te ontmantelen en in de nieuwe woning weer een mooi rif op de bouwen. Ik zal m'n best doen ook foto's te maken...

Spannend detail: ik woon nog niet in de nieuwe woning, dus ik ben van plan dagelijks minstens twee keer te gaan kijken op het nieuwe adres. Gelukkig duurt deze situatie maar een paar dagen; over een paar dagen verhuizen we zelf ook.

Back
Bovenaan