Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Het aquarium van Tanne

Suc6 vandaag

Heel veel succes vandaag Tanne!

Heey Tanne!
Veel succes vandaag!
Hopelijk loopt als soepel en volgens plan! Inderdaad wel wat leuke plaatjes schieten hoor! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Groetjes Youri

Ook hier de succeswensen!
Zo te lezen is alles is goed voorbereid dus ben geneigd te zeggen dat het goed moet gaan. Toch kan ik uit eigen ervaring zeggen dat een verhuizing altijd een risico met zich mee brengt. Hoop dat jou verhuisellende bespaard blijft en het gewoon goed gaat! Ben benieuwd naar het nieuwe rif!!

Groet,
Bas

Dank voor de bemoedigende woorden :)

Het was nog een aardige klus. Als eerste zoveel mogelijk stukken in emmers geplaatst en het steen in een box. Dat was rit 1. De rit er na twee van de mooiste zuiltjes droog vervoerd. Daarna de vissen, daarna nog wat techniek en toen waren we er wel even klaar mee ;)

Het resultaat valt me eigenlijk best mee. Vandaag ga ik in elk geval de Atlantiks installeren. Thuis moet er ook nog één en ander opgeruimd worden.

Ik ben heel benieuwd hoe de bak er nu bij staat...

Bijlagen

• IMG_7240.jpg
    IMG_7240.jpg
    37,6 KB · Weergaven: 283
  • IMG_7239.jpg
    IMG_7239.jpg
    35,4 KB · Weergaven: 274
  • IMG_7238.JPG
    IMG_7238.JPG
    101,9 KB · Weergaven: 309
Zo te zien dokter is de operatie goed verlopen......:)
Grtz Jack

Hoi Tanne, ik kan me voorstellen dat het een loodzware dag was. Nog even doorbijten en je kan er weer van gaan genieten! Veel succes nog de komende dagen met de verdere verhuis.

Zo, dat ziet er indrukwekkend uit. Het resultaat valt je dus mee, maar de klus zelf? Viel dat ook mee?

En viel het ook mee om bepaalde koralen heel mee te nemen?

Was een lange en zware dag!! M'n handen zitten vol met wondjes van de scherpe koralen. Maar ben best trots dat we zo'n grote klus in 1 dag hebben kunnen fixen!
Tanne, hoe ziet het er een dag later uit?

Ziet er idd indrukwekkend uit die verhuizing! Alleen het grote aantal emmers al... :biggrin:
Hopelijk is alles naar wens verlopen en heb je geen last van verlies van koralen.

Ben benieuwd hoe het nu 'the day after' eruit ziet!

Edit: typo..@Ricoo01: dank voor de aanvulling.. ;)

Laatst bewerkt:
En Tanne

is de bak al helder

groet Wijnand

@tanne bedankt en super gaaf huis heb je.
Vandaag even bij tanne wezen buurten. Erg mooi geworden, vooral het in de muur gebeuren is erg gaaf.
Ik heb er wat foto's van gemaakt maar dat laat ik aan tanne over...
De atlantiks erboven is een immens hoeveelheid licht maar erg mooi om te zien.

uh, zo te zien gebruik jij reef crystals?!
hopen dat alles weer snel uit de stress istopjes

Zo, net weer thuis. Vanmorgen nog wat puntjes op de 'i' gezet en vanavond een verjaardag gevierd.

Vandaag was het water weer helder. Geen verliezen. Ik heb alleen twee vissen nog niet gezien: carmabivisje en Nemateleotris magnifica. Ik maak me hier niet veel zorgen om. Beide visjes zijn erg schuw en waren in de 'oude' bak ook niet altijd zichtbaar.

Verder heb ik de Atlantiks opgehangen (Brian: nog bedankt voor je hulp!) en het doseersysteem aangesloten met de drie jerrycans behorende bij de Triton-methode. Daarna heb ik nog wat troep opgeruimd van gisteren.

Bas: nogmaals enorm bedankt voor je hulp, in m'n eentje was het onmogelijk dit resultaat in zo'n korte tijd neer te zetten. Hopelijk heb je de tien kilo stekken al een plekje weten te geven ;)

De foto's volgen nog.

Back
Bovenaan