Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Kweekkamer voor paardjes, nemo's, garnalen etc...

hoi jerry,

ik twijfel er niet aan, je heb in ieder geval de juiste instelling:) en de juiste middelen in huis.
nu nog veel geduld.....

de reidi's zijn het lastigste omdat ze vrij klein geboren worden. de eerste 4 dagen brachionus daarna moet je geleidelijk naar artemia naupli...soms kan je al de 3e dag beginnen met verse naupli.

de nadruk ligt wel op "verse" naupli.

als je vragen heb hoor ik het wel

Vandaag voor het eerst dievries cyclops verrijkt met vitaminen gegeven. ik vond dat ze niet meer continu hapten naar de naupli's, wat vorige week wel het geval was. Ik vermoed dat ze nu groter voer verlangen.
ze zijn nu ongeveer gelijk of net iets groter dan het formaat waar de vorige kweken masaal dood gingen.
Ze hapten er lustig op los, daarom ga ik vanaf morgen proberen 3-5x per dag diepvries cyclops te voeren.

ze zijn nu net iets ouder dan 3 weken (5-8 Okt). Op de foto's is goed te zien hoeveel ze gegroeid zijn.

Bijlagen

• DSCN3257 barbouri 3wkn4s.jpg
    DSCN3257 barbouri 3wkn4s.jpg
    217,5 KB · Weergaven: 20
  • DSCN3261 barbouri 3wkn3s.jpg
    DSCN3261 barbouri 3wkn3s.jpg
    191 KB · Weergaven: 21
  • DSCN3258 Barbouri 3wkn5s.jpg
    DSCN3258 Barbouri 3wkn5s.jpg
    192,3 KB · Weergaven: 19
  • DSCN3259 barbouri 3wkn2s.jpg
    DSCN3259 barbouri 3wkn2s.jpg
    229,6 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
k*t !
mijn fyto is gecrashed. Toen ik van morgen keek was het iets geler en er was een aanslag op de bodem, omdat ik 2 dagen niet verschoond had en in de middag na het klussen vergeten was de beluchting terug te zetten. Na verschonen 2L water en 1ml pokon gevoerd. Vanavond was de boel lichtgeel en alles wat op de bodem neergeslagen
vanmorgen was het lichtgroen/geel. Na verschGelijk de 2L backup uit de koelkast gehaald en onder de lamp op borrelen gezet. Wachten tot het op kamer temp is en dan met dezelfde hoeveelheid water aanlengen.
de brachio heb ik maar tijdelijk met een plankton concentratie gevoerd, hopelijk gaat dit goed.
ik verwacht maandag avond occelarisen en moet nu de concentratie fyto/brachio juist gaan opbouwen.

Laatst bewerkt:
Na eindeloos experimenteren, is het bij toeval geluk om artemia te kweken naar een mooi formaat voor de jonge paardjes.
Sinds vandaag smullen de jonge paardjes na enige aarzelen missers en van de groot gebrachte artemia.

De artemia is ~1-1,5 week oud.

DSCN3348 artemia s.jpgDSCN3346 artemia1 s.jpg

Laatst bewerkt:
Je kunt de brachio ook met de gele plankton voeren, doe ik al een twee maand zelf als het bruin is, de mijn is van groen naar bruin gegaan en daarna naar geel en de brachio leeft nog steeds, Zo heb je even de tijd om de nieuwe kweek te laten groeien. Ook ik had liever groen gehad, maar ben op dit moment zo druk met andere dingen bezig dat ik alles even laat zoals het is.

Het is zelf zo dat de bruine en bruine/gele fyto niet zo snel omvalt, ik heb het een keer twee weken laten staan zonder ook maar iets aan te doen alleen een beetje water en pokon en er lag een gele drap van een half centimeter op de bodem, alles af geheveld en het groeit gewoon verder zo strek is de gele fyto :)

hoi miranda,
ik moest ook ff zoeken, maar je heb het bij de andere topic van mij gevraagd.
http://www.zeewaterforum.info/forum...ia-Verzameling&p=722608&viewfull=1#post722608

Voorrheen was het allemaal gekoppeld m.u.v. de 2M bak

ik ga naar 3 systemen toe elk met hun eigen sump:
1- Het RIF 1200L
2- De 2Mbak 700L
3- De Specialsbak 450L

snap er geen bal van...als ik bij jou in je dagboek iets post...verdwijnt het steeds :eek: Heb ik nou al 2x gehad?!

Maar ik vroeg me dus af of jij op al je bakken een aparte sump hebt of dat je eea op 1 sump hebt aangesloten...

Laatst bewerkt:
Reden aanpassing, mijn woonkamer terug claimen van mijn hobby:biggrin:.
Het was hier net een grote hobby kamer aan het worden.

een enkele sump is makkelijker te onderhouden.
je moet echter niet teveel gaan experimenteren met verschillende soorten die tegengestelde eisen stellen en nogeens alles willen koppelen. Daar ben ik met schade en scande achter gekomen.

helaas zijn 3 comes paardjes aangetast met een ziekte waarbij de staart weg rot. Vanmorgen de grootste zieke exemplaar overleden. Bij de kleinste zieke is de punt van de staart weg gerot, maar dat lijkt nu te stoppen. De andere 3 exemplaren zijn vooralsnog niet aangetast.
Dit is het comes nestje van 27/4/2010

Laatst bewerkt:
hoi Glenn,

Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen!!!!

Dit is volgens mij niet een ziekte maar een blijk van tekort aan gevarieerd voedsel, waardoor er rottingsverschijnselen aan de huid gaan optreden....helaas!

Die gaan het ws niet overleven. Langdurig (gezond) houden van zeepaardjes is NOG niet weggelegd voor een aquariaan.

Suc6 Ron,

dank je ron,

ik weet niet wat het was, maar de quarantaine heeft geholpen, het stukje staart van de 2 besmette exemplaren zijn afgevallen en de dieren zijn opgeknapt en eten weer. Ik denk toch aan een bacterïele infectie t.g.v. het irriteren door de kwallen poliepen die ontstaan door overvloedig voeren van artemia naupli.

Back
Bovenaan