Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Kweekkamer voor paardjes, nemo's, garnalen etc...

vandaag meer dan de helf van de sabea kweek dood.
oorzaak te weinig brachio. vanmorgen was er zeker te weinig brachio.
deze keer doe ik voor het eerst sabea's kweken met water verversing.
door de verversing word natuurlijk een groot deel van de brachio ook weggespoeld

go for it marten,
ik zou de zijkanten voor de zekerheid wel verduisteren, het heeft toch een positieve invloed op de aanwezige brachio. Ze gaan dan niet zo op de wanden kleven.

Doe ik, morgen even Ikea aan doen voor een nieuw onderkomen :o en dan nog even harde rietjes er in voor de bubbels kan het dan mooier afwerken.

Helaas is deze sabea kweek zo goed als mislukt. Mogelijk is de fyto in de eerste fase niet goed bevallen en zijn ze daardoor verzwakt.

dinsdag/woensdag ga ik het voor het eerst proberen met occelarissen.

vandaag meer dan de helf van de sabea kweek dood.
oorzaak te weinig brachio. vanmorgen was er zeker te weinig brachio.
deze keer doe ik voor het eerst sabea's kweken met water verversing.
door de verversing word natuurlijk een groot deel van de brachio ook weggespoeld

Doe ik, morgen even Ikea aan doen voor een nieuw onderkomen :o en dan nog even harde rietjes er in voor de bubbels kan het dan mooier afwerken.

Nieuw onderkomen voor de nemo's is klaar, lucht toevoer te regelen, links voor afvoer water regelbaar met filter onder in de bakje, rechts voor lucht toevoer regelbaar, rechts achterop een luchtgat voor het ontsnappen voor lucht. Boven, onder en de zijkanten zwart afgeplakt. voorkant een kleine strook hier kan nog een stukje karton voor als dit nodig is.

kl_5052..jpg

leuk in elkaar geknutseld.
let op!
die kranen die jij gebruikt lekken lucht/water, dus als regeling van een waterhevel gaat dat niet goed, want hij zuig lucht aan.

Heb ze getest water hevelen en dan dicht draaien heeft zeker 24 uur gestaan en nog gewoon water bij open draaien we zullen zien wat de toekomst brengt :o

Juist als de kraan open staat lek het door de schroefdraad.
Als je het dichtzet dan sluit de boel goed af, maar dat is juist niet de in bedrijf situatie.

Heb ze getest water hevelen en dan dicht draaien heeft zeker 24 uur gestaan en nog gewoon water bij open draaien we zullen zien wat de toekomst brengt :o

Afgelopen dinsdag ben ik naar zierikzee gereden en heb wat mooie format kleine zand garnalen gevangen. Een klein gedeelte hou ik levend in de speciemmer met afschuimer.
Ik selecteer de kleinste garnalen en doe die in de kweek bij de 9 baby comes paardjes.

Momenteel bestaat hun dieet uit: (nr.1 staat bovenaan)
- levende cyclops (matig beschikbaar)
- levende tigerpods (vollop beschikbaar)
- levende kleine garnalen (voor zolang deze beschikbaar is)
- levende waterluis (sporadisch beschikbaar in de sloot)
- diepvries kleine garnalen (vollop beschikbaar)
- verse artemia naupli (eten ze nog wel maar is niet voldoende rijk om ze in leven te houden)
- diepvries cyclops (echter alleen als al het andere niet beschikbaar is en ze honger hebben)

wat lusten ze (nog) niet:
- Ruto mysis
- Dutch Mysis
- rode diepvries plankton

Op 27/7/2010 worden ze 3 maanden oud = 13 weken
ze zijn dan half volwassen, met 5-6 maanden zijn ze volwassen.

Hey Glen,

SUPER actionactionaction wat je allemaal doet, ben zelf nieuw op het forum en moet mijn eerste bak nog gaan maken en opstarten.

Heb jou hele dagboek gelezen met verbazing en als het bij jou slecht ging voelde ik met je mee.

Hoop dat je comes het nu gaan redden en succes met de kweek van de Ocellarisen.

Hou je in de gaten, KEEP UP THE VERYYYYY GOOOD WORK;).

Jessica

bedank jessica,

met de comes gaat het prima, ze eten nu 90% vers zelf ingevroren garnalen.

helaas is het laatste nestje mislukt na 1 dag al, waaren ze alemaal dood. kwaliteit brachio was ff niet toereikend. had net een crash gehad.
nu is het wachten op een nieuw nestje morgen of overmorgen

Back
Bovenaan