Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Kweekkamer voor paardjes, nemo's, garnalen etc...

zaterdag avond23:00U een nestje ocelarissen (~100st) uitgevangen en in kweekbak met 3cm water voorzien en ruim 5L zeeft brachio in de kweek gezet.

vanmorgen 11:00u ~10 dooie uit gepipet
omstreeks 21:00u ~ 10 dooie uit gepipet en ~2l brachio bijgevoerd en water hoogte to 5cm gebracht.

16 aug 11:00u dooie (10st) verwijderd bodem gepipet en 2L nieuw brachio bijgevoerd.
Een kleine hoeveelheid artemia toegevoegd omdat ik constateer dat de de occelaris baby's al net zo groot zijn geboren als de sabea's na 4dagen.

17 aug 11:00u 5tal dooie verwijderd.
2L brachio + nog een hoge concentrattie brachio uit de tuin kweek gevoerd.

Laatst bewerkt:
24/8 de occelaris kweek op continue verversing gezet en doorlopend gevoerd met artemia.
de laatste 2 dagen geen dooie of ze moeten opgelost zijn.
23/8 is helaas één van de kleinste comes baby's dood gegagaan door een tekort aan het juiste voer. D etuin kweek artemia en copepoden doen het niet zo best. de laatste week.

Bijlagen

• - occelaris4..jpg
    - occelaris4..jpg
    71,5 KB · Weergaven: 22
  • - occelaris3..jpg
    - occelaris3..jpg
    67,9 KB · Weergaven: 24
  • - occelaris2..jpg
    - occelaris2..jpg
    49,7 KB · Weergaven: 24
  • - occelaris5..jpg
    - occelaris5..jpg
    68,8 KB · Weergaven: 30
  • - occelaris..jpg
    - occelaris..jpg
    53,3 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Aan wie ga je die nu allemaal verkopen. Wel erg leuk dat je in deze kweek zo succesvol bent. Maar heel gek is je fosfaat probleem niet met al dat voeren. Je fosfaat in deze mate zit ook in je steen en gaat nog heel lang duren voordat je alles kwijt bent.

Aan wie ga je die nu allemaal verkopen. Wel erg leuk dat je in deze kweek zo succesvol bent. Maar heel gek is je fosfaat probleem niet met al dat voeren. Je fosfaat in deze mate zit ook in je steen en gaat nog heel lang duren voordat je alles kwijt bent.

kwijt raak ik ze wel, maar voor de centen hoef je erniet aan te gaan beginnen, maar het blijft leuk:).
van het fosfaat vermoed ik ook dat het in de stenen is gaan zitten. ff niet opgelet. De specialsbak is nogal een aanslag op het systeem gebleken.

afgelopen zondag heb ik 10 Barbouri zee paardje gehaald bij een kweker.
Dinsdag blijk er een klein barbouri rond te zwemmen en de dagen daarop kwam er steeds 4 en daarna 5 bij.
Omdat het zo weinig zijn heb ik ze bij de anemoon visje kweek gezet. Deze worden momenteel dagelijks met verse artemia's gevoerd. Het enige wat ik extra doe is wat beter op de voertijden letten i.v.m. het versheid van de artemia naupli's. Tevens heb ik meer stroming en druppel verversing toegepast om de water kwaliteit te waarborgen en het oude voer te flushen

In totaal 11 barbouri babies uitgevangen. (tussen 5-8 okt)
het bijzetten bij de anemoon visjes was voor de visjes niet zo een goed idee (ik heb namelijk de stroming verhoogt en dat vinden de visjes niet fijn.
5 visjes van deze kweek zijn er over, de barobouri darentegen doen het fantastish.
Er zijn er nog 9 over en de eten en zwemmen de hele dag gezellig in een special hiervoor gemaakte bak rond. Deze bak hang aan druppelverversing aan mijn gorgonenbak. Twe vliegen in één klap oude artemia gaat naar de gorgonen en nps koralen.en de kweekbak blijft continu voorzien van verse water en voer.

Bijlagen

• barbouri nest2.jpg
    barbouri nest2.jpg
    151,2 KB · Weergaven: 22
  • barbouri nest3.jpg
    barbouri nest3.jpg
    165,7 KB · Weergaven: 20
  • barbouri nest1.jpg
    barbouri nest1.jpg
    158,7 KB · Weergaven: 23
  • barbouri nest4.jpg
    barbouri nest4.jpg
    161 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Het was even rustig bij je maar ik zie dat je weer op volle kracht begonnen bent. Succes.

comes veranderd binnen 2 weken van kleur van zwart naar grijs met gele vlokken.
kleur kontrast is goed te zien aan zijn broertje.

wat is er gebeurt in de tussentijd:
1- vitaminen in de voer
2- 2,5x meer led verlichting
3- blauwe achterwand geplaatst
4- meer paardjes (barbouri's & reidi's) bijgezet in de bak

Bijlagen

• dscn3240 comes wordt geel -s.jpg
    dscn3240 comes wordt geel -s.jpg
    182,3 KB · Weergaven: 16
hoi Glenn,

Vandaag eens de tijd genomen om je hele kweek topic eens door te nemen. Net als vele andere dit gezegd hebben: Petje af voor al het werk wat je gedaan hebt voor je paardjes.

Ik hoop dat mijn kweek net zo succesvol gaat worden :o

Back
Bovenaan