Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Kweekkamer voor paardjes, nemo's, garnalen etc...

Hallo Glenn,
Ik heb vorig jaar ook een keer brachionus bij je gehaald, en ook ik vroeg me af of je nog wat over hebt...

Ik hoor het wel.
Groeten.

sorry jongens , maar ik ben helemaal gestopt met de kweekjes
dus geen voedsel (fyto/brachio/copepoden) meer en geen nemo's, garnalen en paardjes in de kweek.

Door mijn vakantie van een hele maand 14uli/14aug in thailand en een volledige opknapbeurt aan mijn huis, heb ik wat minder tijd voor het forum en de hobby.
ik heb ~35 trespa platen verwerkt als boeiboard, de complete gevel rondom het huis gereinigd en alle ramen deuren en kozijn van binnen en buiten geverfd en de kit vervangen. tevens op diverse plaatsen de voegen hersteld/vervangen. tevens moet ik nog de complete gevel impregneren. Daarna ben Ik ben nog niet klaar, want nu volgt een makeover van het complete interieur.

Heb momenteel dus een andere hobby ... Bouwvakker/klusser .....

Laatst bewerkt:
alhoewel ik gestopt bent met de kweek heb ik de volgende zaken nog beschikbaar:

Brachionus (50u) en Artemia (120u) zeven van verschillende diameter 7cm en 12,5cm

deze kosten 7,5 en 12,5euro elk. (verzend kosten =2,50 p/st)
de hoogte van deze zeven is 2,5cm.

ik kan ook een hogere versie leveren 10cm-15cm hoogte (verzend/verpakkosten =9,50, past niet door de brievenbus)

De brachionus zeef kan je ook gebruiken om fyto kweken eens in de week te zuiveren !

Laatst bewerkt:
Zo ff wat stof afblazen...
Dat is al een aantal jaren terug, dat ik hier wat ingetikt heb.

Mijn mannetjes erectus is zwanger en staat op het punt van bevallen.

Gisteren is er eentje uit de buidel ontsnapt.
Deze heb ik apart gezet in een koker met beluchting.
Hij schijn dat deze soort direct artemia acepteerd.
Ik ga het hiermee proberen en kijken hoe ver daarmee komt.
Ik ga geen fyto kweek opzetten en ook geen brachionus kweken.

Nu ik kijken of het met zo min mogelijk tijd gaat lukken.

Er staan al 2 artemia kweken in de sump te draaien. 24 uur na elkaar opgezet.
Tijd besteed 2x 2 minuten.
Een 48 oude kweek staat in een viskom met diepvries fyto, zonder beluchting. Tijd besteed aan scheiden naupli en opzetten viskom 15 minuten.

greetings, GlennF

Back
Bovenaan