De dosering is dagelijks.
je begint met dag 1,2,3 = 4,8ml/dag (start dosis)
dag 4,5,6,7 = 9,6ml/dag (verdubbeling start dosis)
tweede week = 13,6ml/dag etc........
persoonlijk zou ik bij elke verandering de nitraat en fosfaat meten en daar conclusies aan verbinden, voordat je verder gaat met het verhogen, stabiliseren of verlagen van je dosering.
Ook zou ik als streefwaarde nitraat 2,5 en fosfaat 0,08 aanhouden, tenzij je en een andere doelstelling heb dan alleen vette gezonde koralen.
éénmaal je doel waarde bereik zou ik de dosering niet verhogen maar stabiliseren of verlagen naar wens.
nitraat verlagen werkt niet zonder aanwezige fosfaat, dus let hier goed mee op voordat je verder gaat met onnodig verhogen van de koolstof bronnen.
Persoonlijk zie ik in de koolstof methode (vooralsnog) een lapmiddel. Als het niet meer nodig mocht zijn bouw ik het langzaam weer af. Dit geldt ook voor NP pellets en fosfaat filters.
Suiker Vodka en azijn zijn allemaal bruikbare koolstof bronnen.
ik heb een kleine rekensom gemaakt en kwam op deze verhoudingen koolstof.
http://zeewaterforum.info/forums/sh...ia-Verzameling&p=927172&viewfull=1#post927172
verhouding percentage koolstof bij:
1gram suiker=0,42gr : 1ml Vodka (40%)= 0,21ml : 1ml azijn(8%)=0,032ml
Ijzer Mix Koolstof aandeel ... 1ml= 0,057gr Carbon = 1,87 x zo sterk als azijn !!!!
hieruit is af te leiden dat 1ml azijn ~ 0,076gram suiker => 10ml azijn ~ 0,76gram suiker.
je zou dus i.p.v. 10ml azijn 0,76 gram suiker kunnen afwisselen/ of aanvullen.
De gedacht van suiker erbij is een diversiteit aan bacterieën te kweken i.p.v. alleen stammen die reageren op azijn, suiker of vodka.
Bedankt heb net de paginas vertaalt en uitgeprint
Snap alleen niet waar de suiker voor dient en hoeveel.
Ga morge beginne met het azijn.
Is de tabel dagelijks of wekelijks.
Groetjes