Een vies harig symbiose krabbetje met blauwe oogjes is niet goed.. Weg ermee... Maar zo ziet het er ook naar uit.. Dat ie het niet meer doet....
heb je goed gezien dennis.
die rotzak heeft alle acro's die ik op de foto getoond heb, flink onder handen genomen. Als je goed kijk zie overal blanke of met algen begroeide voeten of lichte plekken bij de poliepen (formosa). Bij één acro zie je zelf een gebrek aan poliepen.
Eerst dacht ik dat het te wijten was aan mijn Ca dip en tekort aan fosfaat.
Hij is meegekomen in feb2012 met de groen acro metpaarse punten (foto1) en heeft altijd daar gezeten zonder problemen ik zag geen vreemde plekken op die acro en dat ging prima. ik dacht leuk zo'n symbiose krab houd de acro wel schoon van rommel en parasieten.
Een paar weken terug zag ik hem steeds naar de andere acro in de buurt gaan, maar had het nog niet door wat hij aan het doen was.
In de tussentijd zag ik de algen bij de voet van de groene millepora optrekken en dacht dat de algen erg agressief waren, of dat de millepora het slecht deed. Ik was me al aan het afvragen waarom.
Toen zag ik hem nota bene op klaarlichte dag open en bloot op de buitenste tak van de formosa staan en vond dat hij wel erg brutaal was. Tevens zag ik wat lichte plekken op de formosa en dacht, acht dat kom omdat hij met zijn klauwen op staat waardoor de poliepen intrekken.
Todat ik eergisteren avond in het donker naar mijn rose millepora keek. Wie zag ik daar, diezelde dezelfde krab was een rif eiland overgestoken en zat op het middelste eiland dood leuk aan de poliepen van mijn rose millepora te plukken met zijn klauwen.
OP HETERDAAD BETRAPT!
Ineens hingen bij mij alle alarm bellen rinkelen en ging het lichtje branden wat hij allemaal zat uit te spoken op de andere koralen.
Het stoom kwam me uit de oren