Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Project in de muur van Mark

MARK IN THE BOX

Senior Forumlid
Hallo allemaal.

Ik ben hier al wat jaartjes actief met vooral lezen en af en toe een reactie plaatsen. Sommigen van jullie kennen mij al, maar ik dacht bij mezelf laten we in het nieuwe jaar ook hier maar eens een dagboek bij gaan houden en mezelf eens voorstellen:

Mijn naam is dus Mark, ben getrouwd en ben zoals het onderschrift aanduid de trotse vader van drie dochters. Ik woon in Wassenaar (NL) en ben eigenaar van een klein bouwbedrijf.

Iets meer dan een jaar geleden ben ik (met veel hulp van ErikK) gestart met dit project, na eerst 2 jaar 'geprobeerd te hebben' met een relatief simpel (eigenlijk niet toereikend) en wat goedkoper systeempje. Dit om mezelf wat discipline op te leggen, niet al te veel kosten te maken en te kijken of deze mooie hobby wel voor mij weggelegd zou zijn. Met in mijn achterhoofd dat als ik het leuk zou vinden er bij de aanbouw en verbouwing rekening gehouden zou worden met een mooi aquarium in de muur met betere techniek en middelen.

Zo dat was de intro. Nu ga ik even tegen de draad in en begin met een aantal foto's van hoe de bak er na 1 jaar en 1 maand bij staat.

Daarna laat ik zien wat er in die tussenliggende periode is gebeurd en geef ik meer info over de bak, inhoud en techniek.

Overzicht foto.............

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1030054.jpg
    Herschaalde kopie van P1030054.jpg
    123,8 KB · Weergaven: 659
Wat foto's van iets dichterbij........

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1020006.jpg
    Herschaalde kopie van P1020006.jpg
    149,4 KB · Weergaven: 220
  • Herschaalde kopie van P1030023.jpg
    Herschaalde kopie van P1030023.jpg
    145,6 KB · Weergaven: 200
  • Herschaalde kopie van P1030024.jpg
    Herschaalde kopie van P1030024.jpg
    139,2 KB · Weergaven: 213
  • Herschaalde kopie van P1030035.jpg
    Herschaalde kopie van P1030035.jpg
    116,6 KB · Weergaven: 184
  • Herschaalde kopie van P1030040.jpg
    Herschaalde kopie van P1030040.jpg
    127,9 KB · Weergaven: 183
En nog iets dichterbij:p.........

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1030059.jpg
    Herschaalde kopie van P1030059.jpg
    133,4 KB · Weergaven: 135
  • Herschaalde kopie van P1030055.jpg
    Herschaalde kopie van P1030055.jpg
    128,4 KB · Weergaven: 137
  • Herschaalde kopie van P1030050.jpg
    Herschaalde kopie van P1030050.jpg
    147,4 KB · Weergaven: 141
  • Herschaalde kopie van P1030049.jpg
    Herschaalde kopie van P1030049.jpg
    143,8 KB · Weergaven: 136
  • Herschaalde kopie van P1030032.jpg
    Herschaalde kopie van P1030032.jpg
    144,7 KB · Weergaven: 139
Mark leuk dat je met een eigen dagboek bent begonnen. Heb je buttons appart liggen en moeten nog steeds een afspraak plannen. Maar wil graag je bak komen bekijken.

Genn, bedankt voor het compliment. Later volgt meer.

Grt. Mark.

Dennis, zoals je ziet spaar ik allerlei kleurtjes buttons, welke ik tussen de koralen door laat groeien. Zeg maar wanneer je tijd hebt, wel doordeweeks 's avonds of in het weekend (behalve zaterdag ochtend).

Grt. Mark.

Heb overigens op een ander forum al langere tijd een dagboek;).

Mark het is een plaatje! maar dat weet je zelf ook wel. hoe heb je dit zolang voor ons verborgen kunnen houden?

hij mag nog wel iets verder in groeien maar het word een erg mooie bak. Niet iedereen zal gecharmeerd zijn van de blauwe achterwant maar ik houd er wel van, zeker in bakken met een opbouw als deze.

Gerrit en Bas ook jullie bedankt voor de complimenten. Over de techniek en hoe het project is begonnen later meer.

Bas het leuke is dat ik zeg maar iets meer dan een jaar geleden ben begonnen met veelal stekjes van een paar vingerkootjes groot. Het is dan ook de bedoeling dat het nog meer in elkaar moet groeien.

Hier bijv. een tweetal foto's van de groei van een caliendrum en een hystix in nog geen jaar tijd. Zijn dan wel niet de moeilijkste koralen, maar toch.........Ook van de gele turbinaria is goed de groei te zien.

Grt. Mark

Bijlagen

• Herschaalde kopie van P1030064 uitgesneden.jpg
    Herschaalde kopie van P1030064 uitgesneden.jpg
    125,9 KB · Weergaven: 129
  • PC290066 uitgesneden.jpg
    PC290066 uitgesneden.jpg
    73,8 KB · Weergaven: 132
  • Herschaalde kopie van P1030027 uitgesneden.jpg
    Herschaalde kopie van P1030027 uitgesneden.jpg
    123,7 KB · Weergaven: 127
  • Herschaalde kopie van PC200054 uitgesneden.jpg
    Herschaalde kopie van PC200054 uitgesneden.jpg
    72,6 KB · Weergaven: 123
Wow, hele mooie bak mantopjes. ben zeer benieuwd naar de techniek en je onderhoud

Thnx Peter. Morgen weer verder en begin ik bij het begin:biggrin:.

Grt. Mark.

Mooi Aquarium Mark en super foto's !!!

Ger.

Schitterend:eek:
Ik vind de blauwe achterwand ook heel mooi.
En altijd mooi een aantal dokters bij elkaar.

Hoi Mark,

Mooie foto's... De groei zit er goed in bij je; leuk om die vergelijkingsfoto's zo achter elkaar te zien!! Mogen dan wel (zoals je zelf zegt) makkelijke koralen zijn; bij mij groeien ze toch minder hard.
Je bak staat er prachtig bij; echt een plaatje! action

Hoi Mark,

Hier zijn de meeste aquarianen nog niet op uitgekeken :eek:

Echt geweldig,heeeel mooi Mark!!!:)

Grt,

Martin.

Mooi Aquarium Mark en super foto's !!!

Ger.
Ger bedankt en heb net jou dagboek ook even doorgenomen. Kwam tot de conclusie dat ik deze al volgde. Jij hebt dus in korte tijd ook iets moois neergezet zeg:eek:. De 'school' dokters blijft mooi. Bij mij was 4 Z.flavescens net 1 teveel, maar heb later 2 Z.xantherum bijgeplaatst en dat maakt alles meer dan goed.

Grt. Mark.

Back
Bovenaan