Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Wow..is dat een buisje wat je gebruikt voor testjes? In ieder geval is ie echt klein! Knap dat je 'm gevonden hebt!

Ja, Salifert testbuisje:)
Zag het toevallig zat boven op een steentje. Vorige week ook een paarse gevonden met grove stekels. Echter die was ietsje groter en geen foto gemaakt.

m.v.g. Glenn

vanavond mijn afschuimer gereinigd. 1,6 liter prut verwijderd.

omdat ik de laatste week op sommige eilanden de Aptasia explosief zag vermeerderen, heb ik besloten dat het weer tijd werd om wat Berghia's op het rif los te laten. De laatste keer was dec/jan2012. Ik het op 3 plaatsen op het middelste eiland steeds 2 los gelaten. Aan de voet van de grote formosa, aan de voet van de rose millepora en bij de ricordea's . op de 15/11 had ik a 2 los gelaten bij eiland 3 bij de paarse/groene acro. nu zitten er dus totaal 8 stuks in mijn rif.
ik heb nu nog geen plaag, maar juist om dat te voorkomen begin ik nu al, dan ben ik over 2-3 weken weer vrij van Aptasia. Zou ik wachte tot het een plaag word dan gaat het 2-3 maanden duren.
morgen kijken of ik wat foto's kan maken van de probleem plekken.

enkele Aptasia probleem plekken, eerst was het een enkele her en der, maar sinds een paar weken zie je kolonies ontstaan. Het gaat harder dan je zou verwachten.

IMG_1774.jpg
IMG_1773.jpg
een cluster van ~10 kleine en medium Aptasia bij elkaar bij de ricordea's. Ze irriteren de ricordea's

IMG_1767.jpg
een cluster van ~5 medium Aptasia. Ze irriteren de Formosa nog met niet maar dat is een kwestie van tijd

Laatst bewerkt:
ik miste wat stroming omdat 1 van de 3 tunze 12000 het had begeven.
ik was klaar met tunze, want nadat mijn 20K het vorig jaar had begeven (525 euro) en nu deze 12k, ga ik echt niet meer zoveel betalen.
die sunsun kosten echt geen drol. doen het prima, alleen geen waves en pulses. De andere 2 tunze 12k hebben dat wel, dus blijf er nog variatie zat in de stroming.
mocht er ééntje weer kapot gaan dan, heb ik reserve.;)

Het glenn dat zijn er aardig wat
Stroming genoeg haha Gr. Bas

Gewoon met een boze mail opsturen naar Tunze...
Ik heb zo jaren lang nieuwe pompen gekregen.
Maar dat is waarom ik over ben naar Vortech nooit meer anders en veel meer stroming en geen storingen meer.
Ik zou zeggen voor 13,75 versturen naar Duitsland zou ik het gewoon proberen.
ik miste wat stroming omdat 1 van de 3 tunze 12000 het had begeven.
ik was klaar met tunze, want nadat mijn 20K het vorig jaar had begeven (525 euro) en nu deze 12k, ga ik echt niet meer zoveel betalen.
die sunsun kosten echt geen drol. doen het prima, alleen geen waves en pulses. De andere 2 tunze 12k hebben dat wel, dus blijf er nog variatie zat in de stroming.
mocht er ééntje weer kapot gaan dan, heb ik reserve.;)

Het glenn
Is altijd handig wat reserve te hebbe liggen.
Bij mij zijn me tunze 6105 2 keer kapot gegaan ik stap na deze ook over na een ander merk
Bij zulke dure pompen hoort het niet

Hee Bas,

Ja klopt degene die je kunt regelen gaan allemaal kapot.
Die niet regelbaar zijn blijven draaien het pulseren kunnen ze gewoon niet tegen....

De gewone hebben een simpele 220v wisselstroom wikkeling in het motorhuis. De geregeld werken met electronisch gestuurde laagspannings stappen motor. Die zijn dus gevoeliger.

Jammer, want ik heb zowel mijn 20k als 12k motorhuis al weggedonderd.
Heb wel de rest bewaard, als reserve voor de 2 nog werkende 12K.

m.v.g. Glenn

Back
Bovenaan