Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Het stip probleem is hardnekkig!
binotaus en Tomini zitten er helemaal onder en de ogen van Xanturium worden wazig.
ik heb vanmorgen 45l zoutwater vervangen voor zoet om de SG verder omlaag te halen.

Begint onderhand een behoorlijk slagveld te worden, jammer.

Doe of deed je, ivm met de samenstelling van je visbestand, waaronder een aantal als wat stipgevoelig bekend staande soorten, wel iets als preventieve bestrijding van witte stip (uv, ozon)?

Hoi glen bij mij werkte knoflook toen ik deze voerde in hele kleine stukjes je snijd een stukje in een plakje en dan in stukjes heel klein en voerd direct elke vis apart zo blijft de werzame stof die in de cnoflook zit direct en kun je elke vis proberen te voeren en krijgen ze zeker alle stoffen binnen gr jaap

Hoi glen ,ik voerde per vier kleine stukjes tot er geen vis meer van luste en daarna wat groenvoer dan stinkt je kamer ook niet zo op die manier gaan de werkzame stoffen niet weg suc6 gr jaap

Hoi glen ,ik voerde per vier kleine stukjes tot er geen vis meer van luste en daarna wat groenvoer dan stinkt je kamer ook niet zo op die manier gaan de werkzame stoffen niet weg suc6 gr jaap

Dat is het probleem je moet het apart voeren, nog voordat je wat anders geeft, anders lusten ze het niet.
maar we gaan het proberen, ik moet toch iets doen.

net klaar met de KR1000 opnieuw vullen.
ik heb er een verdeling op gezet, zodat ik kan zien hoe het verbruik van de reactor is.
Als vulling ga ik experimenteren met een gedeeltelijke vulling van gebroken oester schelpen en koraal breuk.
Omdat de oester schelpen nogal volumineus zijn, heb ik de reactor helemaal gevuld.
netto blijft er ~7 liter water in de reactor circuleren. (exclusief de koolzuur bellen).
dus met een doorstroom van 2,0 l/u heb ik nog een stand tijd van 3,5 uur.

ik laat hem eerst 3-5 uur op stoom komen, voordat ik de doorstroom aan zet.

Laatst bewerkt:
Vandaag kalk reactor aangezet en e.a. gemeten.
PO4= 0,00
NO3= 1,0
Ca= 410
Mg= 1365
Fe= <0.05

Ga zo de waarden weer aanvullen naar, 0,08, 2,5, 465, 1380, 0,1

tevens heb ik het doseren van azijn gehalveerd, naar 0,5ml per dag.
met het aantal keren dat ik voer per dag is het verbazingwekkend dat mijn fosfaat en nitraat zo hard daalt.
ik wil het toch richting de 0,08 en 2,5 hebben.

m.v.g. Glenn

Laatst bewerkt:
Gisteren heb ik van marc (RedSea) de beloofde vervangings reagenten gehad voor de reef coloration program (als vervanger voor de setjes die in de winkel lagen met een extreem korte vervaldatum). Deze vervangers hebben nog minimaal en half jaar te gaan (behalve de ijzer). De ijzer 4/13, jodium 11/13, Kalium 3/14.
Vandaag heb ik wat testjes met de ijzer en jodium gedaan en het het bevalt goed.
De oude ijzertest (5/12) was niet meer goed en gaf inderdaad foutieve waarden. Zelfs als ik ijzer sulfaat oplossing druppeld in de buis kleurde hij niet goed. De reagent hoort bij lichtblauw te beginnen, maar deze kleurt lichtgroen.
De poeder (reagent Iron A) was ook licht geel verkleurd en gaan klonteren. (als je dat vergelijk met de nieuwe test).
Blijkbaar is de ijzer test toch gevoelig voor het overschrijden van de Expiry date.
het zou zeer kwalijk zijn geweest als je op basis van deze oude testen zou zijn gaan doseren. want je meet niks.

voorlopig kunnen we vooruit.

Marc bedank, voor het oplossen van een probleem die al een half jaar liept.:o

Ik ben blij mijn orgelpijp koraal. Nog nooit zag ik hem zo vet open.
Groeit zeer compact en de kleuren zijn intens. Weefsel staat wijd en diep bruin/rose met fluo groene poliepen. Ook de schoteltjes die de onderlinge poliepen verbinden groeien hard mee. Dit was voorheen niet zo.

Zoals nu heb ik hem nog nooit gehad.

m.v.g. Glenn

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1354298044665.jpg
    uploadfromtaptalk1354298044665.jpg
    102,9 KB · Weergaven: 44
  • uploadfromtaptalk1354298056909.jpg
    uploadfromtaptalk1354298056909.jpg
    102,8 KB · Weergaven: 38
  • uploadfromtaptalk1354298067840.jpg
    uploadfromtaptalk1354298067840.jpg
    87,7 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Weer een mooie aanwinst glenn. Ben sinds kort jou dagboek aan het doorlezen en vind het erg leerzaam moet ik zeggen. Ga zo door want ik blijf je zeker volgen. ;)

Back
Bovenaan