Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Gewoon prachtig!!
Geen 1 stukje levend steen is onbegroeid!
En wat een biodiversiteit...
Als dat aquarium in mijn huis zou staan, vloog de tv uit het raam...
Proficiat!

Dank je wel nano 65.
Ik kijk ook zelden tv

Verstuurd van mijn GT-I9295

Laatst bewerkt:
wat zijn de stoffen die ik momenteel doseert op mijn 1500L rif?

Als eerste er draai een AM KR1000 reactor gevuld tot de 8 liter lijn met koraalbreuk mee !

daarnaast doseer ik het volgende:
NaHCO3 (KH) , effectief 26gram per dag. dit komt overeen met een oplossing van 271ml, die ik om de 2 uur doseert
CaCl2 (Ca) , effectief 21,4 gram per dag. dit komt overeen met een oplossing van 36,8ml, die ik om de 4 uren doseert
Ijzer Citraat 2,55ml per dag in de nacht om 23:00, dan heb ik het minste last van de ijzer waas. Dit is momenteel puur als spore element, omdat mijn fosfaat al laag is volgens de laatste meting. (van 12,75ml afgebouwd naar 2,55ml, van 0,24 >0,02ppm.)
DSR Jodide 1,5ml per dag (aangelengd (1:4)om het doseren te vergemakkelijken via de doseerpomp)
DSR Carbon V2 , 13,9ml per dag (vaste patroon !)
DSR Fosfaat 2-3x per week 3ml handmatig toegediend (alleen indien ik bij de laatste meting op de 0,02ppm uitkomt)
DSR nitraat 5ml per dag (om NO3 peil op 2,5ppm te houden)
DSR Strontium 6,82ml per dag
DSR Amino/VitamineC 1x per week 10-11ml

Boor (b) Nihil dosering , peil hoger dan gewenst. het is zelfs hoger (10+) zonder een bron te kunnen lokaliseren. (ik vermoed CaCl2 of koraalbreuk)
MgCl2 (Mg) Nihil dosering , blijft op peil .
Kalium (K) Nihil dosering, blijft ook op peil

Hoi Glenn

Ik heb ergens iets over boor gelezen dat het een eindproduct is na chemische reactie door ozon probeer maar eens in die richting te zoeken.
Magnesium is niet nodig voor koraalskeletbouw het wordt wel aangetroffen in het koraal maar dat is omdat ca en mg veel op elkaar lijken en dus per ongeluk de mg wordt opgenomen.
Ik heb mijn bak 4 jaar geleden opgestart met oosterschelde water waardoor ik een mg van 1100 had en dat heb ik nu dus nog steeds omdat ik weinig heb ververst en nooit mg heb bijgevuld.
De kalium komt met voedsel mee waardoor bij ruim voeren geen kaliumdosering nodig is.
Welk soort voer weet ik niet meer dat zou ik moeten opzoeken.
Groet
Eric jan

Hoi Glenn

Ik heb ergens iets over boor gelezen dat het een eindproduct is na chemische reactie door ozon probeer maar eens in die richting te zoeken.
Magnesium is niet nodig voor koraalskeletbouw het wordt wel aangetroffen in het koraal maar dat is omdat ca en mg veel op elkaar lijken en dus per ongeluk de mg wordt opgenomen.
Ik heb mijn bak 4 jaar geleden opgestart met oosterschelde water waardoor ik een mg van 1100 had en dat heb ik nu dus nog steeds omdat ik weinig heb ververst en nooit mg heb bijgevuld.
De kalium komt met voedsel mee waardoor bij ruim voeren geen kaliumdosering nodig is.
Welk soort voer weet ik niet meer dat zou ik moeten opzoeken.
Groet
Eric jan

Ik ga me eens verdiepen in je theorie eric-jan. Kom er op terug.

Paarse spons groeit zoals ik al vermoede alleen in het donker.
Deze is uit het niks onstaat uit een steen. Die ik gewoon in mijn berghia kweek had. Bak word al 6 weken niet meer belicht en ineens onstaan er de laatste 2 weken een groeivorm die zich verspreid.

Al de tijd dat de bak belicht werd groeide het voor geen millimeter.

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1377948577982.jpg
    uploadfromtaptalk1377948577982.jpg
    39 KB · Weergaven: 42
  • uploadfromtaptalk1377948588925.jpg
    uploadfromtaptalk1377948588925.jpg
    35 KB · Weergaven: 36
  • uploadfromtaptalk1377948598203.jpg
    uploadfromtaptalk1377948598203.jpg
    32,2 KB · Weergaven: 48
klopt!
ik heb er nog eentje zitten, die het goed doet.
helaas zie ik door hem geen poliep expansie meer overdag.
bij voeren met lobster eggs en fijn voer is noodzakelijk

Prachtige bak Glenn, is dat een Oxymonacanthus longirostris die ik zie zwemmen? Blijft hij van je acro's af.
Ik heb er zelf ook ooit een gehad, helaas kortstondig.

Deze button waren helemaal weg ! van een volle steen afgetakled naar 10 poliepen.
na wekelijks doseren 10ml Amino/VitamineC nu weer 2/3 van de steen vol gegroeid. Het werkt dus !
9482428374_3bb32aca54_c.jpg

Mooi filmpje van de bak van Chingchai

<object width="480" height="360">

<embed src="//www.youtube.com/v/CR5dbEKbGJE?hl=nl_NL&version=3&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="480" height="360" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></object>

Laatst bewerkt:
Deze button waren helemaal weg ! van een volle steen afgetakled naar 10 poliepen.
na wekelijks doseren 10ml Amino/VitamineC nu weer 2/3 van de steen vol gegroeid. Het werkt dus !

Heey glenn ze zien er nu echt weer super uit.
Je ziet de buttens echt opknappe van de dsr amino.
Zijn dit nu de beruchte gorillas
Geef hier een hogere dosis dan beschreven maar de poliepen staan heel mooi open.

Groetjes wesley

Back
Bovenaan