Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Een prachtig eilandje zeg ,Felle recordias vind ik prachtig ,maarja deze groeien en delen heeel langzaam als je het durft kun je ze snel vermeerderen (maar ikde het ook niet hoor ) door ze precies in het hard met een scheermesje te snijden je kunt ze ook wel bij voeren gr jaap

Het snijden laat ik aan de "commerciele" kwekers over. Ik heb zo all genoeg leukere dingen te doen.
Bijvoeren ga ik proberen, als ik straks ook mijn aardbei moet gaan voeren.

Verstuurd van mijn GT-I9295

ik voer de meeste koralen niet speciaal bij, allen de 4x cylinder rozen doe ik 1x in de week gericht voeren. doe ik dat niet dan zie je ze na 3 weken duidelijk inkrimpen.

hiermee is de foto shoot van 9aug2013 afgesloten.

de foto van deze Cerianthus filiformis zijn gemaakt op 20jun2013
makkelijk te houden mits je minimaal 1x per week gericht voert !

IMG_3881

Wat voer je de cylinder roos?

Wat voer je de cylinder roos?

met een pipet spuit ik het voer in het centrum van de tentakels.
dit bestaat uit alles een prut met alles wat ik aan de vissen voert.
diepvries: mysis, artemia, bosmiden, lobster eggs, cyclops, fijne stukjes spiering.
vaak meng ik hier droogvoer doorheen.
Dit voer requiem raad ik NIET aan als je in de volgende situaties:
als je in de opstart zit
als je de nitraat en fosfaat niet volledig onder controle hebt.
als je een algen plaag in de bak hebt
als je een lage koraal bezetting hebt
in dat geval zou ik voorzichtig alleen een uit gespoelde kluitje mysis in de tentakels laten vallen.

met een pipet spuit ik het voer in het centrum van de tentakels.
dit bestaat uit alles een prut met alles wat ik aan de vissen voert.
diepvries: mysis, artemia, bosmiden, lobster eggs, cyclops, fijne stukjes spiering.
vaak meng ik hier droogvoer doorheen.
Dit voer requiem raad ik NIET aan als je in de volgende situaties:
als je in de opstart zit
als je de nitraat en fosfaat niet volledig onder controle hebt.
als je een algen plaag in de bak hebt
als je een lage koraal bezetting hebt
in dat geval zou ik voorzichtig alleen een uit gespoelde kluitje mysis in de tentakels laten vallen.

Dank.

Je koralen staan er prachtig bij Glenn ! Mooi ook dat je ze lekker wild door elkaar laat groeien. Heel natuurlijk.
Goed ook dat je er zoveel informatie bij geeft.

Je koralen staan er prachtig bij Glenn ! Mooi ook dat je ze lekker wild door elkaar laat groeien. Heel natuurlijk.
Goed ook dat je er zoveel informatie bij geeft.

Dank je jw,
Niet iedereen vind dat mooi. Ik vind het prima zo. Als ze maar groeien! Ik wil gewoon zien wat er gebeurt als je alles z'n gang laat gaan . Net als in de natuur. Ik grijp alleen in als het echt nodig is.
Het heeft het z'n voordelen. Je ben niet de hele dag in de bak aan het klooien, waardoor je meer tijd heb voor andere dingen

Laatst bewerkt:
Seriatopora caliendrum
een van het hards groeiende SPS koralen in mijn bak !
het vind een fosfaat onder de 0,04ppm niet fijn en onder de 0,02ppm wordt het eerst grauw groen/geel en bleekt dan helemaal uit vanaf de bodem.
kijk hier http://zeewaterforum.info/forums/sh...ia-Verzameling&p=915001&viewfull=1#post915001
ik hou hem op 0,04-0,08ppm. hoge waarden tot 0,24 pmm doen hem helemaal niks kleur alleen iets dieper met bruin.
Laag Nitraat heeft ook geen grote invloed hierop, maar ik hou mijn nitraat ten alle tijden boven de 0,5ppm. Het liefst hou ik een marge tussen 1-2,5ppm aan

IMG_3503

Laatst bewerkt:
Heey glenn die staat er heel mooi bij,
Mooi dik in de poliepe gaaf.

Groetjes wesley

Zat zo eens een beetje door je dagboek te bladeren. Wauw!!!! Dat ziet er echt super mooi uit!!!! Prachtige kleuren, je verzorgt ze goed, dat zie je meteen. Complimenten!

Gisteren zat ik met mijn zoon in een restaurant en had met hem een interessante discussie over bacteriën stammen.
Hij heeft VWO met scheikunde, natuurkunde, biologie + economie in het pakket en is nu 3e jaars student voor tandheelkunde in amsterdam. Hierdoor heeft hij alles nog vers in zijn hoofd.
ik stelde dat bacteriën stammen nooit volledig uitsterven, maar dat er altijd sporen aanwezig blijven van de verschillende stammen, indien de omstandigheden er naar zijn zullen die tot ontwikkeling komen.
Hij stelde echter dat bacterie stammen die sterk overheersen de overhand krijgen, omdat ze elkaar gaan beconcureren op de voeding. Daardoor zullen de bacteriën die in minderheid zijn zich niet of veel slechter vermenigvuldigen.
Waarop ik weer stelde, ja maar dat is waarschijnlijk in een kweek/petrie schaaltje met een gecontroleerd omgeving en een gedefiniëerde voedingsbodem. ook stelde ik dat in een aquarium een gevariërd milieu aanwezig is en er ook een gevarieerd dieet voor de bacterie aanwezig is, hierdoor kan er niet dominante bacteriën wel tot ontwikkeling komen. Daar konden we het niet eens worden, ergens daar tussen moet de waarheid te vinden zijn. Het was een lekkere discussie die je aan het denken zet en je scherp houd. Daarbij stonden wij beide open voor elkaars ideën "theory meets practice".

Zonder mijn zoon zou ik de basis voor DSR en de DSR supplement nooit kunnen hebben kunnen leggen. Hij heeft mij tips gegeven en de formules nagelopen op fouten en eventueel suggesties gedaan. ik kwam met het idee, werkt het uit en hij controleerde de juistheid en uitvoerbaarheid. Waar ik weken besteed aan het uitwerken doet hij dat ff met 2 vinger in z'n neus, prachtig is dat. Wat dat betreft heb ik bewondering voor het gemak waarmee het het doet. gesproken door en trotse vader:p.

Laatst bewerkt:
Heey glenn dat zijn nu is leuke en zeer leerzame discussies op een avondje.
Top dat die zich tog ook inzet voor zen vaders hobby.
Zo hadde jullie een leuke discussie en genote wij van het eerste stukkie kruipe haha.
En met blinkende ogies naar de bak kijken.
Hier ook trotse vader.

Groetjes wesley

ik ben vandaag benaderd door 2 wetenschappers in 2 verschillende disciplines die hebben aangeboden om de DSR methode te evalueren en eventueel te verbeteren waar nodig. ik zie een dergelijk project wel zitten hieruit kan iets moois ontstaat die de hobby ten goede komen.

Het is nog in een pril stadium en daarom nog te vroeg om hierover uit te wijden, wat het wordt en hoe de uitvoering tot stand gaat komen moet nog blijken. ik ben zeer positief en heb goede hoop voor dit project waarbij iedereen in de hobby gaat proviteren.

topjes hey Glen , de methode begint nu zijn vruchten afte werpen haha geweldig fijn voor je , ook mag je zeker trots zijn op je zoon maar ik denk ook dat het andersom is enenenen die caliendrium is prachtig , jammer dat ze zo snel groeien gr jaap

Heey glenn dat zijn nu is leuke en zeer leerzame discussies op een avondje.
Top dat die zich tog ook inzet voor zen vaders hobby.
Zo hadde jullie een leuke discussie en genote wij van het eerste stukkie kruipe haha.
En met blinkende ogies naar de bak kijken.
Hier ook trotse vader.

Groetjes wesley
haha... dat process is ik al allemaal achter de rug. Geniet ervan, want voor dat je het weet zijn ze volwassen.

topjes hey Glen , de methode begint nu zijn vruchten afte werpen haha geweldig fijn voor je , ook mag je zeker trots zijn op je zoon maar ik denk ook dat het andersom is enenenen die caliendrium is prachtig , jammer dat ze zo snel groeien gr jaap

ik heb er een paar hier die bijna woekeren. een fluwelen groene soort (lijkt op caliendrum), de caliendrum en de paarse stylo, maar ook de groene montiplaat en groene formosa kunnen er wat van.

Hoi Glenn,

Bijna een hele avond gespendeerd met grasduinen door je dagboek.
Ik moet zeggen, petje af hoe je bent omgegaan met bepaalde tegenslagen en uiteindelijk tot een eigen methode van aquariumhouden bent gekomen, die je dan ook nog eens met ons wil delen...uitsteeekend

Zelf start ik dit najaar met een nieuwe bak, en ik overweeg sterk om volgens de DSR methode te werken.
De komende weken heb ik nog heel wat werk met opbouwen en aansluiten van alle apparatuur. Dus tijd genoeg om me nog wat verder in te lezen. Ik blijf je volgen.

Hoi Glenn,

Bijna een hele avond gespendeerd met grasduinen door je dagboek.
Ik moet zeggen, petje af hoe je bent omgegaan met bepaalde tegenslagen en uiteindelijk tot een eigen methode van aquariumhouden bent gekomen, die je dan ook nog eens met ons wil delen...uitsteeekend

Zelf start ik dit najaar met een nieuwe bak, en ik overweeg sterk om volgens de DSR methode te werken.
De komende weken heb ik nog heel wat werk met opbouwen en aansluiten van alle apparatuur. Dus tijd genoeg om me nog wat verder in te lezen. Ik blijf je volgen.

Dank je stoffel,
En dat "grasduinen" door mijn dagboek vind ik wel grappig ! Veel lees plezier.

Back
Bovenaan