Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Dit is een overzicht van de metingen en correcties die vanaf juli gedaan zijn op mijn rif

9687438195_656ed37a19_c.jpg

Dit is een overzicht van de metingen en correcties die vanaf juli gedaan zijn op mijn rif

9687438195_656ed37a19_c.jpg

Op de laatste 2 metingen zijn de Kh en Ca mooi stabiel gebleven op de ingestelde target waarde.
Dit komt door het bepalen van het verbruik en het daarop bijstellen van de dosering NaHCO3 en CaCl2 via de doseerpomp.

Laatst bewerkt:
Geweldig glenn die sponzen, zie er zelf ook steeds meer verschijnen. Duidelijk te maken met de koolstof dosering.

Geweldig glenn die sponzen, zie er zelf ook steeds meer verschijnen. Duidelijk te maken met de koolstof dosering.

Mooi
Dan ben ik niet de enige die dat heb en die relatie kan leggen.
Na enig lees werkt lijkt silicaat doseren ook sponsen te stimuleren. Ik begin met meer kraanwater in de sump gooien. En de volgende stap word een oplossing silcaat maken en gaan doseren.

Verstuurd van mijn GT-I9295

Heey glenn hier ook een onwijze sponsen groei overal.
Heb hier gele witte rose en beetje blauw groene.
Wel
Mooi zo op de schaduwplekken.

Groetjes wesley

Heey glenn hier ook een onwijze sponsen groei overal.
Heb hier gele witte rose en beetje blauw groene.
Wel
Mooi zo op de schaduwplekken.

Groetjes wesley

Kijk wes, dan zitten we zeker op de goeie weg naar een totaal oplossing.

Ik merk dat sommige sponsen zelfs zoxanthelen aanmaken. Want ik heb hier een groene die in het donker grijs wordt.
Dus ga ik het weer in het licht zetten.

Na de volgende handeling ontstaat er een verhoogd fosfaat in de bak.
Enkele zijn:
Het roeren in de bodem.
Het verplaatsen van stenen en rommelen in de aquarium.
Het stekken van softkoralen.
Leders, gorgonen, oren

Het effect is heel goed te zien aan de aanslag op de ruiten na deze handelingen.

Laatst bewerkt:
Hey glenn ik zie in je opsomming dsr carbon v2 staan, wat is hier anders aan als v1?

Hoi Glenn,

Heb hier en daar ook een plekje spons. Kan spons kwaad in de bak? Of mag ik het zo laten groeien?
Heb gele, witte en oranje... Dacht dat dit soort 'onkruid' was..

FEMARIO

ik denk dat sponzen een indicatie is dat je bak super gezond is en ik heb ze graag in de bak. (m.u.v. de grijze/blauwe oorspons)

Hoi Glenn,

Heb hier en daar ook een plekje spons. Kan spons kwaad in de bak? Of mag ik het zo laten groeien?
Heb gele, witte en oranje... Dacht dat dit soort 'onkruid' was..

FEMARIO

Back
Bovenaan