Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Glenn's Aquaria Verzameling

Leeft van plancton geloof zelfs dierlijk maar is wel erg mooi en dromen moet je houden toch.
Wie weet over een paar jaar.
Aantal jaar geleden was een acro nog onhoudbaar voor de meeste aquarianen.
Ik hoop hem ooit te kunnen houden.

Leeft van plancton geloof zelfs dierlijk maar is wel erg mooi en dromen moet je houden toch.
Wie weet over een paar jaar.
Aantal jaar geleden was een acro nog onhoudbaar voor de meeste aquarianen.
Ik hoop hem ooit te kunnen houden.

zo is het, maar ik weet dat ik er niet aan toe bent , dus proberen heeft nu geen zin.

deze was ik vergeten;

Haliclona sp. de blauwe spons
158010-Blue%20Sponge-Axinellidae%20sp..jpg

vandaag een zeer vruchtbare dag gehad.
samen met jimmy, ericjan en ruud langs geweest bij Triton.
Zeer interessante gesprekken gevoerd met eshan en wat water achtergelaten om te laten testen. ik ben benieuwd naar de uitslag.
Wat de uitslag ook mag wezen, ik heb geen reden tot klagen als ik het huidige resultaat van mijn bak bekijkt, maar dat wilt nog niet zeggen dat ik mijn ogen sluit voor de uitslag.
Eshan heeft mij zijn doelstellingen uitgelegd en daar heb ik wel bewondering voor, wat dat betreft heeft hij het hart voor de hobby op de juiste plaats zitten.
Natuurlijk blijft het in essentie een ondernemer die een product/dienst aanbied. Het product kan een andere kijk op zaken geven en revolutie op gang brengen in de hobby.
Dit geld met name voor de wat grotere systemen, maar ook kleine systemen kunnen proviteren. De manier van werken kan de hobby voor een breder publiek toegankelijk maken. Nu is het toch wel een hobby van de elite en de Hardcore hobbyisten. Ben je niet hardcore dan haak je gauw genoeg af door gebrek aan inzicht en structuur.
Na enige uitleg hebben we het apparatuur kunnen bewonderen en de werkwijze kunnen bekijken en dat ziet er allemaal zeer goed uit. Triton verkoopt in geval geen gebakken lucht en Eshan doet in elk geval een goede poging om zijn werk met passie en naar eer en geweten uit te voeren.

Daarna langs geweest bij Joe's Korallen farm.
ik ben wat dat betreft aardig verpest en ben niet gauw onder de indruk.
Maar joe's winkeltje komt toch wel aardig in de buurt van mijn snoepwinkeltje.
voor een doorgewinter en prijs bewuste koralen verzamelaar kon ik genoeg krenten uit de pap vissen.

Ik heb 7 koraaltjes meegenomen en dat gebeurt niet vaak. Er was genoeg keus maar ergens moest ik de grens trekken (jaja..... die zelf opgelegde discipline)
Die rit van ruim 550 kilometer wat het zeker waard. het was een lekker dagje uit onder aquarium enthousiasten.

wat ik belangrijk vond was de ontvangst en ik niet het idee had dat Joe koralen prijste naar persoon. De prijzen waren schappelijk als je zelf niet als een kip zonder kop gaat kopen.
in de meeste gevallen betaal je niet de hoofdprijs. Blauwe koralen waren wel wat aan de prijs, maar dat is zeer begrijpelijk gezien het aantal (niet) aanwezige blauwe koralen.
Blijkbaar is blauw wat lastiger reproduceerbaar ( of teveel vraag).

vandaag een zeer vruchtbare dag gehad.
samen met jimmy, ericjan en ruud langs geweest bij Triton.
Zeer interessante gesprekken gevoerd met eshan en wat water achtergelaten om te laten testen. ik ben benieuwd naar de uitslag.
Wat de uitslag ook mag wezen, ik heb geen reden tot klagen als ik het huidige resultaat van mijn bak bekijkt, maar dat wilt nog niet zeggen dat ik mijn ogen sluit voor de uitslag.
Eshan heeft mij zijn doelstellingen uitgelegd en daar heb ik wel bewondering voor, wat dat betreft heeft hij het hart voor de hobby op de juiste plaats zitten.
Natuurlijk blijft het in essentie een ondernemer die een product/dienst aanbied. Het product kan een andere kijk op zaken geven en revolutie op gang brengen in de hobby.
Dit geld met name voor de wat grotere systemen, maar ook kleine systemen kunnen proviteren. De manier van werken kan de hobby voor een breder publiek toegankelijk maken. Nu is het toch wel een hobby van de elite en de Hardcore hobbyisten. Ben je niet hardcore dan haak je gauw genoeg af door gebrek aan inzicht en structuur.
Na enige uitleg hebben we het apparatuur kunnen bewonderen en de werkwijze kunnen bekijken en dat ziet er allemaal zeer goed uit. Triton verkoopt in geval geen gebakken lucht en Eshan doet in elk geval een goede poging om zijn werk met passie en naar eer en geweten uit te voeren.

Daarna langs geweest bij Joe's Korallen farm.
ik ben wat dat betreft aardig verpest en ben niet gauw onder de indruk.
Maar joe's winkeltje komt toch wel aardig in de buurt van mijn snoepwinkeltje.
voor een doorgewinter en prijs bewuste koralen verzamelaar kon ik genoeg krenten uit de pap vissen.

Ik heb 7 koraaltjes meegenomen en dat gebeurt niet vaak. Er was genoeg keus maar ergens moest ik de grens trekken (jaja..... die zelf opgelegde discipline)
Die rit van ruim 550 kilometer wat het zeker waard. het was een lekker dagje uit onder aquarium enthousiasten.

wat ik belangrijk vond was de ontvangst en ik niet het idee had dat Joe koralen prijste naar persoon. De prijzen waren schappelijk als je zelf niet als een kip zonder kop gaat kopen.
in de meeste gevallen betaal je niet de hoofdprijs. Blauwe koralen waren wel wat aan de prijs, maar dat is zeer begrijpelijk gezien het aantal (niet) aanwezige blauwe koralen.
Blijkbaar is blauw wat lastiger reproduceerbaar ( of teveel vraag).

topjes

Heey glenn mooie nieuwe stukken zeg.
Ziet er goed uit.

Groetjes wesley

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Mooie nieuwe stukjes Glenn. Dat wordt een hele opgave om daar een plekje voor te vinden in dat rif van je :p.
Hoe zorg jij voor het voedsel voor je harlekijngarnaaltjes? Ik neem aan dat je ganzenvoetjes inmiddels al wel op zijn?

;) Hey Glen deze stekken zien er geweldig mooi uit zeg dat zijn zeker pracht stukjes gr jaap

ik ben er blij mee jaap, de foto's zijn gemaakt in het stooi licht van het rif (was pas 21:00u aan het uitpakken)

Heey glenn mooie nieuwe stukken zeg.
Ziet er goed uit.

Groetjes wesley

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

ik had ff een stylopora manie, 3 soorten roze/purple gekocht.

Mooie nieuwe stukjes Glenn. Dat wordt een hele opgave om daar een plekje voor te vinden in dat rif van je :p.
Hoe zorg jij voor het voedsel voor je harlekijngarnaaltjes? Ik neem aan dat je ganzenvoetjes inmiddels al wel op zijn?

goed gezien Mike, ik heb mezelf heel wat werk bezorgd en moet het wel binnen 3 dagen gaan doen anders gaan ze van hun kleur af op de bodem.

ik zie geen ganzevoeten meer, maar ik denk dat ze er nog wel zijn. ik kan ze halen uit de stekken en ander bakken.
Als het zover is word het een diepvries exemplaar of een zandzever eens in de ...... (oh jee ..... )

Mooie sinularia! Joe heeft leuke stukjes staan. ik heb er ook al een aantal op lijstje staan en dan met name softies :D

goed gezien Mike, ik heb mezelf heel wat werk bezorgd en moet het wel binnen 3 dagen gaan doen anders gaan ze van hun kleur af op de bodem.

ik zie geen ganzevoeten meer, maar ik denk dat ze er nog wel zijn. ik kan ze halen uit de stekken en ander bakken.
Als het zover is word het een diepvries exemplaar of een zandzever eens in de ...... (oh jee ..... )

Ongelofelijk hoe snel ze je van zo'n "plaag" af kunnen helpen.
Bij Dabrowski verkopen ze diepvries-zeesterren, al worden ze daar bij mij niet zo enthousiast van.
Zandzevers zijn duur voedsel ;). Komende week krijg ik via een mosselvisser een paar levende binnen, eens kijken hoe ze daar op reageren.

Hoi Glenn,

Je hebt mooie stukken bij Joe uitgezocht:cool:

M.b.t. Natuurlijk blijft het in essentie een ondernemer die een product/dienst aanbied.

Deze weg ben je ook ingeslagen, je biedt immers ook een product/ dienst aan. Alleen de diensten die door Ehsan worden aangeboden zul je niet kunnen bereiken vanwege de enorme investeringen.:rolleyes:

succes,
gr Raymond

Mooi verslag van jullie tripje!

Ik herken Ehsan en Triton er helemaal in: een hobbyist die uit liefde van de hobby iets moois op de markt brengt en 'ineens' handelaar is.

En Korallenfarm: inderdaad top, er valt genoeg te zien.

De meeste winkels, ook die in Duitsland, vallen meestal tegen maar dit zijn zeker twee winkels die het ritje meer dan waard zijn. Je hebt mooie aankopen gedaan en ik ben uiteraard erg benieuwd naar je testresultaten.

Ongelofelijk hoe snel ze je van zo'n "plaag" af kunnen helpen.
Bij Dabrowski verkopen ze diepvries-zeesterren, al worden ze daar bij mij niet zo enthousiast van.
Zandzevers zijn duur voedsel ;). Komende week krijg ik via een mosselvisser een paar levende binnen, eens kijken hoe ze daar op reageren.

Als je wat over heb weet je me te vinden.
Een tip als je het invriest, zorg dat je het daarvoor in klein stukken snijd.
Daarna moet je de porties ruim in zoetwater invriezen. Doe je dat niet dan vriesdroog je de sterren en dat lusten ze niet meer.
Je kan ze ook niet te lang houden, want dat tast de smaak aan. als je ze op de juiste wijze behandeld zijn ze 3-6 maanden houdbaar.

Verstuurd van mijn GT-I9295

Laatst bewerkt:
Mooie sinularia! Joe heeft leuke stukjes staan. ik heb er ook al een aantal op lijstje staan en dan met name softies :D

Die sinularia was ik al jaren op zoek naar. Als het aangeboden werd was dat ruim 69 euro. Dat vond ik weer te gek. Joe was er zeer schappelijk me en daarom koop ik ook zo makkelijk. Bij mij draai het allemaal om prijs prestatie! Waar voor je geld !

Hoi Glenn,

Je hebt mooie stukken bij Joe uitgezocht:cool:

M.b.t. Natuurlijk blijft het in essentie een ondernemer die een product/dienst aanbied.

Deze weg ben je ook ingeslagen, je biedt immers ook een product/ dienst aan. Alleen de diensten die door Ehsan worden aangeboden zul je niet kunnen bereiken vanwege de enorme investeringen.:rolleyes:

succes,
gr Raymond

Stukken van joe zij prima.

Ray ik denk dat je mijn bericht verkeerd leest.

Lees de rest van het verhaal en de context waarin het verteld is.
Dit was een compliment ! (dat eshan van zijn passie zijn werk kan maken )

Er is niks mis met het feit dat eshan een ondernemer is! Hoe sneller iedereen dat beseft hoe beter. Een ondernemer kan niet al zijn jarenlange werk en daarbij behoren bevindingen openlijk op straat leggen. Dan kan hij zijn onderneming gelijk sluiten. Waarom verwachten mensen dan dat hij al zijn procedures en bedrijfs geheimen moet uitleggen.

Eshan beseft zelfs heel goed dat hij een ondernemer is met passie en gedrevenheid. Het zijn juist de volgers die hem in bescherming willen nemen die veel shade aan zijn Imago doen. Het is eshan taak om de triton methode bekendheid te geven. Daartoe is hij uitstekend in staat.
Ik weet precies wat eshan meemaakt en we hebben elkaar aardig kunnen aanvoelen op veel zaken.
Het gaat niet eens om welke methoden beter is. Het gaat om de keus te hebben uit meerdere en met welke methode de gebruiker zich goed voelt.
Hoe meer keus hoe groter de kans dat iemand een methode vind die voor hem werkt.
Waarom denk je dat er zoveel auto merken zijn? als er maar eentje de beste zou zijn zou iedereen voor dezelfe kiezen toch? Nee dus... iedereen kies wat bij hem past !

En als je mij beter ken zal je weten dat de investering niet een issue is, maar dat ik een hele ander denkwijze heb. Mijn sport is juist "hoe maak ik het goedkoper".

Dus Ray vertrouw iets meer op Eshan
Capaciteiten en probeer zijn werk niet teveel over te nemen. De boodsschap kan hierdoor juist verkeerd overkomen.

Laatst bewerkt:
Mooi verslag van jullie tripje!

Ik herken Ehsan en Triton er helemaal in: een hobbyist die uit liefde van de hobby iets moois op de markt brengt en 'ineens' handelaar is.

En Korallenfarm: inderdaad top, er valt genoeg te zien.

De meeste winkels, ook die in Duitsland, vallen meestal tegen maar dit zijn zeker twee winkels die het ritje meer dan waard zijn. Je hebt mooie aankopen gedaan en ik ben uiteraard erg benieuwd naar je testresultaten.

Handelaar en ondernemer hebben bij mij 2 betekenissen .
Een handelaar doet niks anders dan geld verdienen en de rest is irrelevant
Een ondernemer is iemand met een missie en verdient daarbij zijn brood.

Korallen farm was top.
Hopelijk gaan we niet met bussenvol erheen. Want dan zijn alle mooie stukken weg en worden de stekken kleiner en duurder.
Tenslotte moeten die stekken ook groeien, voordat ze verkocht kunnen worden.
Zo reguleert de markt zichzelf.

Back
Bovenaan