Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eerst The Great White, nu The Little White. Ik sta Perspex!

Re: The Great White

Een hele kleine update: vanwege een grotere capaciteit heb ik inmiddels een Red Dragon draaien die 6500 ltr verpompt. Mooi apparaat die ik voor een mooie prijs niet kon laten gaan. Voor de rest blijft alles draaien alhoewel ik wel nog last blijf houden van zgn. goudalg. Ik haal het maar weg en heb ook Algen X geprobeerd. Wordt wel minder dus maak me voor alsnog geen zorgen.

Robin

Laatst bewerkt:

We zijn weer een paar maanden verder.....dankzij mijn neef (Bob) en een buurvrouw (Annemiek) staat mijn bak er nog steeds prima bij na de vakantie. Mijn buurvrouw vulde water bij om de dag, en de andere dagen mocht mijn neef aan de gang. Hiernaast had hij als taak om de duivel en de kogel te voeren, is toch wel een apart klusje en ze hebben het allebei super gedaan. Had van tevoren gevraagd om de ramen gewoon maar 3 weken te laten gaan en rust belangrijker te vinden dan het schoonhouden van 't glas. Na een paar weken zag het er dus niet zo mooi meer uit, wat vooral mijn buurvrouw ongerust maakte ;). Helemaal toen ze een keer langskwam toen het licht nog uit was en het koraal ingetrokken stond, ze maakte zich zorgen en was bang dat er voor een vermogen aan het doodgaan was :), ik heb d'r gelijk gerustgesteld.....

Gisteren was ik bij ww en zag een vis zwemmen die op mijn lijst stond (al kan er niet veel meer bij); een dwergkoraalduivel. Deze was echt knalrood en at goed. Ik heb meegenomen en hij ziet er geweldig uit, al heeft niet iedereen dezelfde mening thuis ;). Voor de rest draait alles prima en het enige nadeel is dat de kogel altijd overal vanaf gebleven is, alleen is hij tijdens de vakantie begonnen aan het skelet van het hamertjeskoraal. Nou ja, wel balen maar zoland de koppen uit staan, komt ie er niet aan. zal hem meer gaan voeren denk ik. Kijken hoe het gaat.

Op de foto de dwerg koraalduivel (verkocht als een Radiata maar is het niet):

DSC_0843..jpg

Tot zover,
Robin

Laatst bewerkt:

Mijn dogface puffer, oftewel een Arothron nigropunctatus, oftewel gewoon Kogelvis......heeft zijn naam eer aan gedaan vandaag. Ik heb hem het eerder zien doen en het lijkt er op alsof hij zich op die manier wil uitrekken of zo. Het water is prima in orde, hij eet als een gek en heeft geen ruzie. Hij oogt niet gestresst maar hij heeft dan gewoon zin om zich op te blazen. Nou ja, ik had de camera bij de hand dus wilde het even delen met jullie....

Robin

Bijlagen

• DSC_0967..jpg
    DSC_0967..jpg
    123,6 KB · Weergaven: 36

Mijn dogface puffer, oftewel een Arothron nigropunctatus, oftewel gewoon Kogelvis......heeft zijn naam eer aan gedaan vandaag. Ik heb hem het eerder zien doen en het lijkt er op alsof hij zich op die manier wil uitrekken of zo. Het water is prima in orde, hij eet als een gek en heeft geen ruzie. Hij oogt niet gestresst maar hij heeft dan gewoon zin om zich op te blazen. Nou ja, ik had de camera bij de hand dus wilde het even delen met jullie....

Robin

Hoi Robin,

Hij doet zijn naam eer aan, prachtige foto!

Wat een geweldige bak! Hoop in de toekomst ook zoiets te realiseren!

Succes verder!

Bedankt vriddi! Jullie ook succes met de 130 (ik bekijk die van jullie ook :))

En ook bedankt Annetje, had de camera toevallig klaar staan.

Robin

Laatst bewerkt:

Wat een prachtig verhaal,heb het hele dagboek gelezen.
En wat een mooiebak en opbouw,ik moet het allemaal nog gaan leren maar neem de tijd.
Blijf dit volgen.

Groet uit ZoetermeerpSpasio]actionactionactionactionaction

Dank je groentje. Geduld, leren en veel lezen zijn belangrijke woorden :biggrin:...

Robin

Weeeeer een paar maanden verder....Maar ja, had ook niet zoveel te melden denk ik. De bak draait lekker stabiel en heb een mooie collectie vissen vind ik. Kan niet zoveel meer bij verwacht ik want degene die ik heb, zijn echt een stelletje veelvraten. Ik heb me er al een tijd geleden bij neergelegd dat ik geen harde koralen in mijn bak heb en laat het maar bij leders. Los van mijn tapijtanemoon dan. Daar zou ik misschien nog wel een blauwe of rode van willen hebben. Mijn Clarki's verdedigen de groene die ik heb met vin en tand, alhoewel de anemoon zichzelf natuurlijk prima kan verdedigen :biggrin:.

Nou ja, weer maar wat foto's dus.....

Tot zover,

Robin

Bijlagen

• DSC_1270.jpg
    DSC_1270.jpg
    127,8 KB · Weergaven: 43
  • DSC_1281.jpg
    DSC_1281.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 14
  • DSC_1258.jpg
    DSC_1258.jpg
    126,7 KB · Weergaven: 16
  • DSC_1268.jpg
    DSC_1268.jpg
    77,7 KB · Weergaven: 21
  • DSC_1280.jpg
    DSC_1280.jpg
    97,1 KB · Weergaven: 17

Hoi Miranda!

Nou, ik probeer wel zo afwisselend mogelijk te voeren; in de ochtend beetje droogvoer (pellets of vlokken) en tegen de avond mosselen, spiering, of garnaal voor de grote jongens. Voor de rest heb ik mysis of artemia. Hang ook altijd een blaadje sla, komkommer, broccoli of zeewier aan de klip. Soms geef ik ook een avond niks maar als ik voor bak sta kijken ze zo zielig :)....

Het diner voorschotelen gaat niet zo 1,2,3. Moet rekening houden met alle beesten; de kogel, rookglas en lipvis eet uit de hand, de duivels voer ik gericht (ze richten zich meer op mij :biggrin:) en zorg ook altijd dat de Clarki's wat pakken. Dit droppen ze dan weer in de tapijt anemoon. Ook met de rifwachter hou ik rekening, maar die pakt voornamelijk droogvoer en artemia/mysis. Ach weet je, het eten geven is wel lachen hoor. Mensen kijken ook weleens hun ogen uit als een duivel een diepvries spiering van een cm of 7 naar binnen ziet slurpen in een flits.
O ja, had ik van de week nog; wil de klip met een stuk sla in de bak hangen komt de dwergduivel langs...hap in de sla. Ik met de klip tussen duim en wijsvinger boven water, hij onder water zich vast bijtend in de sla. Heb 3 minnuten zo gestaan en toen maar de klem los gelaten. Toen hij door had dat de sla en klem toch wel te groot waren, liet ie de boel los....:biggrin:

Na de tegenslag een enorm mooie bak opgebouwd Robin thumbs up ziet er gelikt uit!

De keniabomen en de hamerkop die je toen voor mij in ruil voor de snapper meebracht staan er ook nog schitterend bij, inmiddels zelfs al anderen ook gelukkig mee kunnen maken.
Ze hebben inmiddels ook al de plek in de grote hoelbak kunnen vinden ipv. het noodbakje in de keuken :p

Greetzzz,
Bas

Het diner voorschotelen gaat niet zo 1,2,3. Moet rekening houden met alle beesten; de kogel, rookglas en lipvis eet uit de hand, de duivels voer ik gericht (ze richten zich meer op mij :biggrin:) en zorg ook altijd dat de Clarki's wat pakken. Dit droppen ze dan weer in de tapijt anemoon. Ook met de rifwachter hou ik rekening, maar die pakt voornamelijk droogvoer en artemia/mysis. Ach weet je, het eten geven is wel lachen hoor. Mensen kijken ook weleens hun ogen uit als een duivel een diepvries spiering van een cm of 7 naar binnen ziet slurpen in een flits.

Ik voel een filmpje opkomen van het dagelijkse voederritueel!! KEI leuk joh :)

En wat een lachen verhaal van je duivel haha, dat betreft zou ik wel een fishonly willen, vind sommige vissen te gek en ben eigenlijk altijd meer een vissen dan koralenliefhebber geweest, maar sidns het kleine bakje lukt dat niet meer echt. Wie weet ooit in de toekomst 2 bakken haha, 1 voor de vissen, 1 voor het koraal :P Maarre meer komen updaten hoor Robin, je verhalen en foto's zijn erg mooi en leuk!!

Hahaha, dat lijkt me een uitdaging; met 1 hand filmen en de andere hand voeren; vermoedelijk resultaat: een stuk duim minder door de kogelvis, een steek van de grote duivel in m'n pink en tenslotte als kers op de taart, de dwerg koraalduivel die aan mijn middelvinger hangt. Dat lijkt me een doorbraak op youtube :biggrin:.

Maar.....ehhh...ik zal een keer een poging wagen...dan laat ik een medisch team alvast klaarstaan! :)

Hoi Bas, ik heb net jou filmpje bekeken en het ziet er goed uit zeg! Prachtige dieptewerking met zo'n hoekbak. Mooi hoor.

Robin

Hahaha, dat lijkt me een uitdaging; met 1 hand filmen en de andere hand voeren; vermoedelijk resultaat: een stuk duim minder door de kogelvis, een steek van de grote duivel in m'n pink en tenslotte als kers op de taart, de dwerg koraalduivel die aan mijn middelvinger hangt. Dat lijkt me een doorbraak op youtube :biggrin:.

Maar.....ehhh...ik zal een keer een poging wagen...dan laat ik een medisch team alvast klaarstaan! :)

Robin

Cool dan zien we je savonds vast terug op Shownieuws, of nee Hart van Nederland, de tranentrekker :p Maar eh...kan je vrouw niet een keer filmen dan? Misschien HANDiger :rolleyes:

Cool dan zien we je savonds vast terug op Shownieuws, of nee Hart van Nederland, de tranentrekker :p Maar eh...kan je vrouw niet een keer filmen dan? Misschien HANDiger :rolleyes:

Zo, dat zou wat zijn zeg...spannend muziekje eronder...van Jaws misschien? Vrees dat mijn vrouw dan niet Spielberg is hahaha.....Zoiets:

Bijlagen

• voeren.jpg
    voeren.jpg
    60,2 KB · Weergaven: 26

:biggrin:....ik ga een keertje kijken of dat ook lukt....moeten de vissen wel de spanning een beetje opbouwen en niet hap-slik-weg......:rolleyes:

Back
Bovenaan