Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eerst The Great White, nu The Little White. Ik sta Perspex!

Re: The Great White

Hoi Jochem, beetje late reactie, sorry maar je keizers doen het erg goed. De Navarchus is flink geworden.

Laatste aanwinst: een van mijn favorieten (samen met de Imperator) en dat is een Conspicilum, de luipaardtrekker. Heb hem gisteren bij Rob uit Berkel opgehaald, super gaaf beestje en lekker brutaal al. Trekt zich niks aan van de grotere jongens en wist net zelfs een halve mossel te bemachtigen...en dan ben je goed, heel goed. Een "born natural" zeg maar :). Dus ook met hem gaat ie lekker.

Hier is ie.....
luipaard.JPG

Tot zover...

Robin

Hoi Robin,

Blij te horen dat de trekkervis het goed maakt.
Het is echt een prachtige vis, ik hoop dat je er nog heel lang plezier van mag beleven.

Mvgr,
Rob

Dank je Rob, ik hoop het ook.

Het is wel een gaaf beestje hoor; zwom zelfs net in de rij voor de sla...hij dacht waarschijnlijk; "wat de grote Keizers eten, moet voor mij ook goed zijn"....en gewoon tussen de big boys door en slopen maar dat stukkie sla ;).......Zat hem overigens net te bewonderen toen ik me af zat te vragen hoe hij op de tekentafel heeft gelegen....onze lieve heer was in een hele creatieve bui volgens mij (terwijl ie met de graffiti-spuitbus aan de gang was).

Tot zover
Robin

Hoi Jochem, beetje late reactie, sorry maar je keizers doen het erg goed. De Navarchus is flink geworden.

Laatste aanwinst: een van mijn favorieten (samen met de Imperator) en dat is een Conspicilum, de luipaardtrekker. Heb hem gisteren bij Rob uit Berkel opgehaald, super gaaf beestje en lekker brutaal al. Trekt zich niks aan van de grotere jongens en wist net zelfs een halve mossel te bemachtigen...en dan ben je goed, heel goed. Een "born natural" zeg maar :). Dus ook met hem gaat ie lekker.

Hier is ie.....
Bekijk bijlage 217112

Tot zover...

Robin

Zit jij nu een beetje alle stoere jongens van het forum op te kopen ofzo :p:p Vind hem echt te gek trouwens, zeker een van de mooiste vissen die er is hoor!

Zit jij nu een beetje alle stoere jongens van het forum op te kopen ofzo :p:p Vind hem echt te gek trouwens, zeker een van de mooiste vissen die er is hoor!

;)...voorlopig van mijn kant geen vis-aankopen meer.....is genoeg zo denk ik. Ik raak volgens mij zo emotioneel verbonden met zo'n beestie dat ik ze niet weg wil doen om plaats te maken. Alleen dat uitvangen al....wellicht was de lekkage begin dit jaar te traumatisch :rolleyes:. Ik zie de Picasso nog helemaal plat liggen onder de laatste steen in de bak...'ze zien me niet, ze zien me niet'......

Nog even een korte update van mijn luipaardtrekker(tje..vergeleken bij de rest); hij is echt brutaal en dat mag ik wel. Als ik een spiering er half in hang, wisselen de kogel en hij elkaar af. Zojuist trok de snavellipvis baantjes met een halve spiering in zijn bek en hij zwom er mooi achteraan...:biggrin:. Hij is ongeveer 5x keer zo klein in lengte...

Tot zover

Robin

Even een fotootje van de kogel ( en als je naar z'n tanden kijkt, begrijp je waarom er een gaatje in mijn duim zat een paar weken geleden..;)

Bijlagen

• DSC_1416.jpg
    DSC_1416.jpg
    42,5 KB · Weergaven: 22

Dank je wel!;)

Ik heb bewust geen koralenbak want dit heeft toch ook wel wat......ik zal een keer een filmpje maken van het voederen der veelvraten :)

Robin

;)...voorlopig van mijn kant geen vis-aankopen meer.....is genoeg zo denk ik. Ik raak volgens mij zo emotioneel verbonden met zo'n beestie dat ik ze niet weg wil doen om plaats te maken. Alleen dat uitvangen al....wellicht was de lekkage begin dit jaar te traumatisch :rolleyes:. Ik zie de Picasso nog helemaal plat liggen onder de laatste steen in de bak...'ze zien me niet, ze zien me niet'......

mooie weergave hoe je je in je dieren verplaatst, kan ik me helemaal in vinden, top action BTW mijn picasso deed dat ook van jongste af aan, beetje jammer dat ie het nog steeds deed toen ie ong 3x zo groot was en daardoor niet meer tussen de oorspronkele steen paste...zag er dus niet uit, staart eruitstekend maar dan inderdaad denkend "ze zien me niet" haha

Wauw wat een bijzondere bak!

Ik heb niet vaak zoveel mooie en bijzondere vissen bij elkaar gezien! :)
xx

Hoi Bjorn, inmiddels geen shorty meer (als je doelde op de schuimer) maar een MTT1. Kreeg hem niet goed afgesteld leek het. Deze bevalt prima.

Had ik pas nog gepost over de band die ik met de dieren aan ga, begin ik nu toch wel te twijfelen :confused:; ik mis toch wat noodzakelijke kleur in de bak. Nu kan je kleur op verschillende manieren in je bak brengen; door vissen, koralen of beide. Koralen, zowel zacht als hard, hebben geen kans met de kogelvis. Hoe grappig en eigenwijs hij ook is, als hij zijn lippen op trekt en z'n tanden laat zien, schraapt hij gerust een stuk steen kaal. Laat staan wat hij met koralen doet. Aan de andere kant vind ik vissen ook belangrijk en het valt me op dat mijn duivel steeds rustelozer heen en weer zwemt. Hij is een cm of 25 (in omtrek met alle versieringen) en ik hem eigenlijk een bak gun van 2.00 of liever nog groter. Hij ziet er nog perfect uit en als hij een groter huis kan vinden, probeer ik hierna een schooltje Anthiassen te houden. Ook wel erg mooi en een kleurrijk geheel. Waar ik eigenlijk naar toe wil is een bak met softe koralen (wel met kleur) en kleurrijke vissen. Deze laatste mogen dan ook wat kleiner zijn als de duivel elders meer zwemruimte heeft......het kan dus zijn dat twee makkers een ander onderdak krijgen :(.

Tot zover.

Robin

omdat mijn post anders verwijderd word in het verkooptopic :p ff hier reactie op je verkoop duivel...misschien kan je aan sealife vragen of die hem kwijt kunnen??? Denk dat er namelijk weinig mensen zijn met ook zo'n grote bak als jou op het forum. Of heb je het al op het andere zeewaterforum geprobeerd??? Prachtig beest hoor!!!

Dank je Miranda, inmiddels heb ik twee reacties gekregen van mensen met een flinke bak ( 4mtr) dus hopen dat dit lukt. Gun het hem van harte. Overigens, denk dat ik de kogel ook een grotere bak gun. Voor hem/haar ben ik ook op zoek.

he

ik heb net even je dagboek doorzitten lezen als mede zoetermeerder wil je toch ff weten wat er in de stad staat toch
pracht bak met een mooi vissen bestand hoor
heel gaaf

mvg martin

Zo, met een dubbel gevoel heb ik vanmiddag mijn Koraalduivel en de kogel de deur uitgezet, ze wonen nu groter. Wel jammer dat ze nu uit de bak verdwenen zijn maar wel beter zo, naar een 4 (!) meter bak. Het vangen had wel wat voeten in de aarde zeg, we zijn met z'n 4-en zowat een uur bezig geweest om de duivel te vangen, de kogel daarin tegen was relatief simpel. Maar inmiddels heb ik bericht van Baarda gekregen dat ze goed terechtgekomen zijn in hun nieuwe XXL-onderkomen. Heerlijk.
De rust is weer wedergekeerd in de bak en morgen ga ik een spectaculaire aanpassing maken, tenminste, dat vind ik: de bak is straks doorkijk-bak af. Ik merk dat ik me toch wel stoor aan het feit dat je eigenlijk meer door de bak kijkt, als er in. Je hebt dan eigenlijk ook niet het gevoel van dieptewerking terwijl hij toch 80 cm diep is. Ook denk ik dat het voor de vissen wat rustiger is. Ik heb ieder geval plakfolie gekocht wat ik er morgen op ga plakken waardoor je vanuit de keuken niet meer de bak in kan kijken. Ook vanaf buiten gezien geen zicht meer (waardoor mensen niet meer denken dat ik een zonnestudio run ;)).
Morgen zal ik een fotootje plaatsen en kijken of het bevalt, zo niet, dan haal ik het folie er weer af, zo gebeurd.

O ja, ik ga nu ook op zoek naar een schooltje Anthiassen ofzo....

Tot zover....

Robin

We zijn weer een aantal dagen verder en ik heb toch het idee dat de vissen wat rustiger zijn sinds ik een wand dicht gemaakt heb. Kan ook te maken hebben met de afwezigheid van de duivel en kogel maar dat vraag ik me af.
Wel heb ik te weinig steen nu, vandaar dat ik bij JVR zaterdag langs ga om weer wat leuke zaken op te halen. Hierna maak ik weer wat foto's.

Tot zover
Robin

Back
Bovenaan