Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eerst The Great White, nu The Little White. Ik sta Perspex!

Re: The Great White

Na het ophalen van wat steen en anemonen bij JVR (jammer dat ie stopt) de boel overhoop gehaald om zo een andere indeling te maken. Ik had de bak al aan de achterkant dichtgemaakt met wit plakfolie maar bleek geen mooie keuze. Het dichtmaken beviel we wel trouwens, maar wit is geen optie. Omdat de rest van het interieur veel wit bevat, stemde ik met het witte folie aan de achterzijde af met de woonkamer. Toen het idee gevat om er twee (witte) kasten tegenaan te plaatsen (Zweedse Expedit, erg handig). Deze zijn alleen open dus de bovenste kast dichtgemaakt en me creatief uitgeleefd. Ook trouwens nog internet afgestruind op zoek naar een foto als achterwand zoals Mark (in the box) heeft maar de prijs weerhield me er eigenlijk van. Het is overigens wel prachtig hoor en vast het geld waard.
Ik wilde weer een soort doorkijk creeren waar wat diepte zichtbaar was. Dit is best redelijk gelukt met verf, zand, hardboard en een uurtje klussen. Ik heb dus de achterkant van de bovenste kast bewerkt waardoor je best wat diepte ziet. Als een soort wannabe Bob Ross nog geprobeerd wat lichtstralen te verwerken maar dat is een beetje weggevallen ;).
Vanaf gisteren probeer ik ook meer kleur in de bak te brengen door meer anemonen, leders en koralen te sparen. Nu is het nog wat saai wellicht maar de vissen brengen wat kleur in de brouwerij. Hier wat foto's en als je je ogen wat dichtknijpt en onder een hoek van 38 graden kijkt, zie je best wat diepte in de bak :).

Tot zover,
Robin

Bijlagen

• DSC_1560.jpg
    DSC_1560.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 49
  • DSC_1562.jpg
    DSC_1562.jpg
    121,6 KB · Weergaven: 26
  • DSC_1564.jpg
    DSC_1564.jpg
    74,6 KB · Weergaven: 19
  • DSC_1566.jpg
    DSC_1566.jpg
    133,9 KB · Weergaven: 23
  • DSC_1563.jpg
    DSC_1563.jpg
    85,3 KB · Weergaven: 25

Ik zal een keer een foto maken als ik de kast naar voren heb getrokken want aangezien ik de achterwand ook algvrij moet houden, heb ik de kasten op wielen gezet.

Van JVR (Jan) heb ik ook een heremiet overgenomen. Toevallig had ik van de week een lege schelp in de bak gegooid (we hebben bergen schelpen voor creatieve doeleinden voor het bedrijf van mijn vrouw). Zei ik gisteren nog tegen mijn zoon "het kan best zijn dat de kreeft een nieuw huisje zoekt " en zie daar; vannacht heeft ie een nieuwe woning betrokken, hagelwit en zijn oude verlaten. Die zie je op achtergrond liggen.
Volgende stap: een schelp bewerken met glitters en roze verf en alvast klaar leggen voor hem. Schrijf ik op de zijkant: "Heremietje". Nee hoor, dit laatste zal ik niet doen ;).

Tot zover,
Robin

Bijlagen

• DSC_1580.jpg
    DSC_1580.jpg
    76,3 KB · Weergaven: 8

Hey Robin,

Mooie opbouw zo en gave gorgoon;) ook de heremiet heeft het naar zijn zin zo te zien.
Ik heb overigens de 1 rode hermiet gevonden zal ik ze bewaren voor je jij heb genoeg huisjes.

Spreek je,
Jan

Zo slapen de Clarki's; de tapijtanemoon als een warme deken om hun heen gewikkeld....past allemaal net, ze zijn beiden een cm of 11....Lepeltje lepeltje zit er niet in ;)

Robin

Bijlagen

• DSC_1591.JPG
    DSC_1591.JPG
    413 KB · Weergaven: 33

De familie Clarki heeft recreatiewoning op het oog. Schuinboven hun huidige tapijtwoning, staat er een tepelwoning leeg.....ze nemen al een kijkje soms (zie rechtsboven op de foto).

Robin

Bijlagen

• DSC_1599.JPG
    DSC_1599.JPG
    436,8 KB · Weergaven: 16

Vandaag eindelijk naar Marco (Seaflower) geweest. Leuk zeg. Denk dat dit voor ons thuis een vast adresje wordt onder het mom van "als ik jullie nou even bij De Leyweg afzet om te shoppen, ga ik even naar Seaflower". Een win win situatie dus ;).

Ik heb een vis opgehaald die op mijn lijstje stond; een koekop. Tijdens mijn volgende bezoek probeer ik een schooltje tuka's mee te nemen. Lekker veel zwemmende kleuren in de bak. Ook een Imperator staat op de lijst maar daar wacht ik even mee tot ie de laatste is.

Hiernaast hebben een aantal vissen een nieuw onderkomen gekregen de laatste weken; beide koraalduivels, de snavelbek lipvis en tenslotte de kogelvis. Ik ga nu proberen wat meer koralen te verzamelen (zoveel mogelijk keizersvis-safe) en een schooltje tuka's.

Robin

Bijlagen

• DSC_1654.JPG
    DSC_1654.JPG
    278 KB · Weergaven: 6
  • koekop.jpg
    koekop.jpg
    278,3 KB · Weergaven: 7

Weer tijd voor een soort update met goed nieuws en slecht nieuws....met het laatste beginnen maar.....

de Koekop is niet meer.....ik ben ruim een week bezig geweest om hem aan het eten te krijgen maar zonder resultaat. Normaal voer ik al heel gevarieerd en geef veel groenvoer maar heb die periode nog meer geprobeerd. Hij at gewoon niet. Niks nada noppes. Balen dus want je voelt je wel machteloos. Was overigens de eerste keer dat ik dit meemaakte met een nieuwe bewoner. Bij Marco at hij wel in de winkel maar hier niks dus. Marco heeft een mooie "vergoeding service" geleverd waardoor ik wat koraal kon meenemen. Hulde dus.

Het goede nieuws van vandaag is dat ik naar Glenn geweest ben om zijn Sohal op te halen. Ik had me al een tijd verdiept in dit baasje en heb hem bewust gekozen. Echt een prachtvis zeg, onwijs gewoon. Met de intro vanmiddag ging het goed, was gelijk de sla aan het eten tussen de andere vissen totdat de Conspicilum doorkreeg dat er een andere vis in de bak was. Toen was het even jagen maar dat is nu weer voorbij en lijken ze elkaar te negeren. Vooralsnog laat de Sohal de rest ook met rust maar ik heb voor vandaag bewust nog wat extra schuilmogelijkheden geconstureerd. You never know.

Heb een fotootje gemaakt.

Tot zover.

Robin

Bijlagen

• DSC_1669.JPG
    DSC_1669.JPG
    318 KB · Weergaven: 8

Een filmpje maken, dat zou is kunnen inderdaad. Alleen ehhhh....weet niet of ik de enige ben maar als ik maar in de buurt van de bak kom, zwemmen ze als sardientjes voor mijn neus omdat ze denken dat ze eten krijgen ;). Ik kan natuurlijk verscholen achter de bank met een telelens gaan filmen...als een paparazzi in de bosjes ;).

Nog maar een paar foto's :p

De Sohal eet echt geweldig maar dat had ik wel verwacht. Gaat ook van alles in, van komkommer tot Artemia. Glenn had hem al 5 jaar dus hij is lekker sterk.

Robin

Bijlagen

• DSC_1676.jpg
    DSC_1676.jpg
    52,7 KB · Weergaven: 6
  • DSC_1673.jpg
    DSC_1673.jpg
    46,3 KB · Weergaven: 7
  • DSC_1689.jpg
    DSC_1689.jpg
    50,5 KB · Weergaven: 5

.....en lekker aan de broccoli met z'n allen......

Bijlagen

• DSC_1703.jpg
    DSC_1703.jpg
    67,1 KB · Weergaven: 16

Even een keer geen foto's maar een opsomming van mijn zwemmende vrienden (mix van visserslatijn :p):

2 Clarki's met tapijtanemoon
2 Gele dokters
2 Coris gaimard's
1 Navarchus
1 Sohal
1 Indische Rookglas dwergkeizer
1 rifwachter
1 Luipaardtrekker
1 Holacanthus trimaculatus

En ze accepteren elkaar prima, geen vechtpartijen of ruzies.....gelukkig! Ze hebben allemaal hun eigen plekkie en volgens mij zijn ze tevreden. Veel afwisselend voeren en geen gekke dingen doen is mijn methode. O ja, ik zweer nu bij "forum-vissen", daarvan ben ik er nog nooit eentje verloren volgens mij.

Robin

Back
Bovenaan