Re: The Great White
Dank je wel Ad en Ronald,
Het was best een lastige keuze en ik weet dat de meeste mensen het er misschien niet mee eens zijn maar veel keuze heb ik niet echt:
Verloop heeft al bijna 6 weken mijn vissen, koralen en stenen in beheer. Dus lekker rustig aan weer opbouwen gaat gewoon weg niet en sla daarom de volgende weg in: ik heb afgelopen weekend mijn stenen opgehaald, heb afgelopen dagen mijn schuimer laten draaien, lichten aangehad etc.. Heb gisteren en vandaag de waarden gemeten en er was nog geen piek te ontdekken maar dat verwachtte ik ook niet; het was mijn oude steen en met een behoorlijke hoeveelheid vulsteen. Veel nitriet komt er niet uit voort neem ik aan. Wel nog een zak levend zand toegevoegd als soort van boost. Vanmorgen nogmaals gemeten en vanmiddag besloten om mijn koralen terug te halen. Tenminste, veel is het niet hoor. Een flinke bos hamertjeskoraal, een acropra en een steen met oren. Tegelijk mijn grote vriend meegenomen; mijn duivel. Inmiddels zwemt hij weer rond als vanouds en eet zelfs al spiering uit mijn hand (ik laat het wel op tijd los

). Ook een flesje Zeobac meegenomen om toch wat ernstige pieken proberen te voorkomen.
Ik ga iedere dag meten en voor het geval ik een verhoging van bv. nitriet constateer, heb ik een hoeveelheid water klaarstaan voor een verversing. Ik hou het dus strak in de gaten.
De rest van de vissen wil ik in delen weer toevoegen: er zwemmen nog een rifwachter, 3 gele zeilvinnetjes, een dwergkeizer, een bruine anemoonvis en een japanse snapper. Nu heb ik me voorgenomen om in deze bak zoveel mogelijk setjes te plaatsen. Ik vind dat toch wel erg mooi hoor. Vandaar dat ik mijn grote Picasso en Gele zeilvin heb omgewisseld voor 3 gele zeilvinnetjes. Van de japanse snapper heb ik er nu eentje. Laat Jelle nu net een setje van 3 hebben zwemmen....Maar daar moet ik over nadenken, is weer een investering. Dus vanaf nu (of eigenlijk later) ga ik ook op zoek naar setjes...voor tips..:biggrin:?
Ik wil ook graag wat meer koralen en meer kleur in de bak de komende tijd dus die ga ik ook een keer stekkie-shoppen hier op 't forum. En als ik vissen als setjes zie.....
Tot zover,
Robin
Ik zal morgen wat foto's plaatsen van mijn duivel....