Re: The Great White
Hoi Jan & de rest

,
Tja, wel goed hoor. Ben laatste dagen druk geweest met het leggen en afstellen van de leidingen. Ik heb de volgende forumule gehanteerd:
opvoer x afvoer x overloop x capaciteit pomp
waterhoogte
Na flink reken, zaag en plakwerk kwam ik uit op 461 meter aan 32 mm pijp en 81 meter aan 40 mm. Hiervan heb ik 80 % verzaagd, heb 10 % gebruikt en 10% reserve..:biggrin:....pfff....wat een verhaal.
Maar inmiddels is alles in balans in zoverre dat de waterstand nu gelijk blijft in de overloop. Ook in de bak is het net aan en het raakt net de strips niet. Ben er wel van overtuigd dat de OR6500 iets teveel van het goede is ondanks de bypass die ik erin gelegd heb. Inmiddels heb ik een Eheim5000 overgenomen heb daarmee dan wat aan de pomp te regelen.
Iedergeval, het leidingwater zit er nog in en dat ga ik er morgen uithalen. Dan wil ik vrijdagavond en zaterdag water halen bij Verloop maar ga wel nog informeren wat bezorgen kost. Als ik het zelf moet halen dan ga ik wat mensen mobiliseren denk ik (o.a. Erick

?). Maar dan meld ik het op tijd.
Uur u komt dichterbij dus :biggrin:!
O ja, heb wat zitten beeldhouwen met pur en vulsteen. Valt nog niet mee en kijken hoe ik dat ding in de bak krijg zonder door de bodem te gaan.
Tot zover,
Robin