Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eerst The Great White, nu The Little White. Ik sta Perspex!

Re: The Great White

Nee hoor, geen klachten van Harry gelukkig :). Scheelt ook weer. Maar het is wel mijn gevoel natuurlijk en daarom vond ik het fair genoeg om mijn nieuwe bak o.a. bij hun te bestellen.

He Robin,

Het is mogelijk dat ik je help met water halen bij Verloop, kom er net zelf vandaan weer ff water waardes laten testen.
Bij het opstarten van mijn bak heb ik ook vers water gehaald.
We hebben een stationwagon dus hier kunnen wel een paar kannen in hoor;)
Trouwens net je duiveltje en de andere vissen zitten bewonderen(t'is dat ik te kleine andere visjes er in heb zitten anders zou ik er ook wel een willen:biggrin:)

Maar goed het aanbod staat en aangezien mijn vriendin toch voor 3 weken naar Amerika is heb ik tijd zat:p

Hey dank je wel, ik denk dat ik er zeker gebruik van maak, scheelt weer een hoop! Super. Ik pb je nog oke? Als je zelf misschien nog water hebt na verversing is dat ook lekker.
Vanavond ga ik weer verder met de workshop "creatief met PVC".

Robin

wanneer ga je? als je nog meer hulp nodig hebt kan ik ook wel mee gaan. Ik moet zowiezo nog een keer langs verloop gaan.

Haha, dat is mooi, straks hoeven we nog maar een keer te rijden :biggrin:. Ik laat jullie even weten hoe of wat oke? Super bedankt alvast.

Zo, even een update...nou ja, niet veel bijzonders behalve dan dat mijn plannen iets wijzigen m.b.t. de tijd. Ik wilde eigenlijk komend weekend water erin gooien maar bij nader inzien is het toch beter om het volgend weekend te doen. Ik ga de bak eerst op kraanwater proefdraaien (dus 900 ltr tappen) om er zeker van te zijn dat ie niet lek is en ik in een deja vu beland. Hiernaast heb ik een pvc pijpje en purschuim gekocht om wat pilaren te construeren. Bovendien vandaag bij Verloop nog een blauwe t5 en wat standaard achterwand gehaald voor de overloop. De korte kant van de bak (muurkant) laat ik zo en wil hem gewoon mee schoonmaken. Ik kan er bij volgens mij (zolang ik me maar vastketen aan het trappetje ;)).

De opvoer van 40 ligt nu ook met twee uitstromers bovenin de bak, richting overloop wijzend. Als het goed is krijg ik morgen of zaterdag de OR6500. Ook de Resun 15000A, tweemaal, krijg ik een dezer dagen. Hiernaast ook via via de aanbieding om een Tunze wavebox voor een vriendenprijs over te nemen. Ik denk er over na.

Als ik bezig ben met de constructies neem ik nog wat foto's.

Tot zover...

Robin

Zo, de bak heb ik vanmiddag gevuld met leidingwater. Geen lekkages behalve de opvoerleiding, door de druk van de OR6500 zag ik toch wat kleine druppeltjes uit de opvoer bij een pvc aansluiting. Deze ruim dicht gekit dus zal het wel opgelost zijn, ff laten drogen en straks of morgen verder testen. Blij dat het er wel goed bij staat zo. De streamers heb ik nog niet binnen helaas, hoop begin volgende week.

Op de foto's de bak zoals ie er nu bij staat.

Robin

Bijlagen

• gevuld 1.jpg
    gevuld 1.jpg
    365,5 KB · Weergaven: 6
  • gevuld 3.jpg
    gevuld 3.jpg
    337,2 KB · Weergaven: 5
  • gevuld 4.jpg
    gevuld 4.jpg
    350,8 KB · Weergaven: 11
  • P1300265.jpg
    P1300265.jpg
    106,6 KB · Weergaven: 17

Dank je wel Annet(je ;)), ik ben er zeker blij mee en ook ik ben benieuwd hoe het gaat worden.

Hoi Frank, ik zit nog wel even te klooien met de opvoer en de kracht van de OR6500....

Leuk hoor Robin, je kan wel wat voorspoed gebruiken na het "disaster" met je vorige bak. Water erin en lekvrij is toch altijd weer een mijlpaal.

Ook goed om te lezen dat je collega aquarianen in Zoetermeer zich spontaan aanboden voor je logistieke probleem; TOP!

Huh? Kan Amerika niet in? Hoe kan dat nou?

Hey Robin,

Hoe staat het ermee?

Jan

Hoi Jan & de rest :),

Tja, wel goed hoor. Ben laatste dagen druk geweest met het leggen en afstellen van de leidingen. Ik heb de volgende forumule gehanteerd:

opvoer x afvoer x overloop x capaciteit pomp
waterhoogte

Na flink reken, zaag en plakwerk kwam ik uit op 461 meter aan 32 mm pijp en 81 meter aan 40 mm. Hiervan heb ik 80 % verzaagd, heb 10 % gebruikt en 10% reserve..:biggrin:....pfff....wat een verhaal.

Maar inmiddels is alles in balans in zoverre dat de waterstand nu gelijk blijft in de overloop. Ook in de bak is het net aan en het raakt net de strips niet. Ben er wel van overtuigd dat de OR6500 iets teveel van het goede is ondanks de bypass die ik erin gelegd heb. Inmiddels heb ik een Eheim5000 overgenomen heb daarmee dan wat aan de pomp te regelen.

Iedergeval, het leidingwater zit er nog in en dat ga ik er morgen uithalen. Dan wil ik vrijdagavond en zaterdag water halen bij Verloop maar ga wel nog informeren wat bezorgen kost. Als ik het zelf moet halen dan ga ik wat mensen mobiliseren denk ik (o.a. Erick :)?). Maar dan meld ik het op tijd.

Uur u komt dichterbij dus :biggrin:!

O ja, heb wat zitten beeldhouwen met pur en vulsteen. Valt nog niet mee en kijken hoe ik dat ding in de bak krijg zonder door de bodem te gaan.

Tot zover,

Robin

Toch maar ff de bak nu leeghalen. Heb ooit een dompelpomp gekocht voor het zwembad van de kids...nooit spijt van gehad.....

Robin

Bijlagen

• leeg pompen.jpg
    leeg pompen.jpg
    35,3 KB · Weergaven: 2
  • leeg pompen 1.jpg
    leeg pompen 1.jpg
    28,3 KB · Weergaven: 5

Kraanwater eruit (best zonde eigenlijk) en "creatief met vulsteen" er weer in. De bedoeling is dat ik vanuit dit steen ietsje op zij en verder naar voren werk en het niet te hoog maak. De basis ligt er dus.

Laatste stand van zaken; vrijdagavond naar Verloop om 800 ltr zeewater te halen zodat ik hopelijk zaterdag hun kan verlossen van mijn steen.

Tot zover...

Robin

P.s. Wat lijkt het toch klein op de foto......:rolleyes:

Bijlagen

• basis.jpg
    basis.jpg
    33,1 KB · Weergaven: 13
  • P2040286.jpg
    P2040286.jpg
    58,2 KB · Weergaven: 15
Back
Bovenaan