Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Eerst The Great White, nu The Little White. Ik sta Perspex!

Re: The Great White

Hey Robin,

Kan verloop het water niet bij je afleveren dan?? Volgens mij halen hun het in tonnen van 1000 liter.

Jan

Hey Jan,

Heb 't nagevraagd maar helaas.....ook zij moeten met cans sjouwen. Mogelijkheid was er misschien wel dat hun leverancier rechtstreeks doorrijdt maar dan betaal je een boel geld. Dan maar sjouwen (scheelt weer sportschool bezoek en kan je nog zeggen dat we een sportieve hobby hebben :biggrin:).

Robin

hey Robin

ik zat net je dagboekje door te lezen :)
je hebt een mooi bak zeg lijkt en beetje op de onze die we besteld hebben
we zaten ook eerst te denken om een witte meubel. maar wordt toch een zwarte 130x70x60. ik las dat je al wat tegenslagen hebt gehad met je ouwe bak dat zijn de ergste nachtmerries lijkt me die lekkage. we wensen je veel succes met de opbouw en we gaan je dagboekje volgen

groetjes paul en wendy

Hoi Paul en Wendy, dank jullie wel.

De eerste bak was ook zwart maar de rest in huis is qua inrichting wit. Dus toen mijn vrouw aangaf een wit meubel mooier te vinden, had ze haar zin nauwelijks uitgesproken of ik was op zoek naar een wit meubel met een..tja...grotere bak natuurlijk :biggrin:

Groetjes,

Robin

Na flink reken, zaag en plakwerk kwam ik uit op 461 meter aan 32 mm pijp en 81 meter aan 40 mm. Hiervan heb ik 80 % verzaagd, heb 10 % gebruikt en 10% reserve..:biggrin:....pfff....wat een verhaal.

Ha ha, wat een herkenbaar verhaal, je voelt je af en toe net zo'n tovernaarsleerling.199
Leuk dagboek hoor, succes met het water sjouwen, ik vond 250 liter al zo veel.

Zo, het water zit er in. Op dit moment zo'n 37 jerrycans zeewater leeg gegooid de bak zit vol. De sump nog niet maar dat komt pas als ik morgen het steen er in leg. Wellicht dan nog wat water eruit maar beter teveel dan te weinig. Het was flink wat sjouwwerk maar dankzij Bob (neef) was het te doen. Onze auto's volgeladen en ondanks de regen hadden we meer water in de auto dan er buiten.
Ik heb met Jelle en Harry afgesproken dat ik morgenochtend mijn steen terughaal, ieder geval voor de drukte begint, en druk is het gelukkig altijd daar. Goede zaak dus. Ik moet zeggen dat alles weer met topservice verzorgd is bij Verloop :)!

Morgen plaats ik weer wat foto's als het steen er in zit.

Tot zover...

Robin

Je zal wel spierpijn hebben Robin... :rolleyes: Maar je had hulp, dus dat scheelt!
Neem aan dat je niet vergeet je water iets aan te zouten tot aan 35‰...

En met alle complimenten voor Harry en zijn team in jouw dagboek, mag je de volgende keer wel op een kortinkje rekenen.. :biggrin: OK geintje, hij heeft idd een prachtige zaak en altijd bereid om te helpen!

Klopt inderdaad Hans, ik heb extra zout toegevoegd. En ehh....spierpijn...ik voel het nog niet maar als ik het steen morgen door de bodem gooi....dan weten we hoe het komt :biggrin:...

Klopt inderdaad Hans, ik heb extra zout toegevoegd. En ehh....spierpijn...ik voel het nog niet maar als ik het steen morgen door de bodem gooi....dan weten we hoe het komt :biggrin:...

zat je dagboek door te lezen en vroeg me af waarom je meer zout toevoeg dan gebruikelijk?
Doe je dat omdat je hem gaat afvullen met osmose of heeft het een andere reden?

G amorgen namelijk ook steen halen voor de opstart.

Verder succes met de opstart van een mooie bak

Hoi Remon, extra zout voeg je meestal toe omdat "kant en klaar" zeewater op een lager zoutgehalte zit dan het (tropische) zeewater van de bewoners van de bak. Dus ehh...vandaar....

Begrijp het al, sliep gister blijkbaar eerder dan ik dacht:biggrin:

Succes vandaag
Hoi Remon, extra zout voeg je meestal toe omdat "kant en klaar" zeewater op een lager zoutgehalte zit dan het (tropische) zeewater van de bewoners van de bak. Dus ehh...vandaar....

Ook ik heb natuurlijk zeewater deze zat bij mij op 1022 dus acceptabel dit komt omdat de groothandel een hele grote voorraad heeft waar water verdampt en niet met osmose water word bijgevuld dus een hogere waarde,

Hoe is het met de spierpijn Robin?:biggrin:

Hoi Frank,

Spierpijn...eigenlijk niet bedenk ik me schuldig. Betekend dat ik, of geen spieren heb, of ik heb mijn neef te veel laten sjouwen :biggrin:

Robin

En Robin hoe is het stenen sjouwen verlopen?
Ben benieuwd naar de foto's.

Jan

Nou, een paar drukke dagen uit 't leven van een klein-oceaan bezitter...

Om maar met de deur in huis te vallen; zeewater en stenen zitten erin. Vanmorgen vroeg richting Verloop gegaan om wat jerrycans terug te brengen. In "ruil" hiervoor vertrok ik met mijn eigen logeer-stenen die een maand lang (op de kop af 1 maand) bij Verloop hebben gebivakkeerd. Het waren iets meer dan 4 dozen vol maar ook maar gelijk een blauwe T5 meegenomen en een nieuwe zoutdobber. Deze laatste was nodig na een aktie van mijn dochter Jazz om een test uit te voeren; "kijk pappa hoe hij naar beneden gaat en weer omhoog schiet!" Ik riep nog, nee, niet doen.....tik....tegen de bodem. Barst in de meter en weg in de prullenbak. Voor straf gaat ze het water iedere keer proeven en vertelt ze aan mij het zoutgehalte :biggrin:.

Vanmiddag weer terug naar Verloop omdat ik toch nog te weinig water had. Ook leuk was om mede-forummer Erick te ontmoeten! Succes en sterkte met je bak! We spreken/zien elkaar nog wel een keer.

Iedergeval, de stenen zitten er in en het was nog best even puzzelen. Vreemd eigenlijk dat je bijna iedere steen herkent van vorm, dat met een kilo of 100.
Ik wilde de opbouw niet te hoog voor de doorkijk dus had ik een kilo of 15 over.
De techniek draait nu en vandaag werd de Eheim 5000 van medeforumlid Joan ook keurig afgeleverd. Deze draait en geeft een rustiger beeld t.o.v. de OR6500. Ik heb hem op ongeveer 4000 draaien schat ik.
Jammer is wel dat mijn 2 bestelde Resun 15000's pas woensdag geleverd worden. Tot die tijd heb ik een OR3500 meedraaien in de bak zodat er ieder geval wat beweging is.
Moet nog wel kijken hoe ik de Shorty kan afstellen, is nog te nat. Ik heb er een topic voor geopend. Als ik de oplossing heb kan de schuimbeker er weer op, loopt nu te vol namelijk.

We zijn weer een stuk op weg. Straks of morgen even uitvinden hoe mijn programmeerbare stekkerdoos werkt zodat ik de lampen kan schakelen.

Tot zover

Robin

Bijlagen

• P2060299.jpg
    P2060299.jpg
    66,4 KB · Weergaven: 13
  • P2060314.jpg
    P2060314.jpg
    74,8 KB · Weergaven: 23

hahaha... Daar kan geen refractometer tegenop! :biggrin::biggrin::biggrin:

Kan ik ook water op sturen om te laten testen:biggrin:

Zonder gekheid ziet er strak uit robin!!

Die pvc pijp in het midden van je bak is dat de opvoer?
Zo ja heb je wel een beveiliging als je stroom eens een keer uit mocht vallen?

Hoi Frank, dank je.

Nee hoor, dat is een pijpje op de OR3500 die op een steen staat. Mijn Resun's krijg ik woensdag pas (:() en gebruik ik dit even als stroming.

Robin

Back
Bovenaan