Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ed's eerste zee-aquarium!

hmzzz dus ook nog niet helemaal top, balen is dat he! Maar goed, we gaan stug verder inderdaad, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en het bier vloeit waar het carnval is...ofzoiets :biggrin:

En inderdaad wacht maar ff met nieuwe visjes kopen, t lijkt wel in de lucht te hangen, misschien de winter? ge wit he nie war!

we'll keep in touch!

Hey Ed,

De loricula's zijn zoals het er nu naar uitziet een koppel aan het vormen, ze doen alles samen vechten niet(alleen in het begin ff) dus denk dat het helemaal goed komt mocht het me lukken post ik ff een fotootje van de 2

Jeroen

Het ziet er overigens naar uit dat 2 van de 10 stekken het niet overleefd hebben. Toen ik gisterenavond thuis kwam en het tweede emmertje opende was het water melkachtig en stonk behoorlijk. Helaas mogen de mooie hyacinthus (voet) en de zelden aangeboden groene turbinaria als verloren worden beschouwd.

Momenteel weinig te melden hier.
Toch even op het bovenstaande terug komen. Ik durf nu wel te zeggen dat de Hyacinthus volledig hersteld is. Deze is nu bijna helemaal weer op kleur gekomen en ik zie inmiddels groei. Het is dat ik de stek toch een kans gegeven heb en deze relatief snel poliepexpansie liet zien, anders had ik het dier voor dood verklaard. Het lijkt erop dat het alle zoöxanthellen heeft afgestoten o.i.d. Geen idee of dat überhaupt mogelijk is.
Ook de doodgewaande turbinaria laat poliepen zien. Echter is nog niet op kleur en groei zie ik al helemaal niet. Maar het ziet er toch naar uit dat ook deze stek de oversteek uit België toch heeft overleefd.
Als het goed is heb ik nog foto's van de wit geworden stekken. Misschien leuk om dit te delen.

Laatst bewerkt:
Hey Ed,

De loricula's zijn zoals het er nu naar uitziet een koppel aan het vormen, ze doen alles samen vechten niet(alleen in het begin ff) dus denk dat het helemaal goed komt mocht het me lukken post ik ff een fotootje van de 2

Jeroen

Hoi Jeroen,

Leuk om te horen. Daar was het om begonnen toch :biggrin:. Ik neem aan dat die ouwe van mij nu ook minder omkijkt naar de andere vissen...?

Foto gevonden. Hier beide wit geworden stekken. Van de hyacinthus heb ik wel de uitloper moeten breken omdat deze op een gegeven moment volledig veralgd e.d. was. Zoals gezegd is de hyacinthis weer op kleur en zie ik groei en ook de turbinaria is lang niet meer zo wit en zie ik poliepen.

Bijlagen

• _MG_0297.JPG
    _MG_0297.JPG
    362,3 KB · Weergaven: 13
Hij laat de andere vissen met rust gaat echt perfect is echt een vredig visje, tot nu toe dan he.:biggrin:

Jeroen

Zo ff het stof eraf. Tijd voor een overzichtje:

Bijlagen

• _MG_1380..JPG
    _MG_1380..JPG
    718,5 KB · Weergaven: 82
  • _MG_1379..JPG
    _MG_1379..JPG
    692,9 KB · Weergaven: 40
  • _MG_1383..JPG
    _MG_1383..JPG
    777,5 KB · Weergaven: 52
Dank je wel Ger en Robert. Ik had nog meer willen uploaden maar m'n dagboek was op misterieuze wijze op slot geschoten... Daarom nu nog maar een vervolgje.
Ik had nog wat foto's gemaakt van de dieren die ik bij Luc vandaan had meegebracht. Hiervan stonden nog geen foto's in m'n dagboek. Het zijn geen super foto's maar voor nu goed genoeg.
De laatste is speciaal voor Luc. Dit is de Hyacinthus die volledig wit was geworden, op dit moment. Een aardige comeback al zeg ik het zelf.

Bijlagen

• Image_1088..JPG
    Image_1088..JPG
    425,8 KB · Weergaven: 10
  • Image_1052..JPG
    Image_1052..JPG
    463,5 KB · Weergaven: 8
  • Image_1071..JPG
    Image_1071..JPG
    444,2 KB · Weergaven: 8
  • Image_1040..JPG
    Image_1040..JPG
    404,9 KB · Weergaven: 8
  • Image_1095..JPG
    Image_1095..JPG
    558,9 KB · Weergaven: 10
ziet er alemaal mooi uit .
nu heb ik een vraagje heb namelijk zelf ook een trigon als zeewateraquarium maar hoe maak jij de voorst ruit proper ik doe dit nu met een sponsje en met mijn arm in de bak om deze proper te maken . Ik heb ook geprobeerd met een magneet maar die maakt krasjes op de ruit en dat is niet zo mooi he . En elke keer met de arm erin gaat wel hoor maar ben iets aan het zoeken zodat ik het langs buiten kan doen zonder elke keer mijn arm erin te doen .

Dennis

Hallo Dennis. Bedankt voor het compliment.
Het schoonhouden van met name de voorruit is bij de Trigon idd een uitdaging. Ik heb zelf geen goede methode gevonden zonder dat ik met mijn arm het water in moet.
Ik ben recent overgestapt op heel fijn staalwol en dat bevalt me prima. Is tevens een goede fosfaatabsorber dus dat is meegenomen. Daarvoor gebruikte ik een creditcard op de harde algen te verwijderen. Mocht je nog een methode vinden dan hou ik me aanbevolen.

Zoals altijd weer mooie foto's Edwin...
Het 1e koraal is echt een plaatje topjes Verzorg maar goed zodat de groei er goed inkomt en als je dan knippen moet.... Nou ja; je snapt waar ik heen wil!

Wel wit geweest Edwin maar niet dood dus;)de monti wordt wel erg mooitopjesmooie foto`s
Hoi Luc. Zo zie je maar weer. Het is dat ie ondanks dat ie helemaal wit was geworden toch snel poliep expansie liet zien; anders had ie waarschijnlijk al lang in de kliko gelegen. Ondertussen heeft ie al meer zijn normale kleur aangenomen. Ik blijf het bizar vinden dat twee stukken binnen 2,5 uur helemaal wit geworden zijn, en het dan uiteindelijk toch gewoon gaan redden. Want ook de groene turbinaria heb ik nog niet opgegeven.

Zoals altijd weer mooie foto's Edwin...
Het 1e koraal is echt een plaatje topjes Verzorg maar goed zodat de groei er goed inkomt en als je dan knippen moet.... Nou ja; je snapt waar ik heen wil!

Bedankt Hans. Voordat ie geknipt kan worden zal het nog wel even duren. Het is immers nog maar een ieniemienie stekkie en echt hard groeien doet ie nog niet. Maar ik zal aan je denken.

Hee Edwin,

Mooi he hoe je nu over gaat naar allerlei speciaaltjes!
Super foto's weer hoor.

Hee Edwin,

Mooi he hoe je nu over gaat naar allerlei speciaaltjes!
Super foto's weer hoor.

Dank je Dennis. Valt wel mee hoor met die speciaaltjes... Hoe is het met de oortjes? Zijn ze zich al lekker aan het delen?

Back
Bovenaan