Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ed's eerste zee-aquarium!

Ik ben er helemaal klaar mee....

Ed, ik heb ook een periode gehad waarin mijn CO2 verbruik door het dak was (5 liter in +/- 2 weken...). Dacht in eerste instantie ook dat het aan mijn kalkreactor lag, maar kon ook niks vinden. Gevolg was toentertijd een sterk schommelende KH (maar mijn Ca bleef redelijk stabiel).
Uiteindelijk lag het bij mij aan een aansluiting van een CO2 slangetje aan mijn manometer. Ik had deze er ooit afgehaald bij het hervullen van de fles en er daarna weer opgedaan zonder een stukje van de slang af te snijden. Dat blijkt dus niet te gaan; zodra je ooit een aansluiting van een CO2 slangetje hebt verwijderd gaat het lekken als je het er weer terug opdoet (althans, dat is mijn ervaring). Ik heb toen een stukje van de slang afgesneden, er opnieuw opgedaan en nooit geen problemen meer gehad.
Je kan het trouwens voelen als een koppeling lekt; die voelt heel koud aan.

Ik neem aan dat jij al je koppelingen hebt gecheckt, maar het kan zeker geen kwaad ze nog eens allemaal na te lopen; een stukje af te snijden en opnieuw te bevestigen. Misschien helpt dat...

Goede kerstdagen... kerst3

Bedankt Hans voor je reactie en het meedenken. Het zit niet in de slang aansluitingen (die heb ik al tig keer gecheckt en geknipt), maar ik zie langs de pomp van de reactor gewoon water weglekken. Op deze plek zie je ook kalkaanslag op het pompje zitten. Je voelt ook dat het pompje niet strak op de reactor gemonteerd zit, en kan dus ook niet (water)dicht zijn.

Gisteren alles wat maar naar een kalkreactor riekte uit m'n kast getrokken. Ben nu dus helemaal reactor loos. Ik moet hem alleen nog even wegbrengen en in conclaaf met m'n leverancier.
Wat een ruimte heb ik nu in m'n kast en sump :rolleyes:.
Net even m'n calcium getest en stond op 310 :eek:. Gelijk maar Tropic Marin Bio Calcium toegevoegd om m'n CA om hoog te krikken. Ik ben benieuwd en hoop dat ik hiermee m'n calcium weer snel op niveau kan krijgen. Voorlopig betekend dit dat de groei van m'n koralen wel weer zal stagneren :mad:....

heey Edwin hoe staat het nu met de waardes in de bak? En is je loricula al weg?

heb van de kerst2009 trouwens een erg leuk kadootje gehad, een Canon EOS 500 met extra telelensding erbij dusse ook ik ga effe wat mooie fotootjes schieten eerdaags (hoop ik haha!) van mijn koraaltjes!! :cool:

Wow dat zijn leuke kadootjes.... Ben benieuwd! Laat maar komen die foto's. Bij mij lag er niets onder de boom dit jaar :o... ben vast heel stout geweest en jij heel lief :rolleyes:.
Maar je hebt de kerstdagen dus overleefd.
Waardes moet ik nog ff testen. Heb net Dennis en zijn zoon Luc op bezoek gehad en was nog niet toegekomen om te testen. De loricula zit hier nog. Moet ff afspreken om hem op te laten halen.

Wow dat zijn leuke kadootjes.... Ben benieuwd! Laat maar komen die foto's. Bij mij lag er niets onder de boom dit jaar :o... ben vast heel stout geweest en jij heel lief :rolleyes:.
Waardes moet ik nog ff testen. Heb net Dennis en zijn zoon Luc op bezoek gehad en was nog niet toegekomen om te testen. De loricula zit hier nog. Moet ff afspreken om hem op te laten halen.

nou wij hadden niet zo'n goeie kerst dit jaar :( ons zoontje lag in het ziekenhuis onverwachts dus dat was minder. De kerst overleefd is het goeie woord haha want ons kerstdiner bestond uit paprikachips en bifiworstjes uit de automaat :rolleyes: Lekker makkelijk bezig ben ik ook zo, op 3 plekken reageren op jouw reacties haha!

Ed thx voor de koffie en namens luuk voor de kerstkransjes. Mooi ass. Aan dieren heb je bijelkaar en super bedankt voor de oren. Alvast een fijne jaarwisseling en tot snel.

Graag gedaan Dennis en veel plezier van de oren! Zoals je gezien hebt, kunnen het flinke jongens worden.
Net ff CA gemeten. Staat inmiddels op 370 mg/L. We zijn dus op de goede weg.

En dan komt hij nog naar mij toe om een grote steen buttons te wisselen voor een fel gele caulustrea..

fijn dat je het verschil gelijk merkt Edwin!! Had ik toen de dejardini weg was (ik schrijf het vast verkeerd :o) m'n bak kwam ook gelijk tot rust. Ben benieuwd trouwens hoe de loricula het in de nieuwe bak doet!

Het scheelt echt een hoop. Je kan duidelijk merken dat die loricula zich verveelde. Ik hoop dan ook dat hij in de bak bij Jeroen zich kan vermaken met de andere lori die daar zwemt.

Zo gelijk even stekken bij luc gaan halen ben benieuwd wat je gevonden hebt.....
Denk wel dat je keizertje een goed leven gaat hebben bij jeroen was hier ook nog wel even gezellig met hem en de kinderen..

Zo gelijk even stekken bij luc gaan halen ben benieuwd wat je gevonden hebt.....
Denk wel dat je keizertje een goed leven gaat hebben bij jeroen

Ja gisteren met Lennert richting Neerharen gereden en eindelijk de bak van Luc in het echie mogen bewonderen. De bak overtrof al m'n verwachtingen. Wat een schitterende bak heeft hij in korte tijd neergezet.
Uiteindelijk met 10 :eek: steken huiswaards gekeerd. 3 Monti's, 4 Acro's, 1 groene Turbinaria, 1 gele calendrium met groene toppen en een steentje met buttons. Nu nog een plekkie geven en ff plakken :biggrin:.

Nou Edwin de lori zwemt vrolijk rond heeft gister al gewoon met de pot meegegeten heeft even wat woorden met de mijn lori gehad maar na wat praten hebben ze het vooralsnog bijgelegd, wel een hele mooie vis lekker dik.Ben nu al benieuwd hoe je stekken eruit zien heb gister jou stekjes erin gezet en die hadden na een uurtje al een mooie kleur heb er dus wel vertorouwen in dat dat goed komt. Nou veel succes weer en zal ff je dagboek blijven volgen is wel leuk

Tot snel dan maar weer he?

Jeroen

@Paula en Miranda en natuurlijk alle andere lezers van mijn dagboek, een hele fijne jaarwisseling en een fantastisch en vooral gezond 2010!!!

Net klaar met wat verbouwen in de bak en stekken plakken. Nog niet alles staat maar dat komt goed. Zal waarschijnlijk morgen mijn groene calendrium aan stukken knippen. Van binnen is ie helemaal kaal en enkel aan de buitenkant is hij nog mooi. Het stuk werd sowieso te groot voor mijn bak en moet plaats maken voor nieuwe dieren. Uiteraard zet ik wel een stek terug.
Voorlopig is de bak nog mistig van de reefconstruct en staan de acro's te slijmen dus nog ff geen foto's.
Het ziet er overigens naar uit dat 2 van de 10 stekken het niet overleefd hebben. Toen ik gisterenavond thuis kwam en het tweede emmertje opende was het water melkachtig en stonk behoorlijk. Helaas mogen de mooie hyacinthus (voet) en de zelden aangeboden groene turbinaria als verloren worden beschouwd. Laten dit net de 2 stukken zijn die ervoor zorgde dat ik over mijn (gepland) budget ging...

Nu snel de keuken in en oliebollen bakken :biggrin:

Back
Bovenaan