Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Ed's eerste zee-aquarium!

marco-w zei:
Ik denk DOEN !!!!

Grt, Marco
Zit nog te dubben over de hoogte (60 of 70 cm). Ik denk dat hoger onpraktisch wordt. Vandaar 65 cm :).

Edwin.Dekker zei:
Zit nog te dubben over de hoogte (60 of 70 cm). Ik denk dat hoger onpraktisch wordt. Vandaar 65 cm :).
Ja , maar 70 bied weer meer zwemruimte aan !! Het een en ander ligt ook weer aan je opbouw met steen en hoe je het gaat verlichten (hqi of geheel T5 ).

Als ik mocht kiezen dan ging ik voor 70 :p .

Dan maar een tang erbij bestellen !!!

Anders kom ik wel langs met mijn armen ;) .

Grt, marco

marco-w zei:
Ja , maar 70 bied weer meer zwemruimte aan !! Het een en ander ligt ook weer aan je opbouw met steen en hoe je het gaat verlichten (hqi of geheel T5 ).

Als ik mocht kiezen dan ging ik voor 70 :p .

Dan maar een tang erbij bestellen !!!

Anders kom ik wel langs met mijn armen ;) .

Grt, marco
Je weet het hè. Hier altijd HQI & T5 combi.

marco-w zei:
Dus dan 70 hoog , wordt uiteindelijk toch lager de waterhoogte :p !!

Grt , Marco

p.s vijlvisje geaccepteerd ??
Vijlvisje is geaccepteerd ja. Is nog wel een beetje schuw naar mij, maar zwemt al aardig rond door de bak.

Edwin.Dekker zei:
En het gaat zo slecht met de economie:)

ik zou voor de 65 gaan persoonlijk.
Die van mij is 60 waterhoogte en met de rand van de bak erbij kan ik net op de bodem komen.
En om altijd met een tang te kl..... lijkt mij niet handig.
MAARRRR het is natuurlijk wel super mooi 70 hoog
En die diepte is natuurlijk helemaal mooi.
Hoe dieper hoe mooier vind ik.
Ben benieuwd wanneer je hem gaat bestellen.

gr lennert

lennert zei:
En het gaat zo slecht met de economie:)

ik zou voor de 65 gaan persoonlijk.
Die van mij is 60 waterhoogte en met de rand van de bak erbij kan ik net op de bodem komen.
En om altijd met een tang te kl..... lijkt mij niet handig.
MAARRRR het is natuurlijk wel super mooi 70 hoog
En die diepte is natuurlijk helemaal mooi.
Hoe dieper hoe mooier vind ik.
Ben benieuwd wanneer je hem gaat bestellen.

gr lennert
Hoi Lennert,

Plannen zijn nog prematuur hoor. Ik speel al een tijdje met de gedachte. Voorlopig nog niets concreet. Ga wel de boer op voor offertes. Mijn Trigon is ook 60 hoog en kan idd net bij de bodem. 70 is wel mooi, maar of het nu handig is... Vandaar dat ik dacht aan 65. Halverwege zeg maar.
En over de recessie, ik werk bij een stabiel bedrijf en hoef me voorlopig geen zorgen te maken ;)...

Even een korte update. Er valt momenteel niet zoveel te melden. Alles draait goed. Een aantal koralen heeft toch wel een andere kleur aangenomen onder invloed van de 15000K HQI. Een aantal in positieve zin, een aantal wat minder. Waardes zijn stabiel. Enige spannede wat ik kan melden is dat mijn citroen lipvis een echte springer aan het worden is. Hij is al meerdere keren tegen de lamp aangesprongen, en van de week ging het even mis. Gelukkig stond ik er met mijn neus bovenop. De sukkel was over de overloop gesprongen en lag te spartelen op de groene spons die ik daar bovenop heb liggen. Na snel ingrijpen kon ik voorkomen dat hij in de overloopkamer terecht kwam. Dan had ik hem waarschijnlijk nooit meer te pakken gekregen. Inmiddels zwemt hij rond alsof er niets gebeurd is.

marco-w zei:
En Ed is de kogel al door de kerk ???:p :p

Ben benieuwd wat het wordt ...

Grt , Marco
Nee nog niet Marco. Moet alles nieuw dus zit tegen een behoorlijke kostenpost aan te hikken. Ben er in ieder geval nog niet uit. Keep you posted...

Nog even een kleine update van mijn zijde. De gast die hier logeert is in een rap tempo bezig kortte metten te maken met mijn Xenia. Het is wel jammer dat het met name dat stuk opgevreten wordt waar de nemo's in wonen. De natuur zit toch wonderlijk in elkaar. De Ocellarissen vallen mij wel aan, maar een vijlvisje van 2½ cm bij 2½ cm laten ze rustig hun huis opvreten. Hier en daar nog wel kleinere plukjes met Xenia maar dat kijkt die schooier nog niet aan.

Verder, bak draait prima. Ik zal eerdaags weer moeten stekken. Tevens zal ik groot onderhoud moeten verrichten aan mijn groene caliendrum. Wil ik eigenlijk zo lang mogelijk uitstellen, want is nu een eyecatcher in mijn bak. Als je daar eenmaal aan begint te knippen, blijft er nix meer over...

hee edwin, mooie maten hoor mocht je plan doorgang vinden, maar valt er dan helemaal niets van je huidige apperatuur te gebruiken? Of langzaam sparen op het forum! Koralen heb je al zat ook vissen dat zullen de kosten niet meer zijn. Ben benieuwd lijkt wel een beetje trekt te zijn jawsee ook al in het nieuw. Ik blijf bij mijn maten erg tevreden over!

dakine zei:
hee edwin, mooie maten hoor mocht je plan doorgang vinden, maar valt er dan helemaal niets van je huidige apperatuur te gebruiken? Of langzaam sparen op het forum! Koralen heb je al zat ook vissen dat zullen de kosten niet meer zijn. Ben benieuwd lijkt wel een beetje trekt te zijn jawsee ook al in het nieuw. Ik blijf bij mijn maten erg tevreden over!
Ik ben er nog niet uit Dennis. Wellicht dat ik mijn verlichting behoud en er een tweede zelfde armatuur bij hang. Kalkreactor en afschuimer zijn sowieso te klein. Opvoer ook veel te krap. Ga immers van 350L naar meer dan het dubbele. Vissen, stenen en koraal dat zal het idd niet wezen. Kosten van de bak zelf ook niet. Ik zit alleen tegen de apparatuur aan te hikken. Ik wil de volgende bak graag volledig integreren in mijn interieur. Na staat er echt een bak in huis. Dat wil ik straks anders. Dat we dan ook meteen groter gaan, is alleen maar meegenomen :p ;).

Edwin.Dekker zei:
De gast die hier logeert is in een rap tempo bezig kortte metten te maken met mijn Xenia.
Ik zei het toch ........hahahah

Jammer van de xenia voor je nemo's , ik heb nog wel een plukje staan !!!

P.s ik heb nog wel meer voor je staan ;)

Grt , Marco

Klinkt als een mooi project! Ga je het dan op maat laten maken? Veel apparatuur zul je wel hier tweede hands kunnen kopen denk ik, bespaart weer kosten...mogelijk dat het alleen wel even duurt voordat alles wat je wenst beschikbaar is...

Edwin.Dekker zei:
Ik ben er nog niet uit Dennis. Wellicht dat ik mijn verlichting behoud en er een tweede zelfde armatuur bij hang. Kalkreactor en afschuimer zijn sowieso te klein. Opvoer ook veel te krap. Ga immers van 350L naar meer dan het dubbele. Vissen, stenen en koraal dat zal het idd niet wezen. Kosten van de bak zelf ook niet. Ik zit alleen tegen de apparatuur aan te hikken. Ik wil de volgende bak graag volledig integreren in mijn interieur. Na staat er echt een bak in huis. Dat wil ik straks anders. Dat we dan ook meteen groter gaan, is alleen maar meegenomen :p ;).

marco-w zei:
Ik zei het toch ........hahahah

Jammer van de xenia voor je nemo's , ik heb nog wel een plukje staan !!!

P.s ik heb nog wel meer voor je staan ;)

Grt , Marco
De zij/achterwand die ooit vol zat met Xenia is nu bijna helemaal kaal. Sta op het punt om met de krabber de laatste stompjes Xenia van het glas af te schrapen. Kan ik deze ruit eindelijk eens helemaal schoon maken :rolleyes:... Ik hoop dat ie de laatste plukjes in mijn bak ook nog aan pakt. Ben ik er eindelijk vanaf....

Hoi Edwin,

Bijna twee weken radiostilte op je dagboek; dat zijn we niet echt gewend... Gaat alles goed; zijn je plannen al wat verder geconcretiseerd?

Ed Gefeliciteerd!!! Wie wordt er nu verwend....moederke of jij :p !!

Back
Bovenaan