Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

Ik had nog een plaatsje.Welk koraal is dit juist?

Gr,Eddy

Bijlagen

• Nieuwe dieren 2 016.jpg
    Nieuwe dieren 2 016.jpg
    113,5 KB · Weergaven: 18
Eddy zei:

Gr,Eddy
Acropora Prostrata

Hoi Eddy,

Ik vermoed dat het een Acropora hyacinthus is.

Gr. Erik

hoef je niet meer naar Kurt te rijden,vermoed dat het hetzelfde koraal is:)
Eddy zei:

Gr,Eddy

Enkele nieuwe aanwinsten,en nog eens een overzichtje

Gr,Eddy

Bijlagen

• Nieuwe dieren 2 023.jpg
    Nieuwe dieren 2 023.jpg
    85,6 KB · Weergaven: 5
  • Nieuwe dieren 2 027.jpg
    Nieuwe dieren 2 027.jpg
    63,9 KB · Weergaven: 8
  • Nieuwe dieren 2 029.jpg
    Nieuwe dieren 2 029.jpg
    113,6 KB · Weergaven: 24
  • Nieuwe dieren 2 031.jpg
    Nieuwe dieren 2 031.jpg
    86,9 KB · Weergaven: 59
  • Nieuwe dieren 2 030.jpg
    Nieuwe dieren 2 030.jpg
    122,9 KB · Weergaven: 44
Heb er een nieuwe bewoner bijgekregen.Ik vind dit een van de mooiste dwergkeizers.Nu maar hopen dat hij niet overal gaat aan prutsen.

Gr,Eddy

Bijlagen

• Nieuwe dieren 2 039.jpg
    Nieuwe dieren 2 039.jpg
    113,7 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Eddy zei:
Heb er een nieuwe bewoner bijgekregen.Ik vind dit een van de mooiste dwergkeizers.Nu maar hopen dat hij niet overal gaat aan prutsen.Zal later deze foto vervangen als ik hem er wat beter op heb.

Gr,Eddy

Eddy,

de Eibli is er wel een beetje voor gekend om aan koralen te nippen maar met zo'n koralenbestand als dat van u, kan dat heus geen probleem zijn.:) Slopers daar in tegen zijn het niet.

Joeri,

Ik zie nog geen groei.Nu met de dwergkeizer erin is hij vandaag niet echt opengekomen.Keizer zit er wat aan te pikken.Ik zal het kort opvolgen,en als hij er niet vanaf kan blijven,zoek ik een nieuwe plaats voor de vis.

Gr,Eddy

Je kan ze wel graag zien,maar in het leven moet je keuzes maken.Zoals je kan verwachten vond hij bepaalde koralen lekker.Men Acantastrea kon hij niet gerust laten,en die kwam dan ook niet meer open.Er werden stukjes weefsel van de zijkant weggeplukt.Vandaag had hij het ook op men gifgroene Caulistrea gemunt,en ik zag hem er werkelijk stukken afpitsen.Vandaar men beslissing hem uit men aquarium te verwijderen,omdat ik men lagere dieren verkies boven de vissen.
Ik heb het geluk dat ik enkele uitwijkmogelijkheden heb als er zich zo een probleem voordoet.Hij heeft dus een nieuwe royale thuis gekregen.Hopelijk vind hij hier zen goesting aan knabbelkoralen,maar door de grote van dat aquarium kan hij weinig schade aanrichten.

Gr,Eddy

Bijlagen

• aqua 005.jpg
    aqua 005.jpg
    124,3 KB · Weergaven: 8
Jammer Eddy, maar je hebt het in ieder geval geprobeerd. Hopen dat hij zich bij zijn nieuwe baasje wel gedraagt. Had je een aangepast voeder regime voor deze keizer, of bij het gewone gebleven?

Edwin,

Normaal voeder ik om de 2 dagen,maar met deze keizer gaf ik om de dag droogvoer waar hij gek op was.Dit alles kon niet helpen.Ik vermoed dat hij uit een ander zijn aquarium kwam,waar hij zich ook aan de koralen vergreep.Nu zit hij in een 1000 liter bak met enkel soft koraal.We zullen zijn gedrag zeker opvolgen.

Gr,Eddy

Hoi Eddy,deze schone pikt bij mij ook aan de Acantha's,voer 3x per dag ;) laat hem toch zitten :rolleyes: !!
Bak staat er super bij vind ik :goed: !!
Eddy zei:
Edwin,

Normaal voeder ik om de 2 dagen,maar met deze keizer gaf ik om de dag droogvoer waar hij gek op was.Dit alles kon niet helpen.Ik vermoed dat hij uit een ander zijn aquarium kwam,waar hij zich ook aan de koralen vergreep.Nu zit hij in een 1000 liter bak met enkel soft koraal.We zullen zijn gedrag zeker opvolgen.

Gr,Eddy

Bovenbuur,ik wou hem nog naar u brengen,maar die laatste treden zijn voor mij te zwaar.Als er een Porto klaar staat gaat het nog met veel moeite.:cool:

Manuel,ik heb nog maar weinig geluk gehad met dwergkeizers,en ja 3x per dag voeren zou kunnen,maar mijn systeem is iets kleiner dan dat van u.Voor de vis helemaal rond is heeft hij wat meer tijd nodig.

Gr,Eddy

Back
Bovenaan