Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

EDDY,S laatste

Zijn hele mooie vissen, zoals de ook de meeste andere Cirrhilabrussen en Paracheilinussen. Als ik later groter ga komt er zeker een koppel, harem of zo van deze visjes. Dus hou ons op de hoogte hoe het met deze jongen gaat.

MVG

Eddy

Het is inderdaad een Cirrhilabrus rubriventralis,vlg Rudi ( Zanclus)

Gr,Eddy

& Eddy al een plaatsje gevonden :) voor het koraaltje ;).

groetjes,
Michaël

Ik ga het morgen ophalen bij Yves en zoek dan maar een uit.Zal niet gemakkelijk zijn.

Gr,Eddy

Gisteren enkele nieuwe dieren aangeschaft bij Rudi ( Zanclus) waaronder 2 vissen.Eentje heb ik al kunnen fotograferen,de andere laat zich nog niet goed zien.
Aan de Acantastreas kon ik weer niet voorbij,en heb er dan ook maar eentje meegebracht.Eindelijk eens aan een zeer aanvaardbare prijs,al blijven ze alsnog duur te noemen.

Gr,Eddy

Heb de tweede vis eindelijk een beetje ordentelijk voor de lens gekregen.Het is echt een grappige vis.Ik heb hem enkel nog maar van de stenen algen zien plukken,als die er al zijn.

Gr,Eddy

Bijlagen

• Nieuwe dieren 001.JPG
    Nieuwe dieren 001.JPG
    76,1 KB · Weergaven: 7
  • Nieuwe dieren 009.JPG
    Nieuwe dieren 009.JPG
    120,9 KB · Weergaven: 6
Mooi viske Eddy. Heb hem ook zien zitten, maar niet meegenomen uit de vrees dat hij inderdaad moeilijk aan aangeboden voedsel zou wennen. Ik hoop dat hij het goed doet, want 't is een leuke aanwinst!

Door al de perikelen rond koralensterfte,heb ik ook maar enkele parameters gemeten.

NO3 : 25mg/l
PO4 : 0.03mg/L ( aquarium )
PO4 : 0.03mg/L ( uitgang kalkreactor )

Ben om het nitraat wat te laten zakken gestart met Nitraatweg.Gisteren een eerste dosis toegevoegd.
Alle koralen zien er op deze ogenblik nog prima uit.Van de zware stek-ingreep welke ik enkele weken geleden op mijn Acropora formosa heb toegepast is bijna niets meer te zien.Wat groeit dat dier toch snel.

Gr,Eddy

Nog enkele waardes.

pH 8.14
Cal 1450
Kh 7
Mag 1380
Saliniteit 35 promill

Gr,Eddy

Heb de tweede vis eindelijk een beetje ordentelijk voor de lens gekregen.Het is echt een grappige vis.Ik heb hem enkel nog maar van de stenen algen zien plukken,als die er al zijn.

Gr,Eddy

Hoe zit het nu met deze rakker, Eddy? Eet hij ondertussen aangeboden voedsel?

hey,

eddy ik had je dat koraaltje gezien bij Yves vroeg mij af waar het een plaatsje heeft gekregen in het aquarium bij u :).

Groetjes,
Michaël

ps hoe gaat het met je laatste aanwist van vissen?

Welk koraaltje bedoel je juist Michaël? Dat roze,naam ontsnapt me weer.Als het dat is,niet in leven kunnen houden.Spijtig.
De roodstipgobie doet het nog uitstekend,en hij eet met de pot mee.Zowel diepvries als droogvoer.

Gr,Eddy

oei minder,

leuk te horen van dat visje ;).

Eddy,
Een dikke proficiat met je artikel in ons zeeaquarium, zeer mooie uitleg en bijzonder mooie foto'sphotopic. Je bak staat er erg goed in afgebeeld, ik had niet gedacht dat je zo een mooie acropora's in je bak had staan.-excuus. Doe verder zo en nog heel veel succes voor de toekomst.
Groetjes Erik

Eddy,
Een dikke proficiat met je artikel in ons zeeaquarium, zeer mooie uitleg en bijzonder mooie foto'sphotopic. Je bak staat er erg goed in afgebeeld, ik had niet gedacht dat je zo een mooie acropora's in je bak had staan.-excuus. Doe verder zo en nog heel veel succes voor de toekomst.
Groetjes Erik

Inderdaad heb zo al hier en daar stukje gelezen supper gewoon ! Van het weekend verder lezen !

Groetjes,
Michaël

Eddy,
Groetjes Erik

Bedankt voor de lovende woorden,maar het is Walter die er een mooie reportage van gemaakt heeft.Ik ben hem daarvoor zeer dankbaar.
Een dezer dagen ga ik aan het werk in de bak.De Acropora's worden veel te groot.Het zal een bijna nieuwstart worden denk ik.

Gr,Eddy

Dan gaan we zeer mooie stekjes ?? vinden hoop ik ! héhé ;)

groetjes,
Michaël

Eddy ook ik wil je complimenteren met het aquarium. Ik heb het artikel van Walter met heel veel interesse en plezier gelezen. Het was heel fijn en prettig opgeschreven, dus ook voor Walter absoluut een pluim.

Maar jij verdient de grootste pluim :), het aquarium ziet er werkelijk fantastisch mooi uit :goed:!

Ok van hieruit Eddy:goed:mooi artikel van Walter en laat ons eerlijk zijn,ieder van ons is best trots als zijn bak in een magazine verschijnt:)het blijft altijd een mooie herinnering later.

Bedankt mensen,

Ik vind ook dat Walter er een mooie reportage van gemaakt heeft en wil hem daarvoor ook nog eens extra bedanken:goed:.Ik heb al uit verschillende hoeken felicitaties gekregen en ben uiteraard fier op mijn aquarium en de reportage.De raad die ik aan ieder nieuwe zeewaterfreek wil meegeven is,pas je dieren en vissenbestand aan,aan de mogelijkheden die je hebt met je aquarium.Zo zullen de tegenslagen minimaal zijn,en het eventueele dierenleed tot een minimum beperkt.Op dit forum zijn er genoeg leden en winkelier-sponsers die er je graag mee zullen helpen.

Gr,Eddy

Back
Bovenaan