Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Tif's ocean 2

Heb ook al wat zitten knutselen.

De opbouw van de vier pilaren is gestart, eentje is al af de andere staan in de startfase. Deze pilaren gaan opgebouwd worden met het levendsteen uit mijn draaiende bak.

Bijlagen

• DSC01493.JPG
    DSC01493.JPG
    54,6 KB · Weergaven: 19
  • DSC01489.JPG
    DSC01489.JPG
    43,3 KB · Weergaven: 11
Heb deze in het echt mogen zien reeds, prachtig aquarium waar zeer goed over nagedacht is!!

Jammer dat je geen foto plaatst van je in elkaar geknutselde pilaar tif, die was ook om duimen en vingers van af te lekken!!

Filip

Ik heb me ook een nieuwe, iets groter sump gaan halen 100X40X40 en een stekkenbak 70X30X40 om de opvangcapaciteit te verhogen, met de oude sump zou ik 20 liter te kort komen;)(natte voeten).
Deze staan met elkaar in verbinding, heb dus ook al de gaten erin geboord en de tussenschotten gelijmd.

Bijlagen

• DSC01491.JPG
    DSC01491.JPG
    45,5 KB · Weergaven: 6
  • DSC01492.JPG
    DSC01492.JPG
    41,7 KB · Weergaven: 4
Ben ook volop bezig met het elektriciteits gedeelte.
Tussen de sump en de stekkenbak zit een schot waar alle elektriciteitskabels kunnen doorlopen, hoop dat ik dan wat een netter uitzicht ga hebben dan nu:).

Bijlagen

• DSC01494.JPG
    DSC01494.JPG
    36,6 KB · Weergaven: 2
  • DSC01491.JPG
    DSC01491.JPG
    45,5 KB · Weergaven: 6
Gisteren nog wat buizen zitten kleven.
En verlichting besteld en een zwaardere stromings pomp.
Verlichting: 2x 6x54watt Seaqualux Royal F
Stroming: vortech mp40
En als dit binnen is dan ....

kunnen we nog wat verder knutselen:).

De rest van de techniek komt uit mijn bestaande bak.

Bijlagen

• seaqualux-f-1-small.jpg
    seaqualux-f-1-small.jpg
    6,7 KB · Weergaven: 582
Heb vanochtend de nieuwe winkel in Deerlijk mogen bewonderen van Mare Nostrum, zag er goed uit.:goed::goed:
En heb wat moois mee genomen, verlichting en stromingspomp.

Der staat nog geen water in... maar toch al effe proberen;)
(voor "de probeer" liggen ze der gewoon los op)

Bijlagen

• armatuur1.jpg
    armatuur1.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 9
  • armatuur.jpg
    armatuur.jpg
    61,6 KB · Weergaven: 11
  • armatuur2.jpg
    armatuur2.jpg
    74,2 KB · Weergaven: 9
Kon niet wachten...
Heb de nieuwe stromingspomp de VORTECH MP40 al effe uitgetest en goedgekeurd op m'n oude bak. Wat een power :cool:

Let niet op de rommel onderaan de foto :o dit is de reden waarom de bak groter moest worden, wachtende stekjes...

Bijlagen

• VORTECH.jpg
    VORTECH.jpg
    87,7 KB · Weergaven: 5
De voorbije weken een ophangsysteem zitten te bedenken voor mijn verlichting en vandaag de eerste proefopstelling gedaan

En het blijft toch hangen :)

De bedoeling is nog wel dat het eens in de witte verf geraakt, en dat er ook nog wat meer lampen gaan in komen
(nu branden er 3 witte en 1 blauwe ipv 12)

Bijlagen

• DSC01555.JPG
    DSC01555.JPG
    31,6 KB · Weergaven: 25
  • DSC01551.JPG
    DSC01551.JPG
    25,8 KB · Weergaven: 5
  • DSC01550.JPG
    DSC01550.JPG
    22,2 KB · Weergaven: 8
:goed: Ziet er goe uit dit wordt ook een mooie:) wij hebben ook 90 Diep kan je wel wat mee;) Groetjes vanuit hezelfde dorp maar dan aan de rand:)

Ik heb vandaag het aquarium een kunnen bewonderen,en moet zeggen een hele luchtige opbouw die ik ook zou willen crieren.De mogelijkheden zijn bij mij wel beperkt,maar dit aquarium geeft wel inspiratie.Er zij zeer mooie kolonies Acropora,s in verwerkt.Ben eigenlijk een beetje jaloers.
Proficiat Tif.

Gr,Eddy

Back
Bovenaan