Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Manuel

Ben er zelf ook wel tevreden over zo...ook plaats voor wat nieuwe stekken,wat me nu toch wat tegenstaat is het vijlvisje,laatst een mooie stek van Luc meegenomen met wel hele lange poliepen...nog geen poliep gezien...de vijlvis vind deze wel erg lekker :( !!

Toch niet "mijn" vijlvisje?

Je verzameling lps begint echt super te worden!! Kom binnenkort weer eens kijken bij je.

Groetjes Michael

Peter,vijlvisje zwemt niet hier he...maar bij Jos,daar heeft hij toch aan wat LPS gezeten en zit nu in een andere bak :confused: !!

Michael...altijd welkom he :) !!

Net nog een overzichtje gemaakt....krijg dat nooit voor elkaar maar zal hem toch posten,even verkleinen :) !!

Overzichtje.....

Bijlagen

• DSC_0077.JPG
    DSC_0077.JPG
    108,4 KB · Weergaven: 212
ziet er geweldig uit manuel en de flower top;)

Peter,vijlvisje zwemt niet hier he...maar bij Jos,daar heeft hij toch aan wat LPS gezeten en zit nu in een andere bak :confused: !!

Onbegrijpelijk! Hier heeft ie nooit geen kwaad gedaan, nou heb ik wel maar weinig LPS, alleen een acan en een druif. Stekjes doen het trouwens prima. De hysterix word met de dag rozer en rozer.

ziet er geweldig uit manuel en de flower top;)

Ach ja Peter dat weet je nooit...gelukkig kleurt de hystrix steeds beter,was ik ook niet bang voor met wat meer licht :) !!

Ja Feije en Wendy flower groeid echt de pan uit...er groeid zelf een gorgoon tussen,kijken hoelang deze dat volhoud :biggrin: !!

Bijlagen

• DSC_0032.JPG
    DSC_0032.JPG
    120,1 KB · Weergaven: 23
  • DSC_0029.JPG
    DSC_0029.JPG
    124 KB · Weergaven: 29
Die flower is wel een geweldig stuk man.

Je kleuren van je koraal staat er goed bij.

Nog bedankt voor je RE

Die flower is wel een geweldig stuk man.

Je kleuren van je koraal staat er goed bij.

Nog bedankt voor je RE

Bedankt Erwin :) !!

De dwergmurene zit al ongeveer 2jaar op het zelfde plek verscholen...nu een week of 6 zwemt hij door heel de bak en laat zich constant zien...oorzaak :confused::confused::confused: wie het weet mag het zeggen :) !!

Bijlagen

• DSC_0089.JPG
    DSC_0089.JPG
    109,4 KB · Weergaven: 45
Manuel,

dat is pas een schitterende foto:cool:

Hoi Manuel,

De murene kijkt of er iets lekkers voorbij komt,doordat daar wat meer stroming aanwezig is?

Mooie foto :)!!

Nico,Marc,Remi,Sander,Martin...bedankt voor jullie RE :) !!

Sander,aan de verlichting is nog niets veranderd...had nog niet zo lang geleden mn lampen gewisseld...bij de volgende wissel gaat de T5 eraf!!

De dwergmurene is constant opzoek...soms neemt hij letterlijk en figuurlijk een kijkje in de grootste doopvond :biggrin: !!

Bijlagen

• DSC_0088.JPG
    DSC_0088.JPG
    116,5 KB · Weergaven: 21
Prachtige foto,s Manuel ! Weet jij zo toevallig de latijnse benaming van de murene. Heb al lopen zoeken, kan het zo 1,2,3 niet gevonden krijgen. Lijkt me machtig om zoiets in je bak te hebben rondzwemmen.action Want hoe groot is ie nu eigenlijk?

De murene is een
Gymnothorax melatremus en wordt slechts maximaal 30cm groot.

@manuel, voeder je hem nog vaak genoeg, of eet hij met de pot mee. Anders zou ik hem toch gericht bijvoederen.
Heb je sinds deze erin zit al veel 'onverklaarbare' verdwijningen van vissen en/of garnalen gehad.

MVG

Eddy

Hoi Maan.

Heb je geen last van de lipvissen dat die zand in je koraal gooien.

Ik ben hierdoor bijna dat mooie lob koraal verloren.

Ik zie dat je ook veel koralen op het bodem van je aquarium hebt liggen.

mvg.
twan

Bedankt Erwin :) !!

De dwergmurene zit al ongeveer 2jaar op het zelfde plek verscholen...nu een week of 6 zwemt hij door heel de bak en laat zich constant zien...oorzaak :confused::confused::confused: wie het weet mag het zeggen :) !!

Mooie foto's! Die dwergmurene is toch wel super.
Ik sluit me aan bij Thomas.
De 'Echidna nebulosa' die ik vroeger had, zwom ook iedere dag door de hele bak.
Dit was wel iedere dag rond hetzelfde tijdstip.. namelijk voedertijd.;)

Back
Bovenaan