Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Manuel

Verbouwd zeg je... Dan willen we foto's zien natuurlijk!!:biggrin:

Hey Bart,er zijn niet veel grote stukken over...alleen de dader hya,de rest is verbrijzelt :( !! AAn de hya zit een groot stuk levend steen maar krijg deze nooit meer boven,vandaag nog wat verbouwd en ziet er niet slecht uit moet ik zeggen :) !!

Jan de digitale meter werkt perfect,let wel goed op dat je echt alle poeder gebruikt uit het zakje,blijft er maar een beetje achter dan zit je al veeeeel te hoog :) !!
Hoeveel PO4 meet jij?!

0.66 :(:(:(:(

Ach ja, je kan niet zeggen dat het een saaie hobby is:biggrin:

Plak ze en als je tijd plak ook ff een fotootje;)

Fastkid en Sanne,fototje zal ik binnekort eens maken...hobby is zeker niet saai!!

Jan,0.66 is wel heel hoog...klopt dat wel denk je :confused:?!

Ben weer wat bijzonder mooie stukjes rijker :cool: !!

Manuel,
Ik ben bang van wel, diverse testen gedaan met bijna dezelfde uitkomst.
Mijn wervelbed filter maar weer opgestart en de vissen even op dieet.
En even kritisch kijken naar de vulling van mijn kalkreactor.
Aan de dieren zie ik niets, misschien mogen de koralen iets sneller groeien.

Hij doet het best lekker daar in utreg he? Ben benieuwd wat je hebt uitgekozen.

Meer kun je niet doen Jan!!

Hij doet het indd. niet verkeerd daar Sanne...ben alleen 2x van de trap geflikkert,hoop dat hij het lampje heeft gemaakt inmiddels ;) !!

Eergister 1 vijlvisje dood :( !!

Fastkid en Sanne,fototje zal ik binnekort eens maken...hobby is zeker niet saai!!

Jan,0.66 is wel heel hoog...klopt dat wel denk je :confused:?!

Ben weer wat bijzonder mooie stukjes rijker :cool: !!

Kunnen er bij jouw nog wel koraaltjes bij dan? Ik dacht dat je bak aardig vol begon te geraken :p.
Laat maar eens wat fototjes zien van je nieuwe aanwinsten!

Balen zeg van je vijlvisje......:(

Ga je er nog eenterug bij plaatsen?

Gerrit,bak is eigenlijk vol maar Hyacintus heeft het 1 en ander geplet dus kan wat bij...maar op de bodem is altijd nog wat plaats,zie maar in die bak in Thailand...liggen de scomylia's gewoon gestapeld :cool:;)!!

Weet niet of ik er 1 bijzet Harold...dit was een perfect koppeltje,wie weet wat je dan weer krijgt...kan bij jou ook niet elk vrouwtje zetten he ;)!!

---
[Weet niet of ik er 1 bijzet Harold...dit was een perfect koppeltje,wie weet wat je dan weer krijgt...kan bij jou ook niet elk vrouwtje zetten he ;)!![/QUOTE]

---
Hoi Manuel,

Ligt eraan hoe flexibel Harold is....:cool:
Succes met de opbouw kerel!

Groetjes,

Zal het eens vragen aan Harold :biggrin: !!

Dit weekend naar Duitsland en Belgie geweest...met Wolle,Susanne,Jos en Goa naar de musical,heerlijk gegeten en gedronken,fantastisch hotel had hij geregeld...Wolle en Susanne,BEDANKT voor alles het wat TOP kissme!!

Bij Luc nog wat mooie stekken meegenomen,en bij Theo 3 mini anemoontjes...hiervan staan er nog 2 in het zand en 1 is onder een pilaar terecht gekomen waar ik niet bij kan...lekker laten zitten dus ;) !! ook nog een hele mooie paarse gonio gescoord :) !! Luc,Anja en Theo...ook jullie bedankt weer voor alles uitsteeekend!!

Kwilde mn flower verkopen maar mag absoluut niet van de vrouw :o morgen ga ik proberen de flower achterin te zetten en de rose hyacinthus op zijn plaats...als dat niet naar de zin lukt probeer ik beide terug te plaatsen :confused: :) !!
Stekken zijn inmiddels al geplakt :) !!

Laatst bewerkt:
Harold is niet zo moeilijk.........die kijkt niet zo nauw :p

Ik snap je vrouw goed...........flower mag je gewoonweg NIET weg doen.
Dit is echt een HEEL mooi stuk, erg groot maar erg mooi !!!!!

Ik denk dat je er zelf ook erg spijt van zal krijgen als ie uit de bak is.........je mist pas iets als je het niet meer hebt.

Ben benieuwd hoe de bak er straks weer uit gaan zien na de herinrichting.

Harold is niet zo moeilijk.........die kijkt niet zo nauw :p

Ik snap je vrouw goed...........flower mag je gewoonweg NIET weg doen.
Dit is echt een HEEL mooi stuk, erg groot maar erg mooi !!!!!

Ik denk dat je er zelf ook erg spijt van zal krijgen als ie uit de bak is.........je mist pas iets als je het niet meer hebt.

Ben benieuwd hoe de bak er straks weer uit gaan zien na de herinrichting.

Bedankt voor je RE Ries :) !!

Vandaag alles goed opgekuist,de flower proberen te wisselen met de hya maar paste niet....waar ik al bang voor was kwam uit,kreeg de flower niet terug geplaatst...na ebkele uren passen en meten de flower geheel ondersteboven geprobeerd en bleef mooi hangen zo tussen het keramiek :) !! Wat eerst onder was is nu boven....voordeel,hij staat nu wat verder van de ruit,kan er dus weer met de magneet langs :) !!
Nadeel hij lijkt nu nog groter en netelt wat andere koralen :( deze moeten dus wat ingekort worden!!

De mini anemoontjes zijn super...1 was onder het keramiek geschoten en zit zo vast als een huis,de andere 2 zitten vast op een steentje...heb eerst een steen in een emmer geplaatst en de anemoontjes erbij gekieperd...na enkele minuten zaten ze muurvast :) !!

Wat ikzelf de mooiste vond (blauwe) zit onder het keramiek :mad: !!

Tijd voor wat foto's maan.uitsteeekend

mvgr
twan

Heb ook al bij de anemoontjes staan te kwijlen maar durf het zelf niet echt aan. Jij natuurlijk weer wel. Na het lezen over deze beauty's kunnen ze toch nog wel eens gaan wandelen en daar zit ik niet echt op te wachten. Misschien heb jij meer geluk en blijven de 2 op hun plek en kruipt je favoriet de blauwe weer meer naar voren. Ben zelf vrijdag bij theo gaan weer een tour door België maken met wat aqua vrienden dus misschien wordt ik toch ook omgeturnd. Misschien zelfs wel een bezoekje aan jou bak op de terug of heen weg mocht je thuis zijn en nog niet te laat zijn. Nu wel even snel foto's maken van je keuze!!

Hoi Manuel,

Ik heb dezelfde ervaring met de mini tapijtjes... Michael kwam er gisteren een brengen (en kwam zelfs binnen toen ik in PSV shirt de deur opende :p) en nadat ik hem eerst in een schelpje had gezet tegen een steen ging hij al snel uit de schelp en zit nu muurvast tegen steen.

Groet,

Marcel

Heb ook al bij de anemoontjes staan te kwijlen maar durf het zelf niet echt aan. Jij natuurlijk weer wel. Na het lezen over deze beauty's kunnen ze toch nog wel eens gaan wandelen en daar zit ik niet echt op te wachten. Misschien heb jij meer geluk en blijven de 2 op hun plek en kruipt je favoriet de blauwe weer meer naar voren. Ben zelf vrijdag bij theo gaan weer een tour door België maken met wat aqua vrienden dus misschien wordt ik toch ook omgeturnd. Misschien zelfs wel een bezoekje aan jou bak op de terug of heen weg mocht je thuis zijn en nog niet te laat zijn. Nu wel even snel foto's maken van je keuze!!

Twan,Marcel en Dennis...bedankt voor jullie RE :) !!

Gewoon proberen Dennis...ik denk dat de anemoontjes niet snel lopen,zowel krijg je weer wat plaats voor wat anders ;) !!
Veel plezier vandaag!!

Enkele weken geleden voordat ik onderhoud wilde plegen nog even een stekje maken van de hyacinthus...de gehele rifpilaar brak en nam alles mee wat hij tegen kwam :mad: !!

Heb hier nog een foto van...als je goed kijkt zie je waar het keramiek is gebroken,de witte plek,op de grond hyacinthus met groene humilis die ook naar beneden kwam,de rest ligt in gruzellementen eronder :biggrin: !! Let niet op het groene raam :o !!

Gelukkig is alles hersteld nu :) !!

Bijlagen

• DSC_0001.JPG
    DSC_0001.JPG
    127,5 KB · Weergaven: 63
Ahh dat groene raam heb jij dus ook wel eens!:p Maar ik vind de open bak zo ook wel iets hebben hoor. Maar dat heb ik vrijdag al gemeld.
Staat je favia er netjes bij? mooiste stuk uit de bak bij Theo!

En heb je je blauwe anemoontje al weer terug of zit hij nog steeds verscholen?

Je weet het als je weer eens in het Rotterdamse bent is het mijn beurt een biertje uit te delen..
hallooooo

Back
Bovenaan