Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium van Manuel

De murene is een
Gymnothorax melatremus en wordt slechts maximaal 30cm groot.

@manuel, voeder je hem nog vaak genoeg, of eet hij met de pot mee. Anders zou ik hem toch gericht bijvoederen.
Heb je sinds deze erin zit al veel 'onverklaarbare' verdwijningen van vissen en/of garnalen gehad.

MVG

Eddy

Peter,Eddy en Isis,Twan,Thomas,Mike bedankt voor jullie RE :)!!

Twan, ik heb maar 1 zandslaper en duikt af en toe in het zand achterin waar geen koralen staan...soms ligt er wel wat op de koralen maar niet extreem....als de andere vissen wat laag zwemmen waait er vaak meer op :biggrin: de koralen spoelen zich met een beetje stroming als hulp :)!!

Het hongerverhaal klopt toch niet helemaal denk ik....deze murene heb ik nu zo'n 2jaar in mn bezit en heeft altijd achterin in het rif gezeten op 1 en dezelfde plaats,nooit bijgevoerd...nu na twintig maanden krijgt hij ineens honger :confused: heb hem een jaar niet bijgevoerd,wel een paar tuka's verloren maar kunnen ook een andere dood gestorven zijn natuurlijk!!

Nu ik hem vaak zie voer ik hem een spierinkje,als ik de tang in de bak steek komt hij al...bijt in de tang omdat hij zo blind is als een mol,na een keer of 10 aanleggen heeft hij het spierinkje....hij is nu pas gewend denk ik aan die lelijke kop die elke dag voor de bak staat :biggrin: !!

Foto van Lobo die al een cm of 8 in doorsnee is gegroeid.....

Bijlagen

• DSC_0051.JPG
    DSC_0051.JPG
    115,3 KB · Weergaven: 19
Het hongerverhaal klopt toch niet helemaal denk ik....deze murene heb ik nu zo'n 2jaar in mn bezit en heeft altijd achterin in het rif gezeten op 1 en dezelfde plaats,nooit bijgevoerd...nu na twintig maanden krijgt hij ineens honger :confused: heb hem een jaar niet bijgevoerd,wel een paar tuka's verloren maar kunnen ook een andere dood gestorven zijn natuurlijk!!

Nu ik hem vaak zie voer ik hem een spierinkje,als ik de tang in de bak steek komt hij al...bijt in de tang omdat hij zo blind is als een mol,na een keer of 10 aanleggen heeft hij het spierinkje....hij is nu pas gewend denk ik aan die lelijke kop die elke dag voor de bak staat :biggrin: !!

Ik zie het ook niet als honger Manuel. Eerder gewenning aan gevoerd worden.
De murene weet dat er gevoerd gaat worden en gaat op zoek naar de grijze man met de tang. :biggrin:

Echt een prachtbak Manuel... Je weet wel alle mooiste juweeltjes te vinden :p

We doen ons best soms wat moois te scoren he :p;)!!

Laten we het daar op houden Mike ;)!!

Nog een filmploeg uit Amsterdam op bezoek gehad...opnames gemaakt voor een digibedrijf die onder andere screensavers maken :) !!
Wat een apparatuur...op de camera werd een soort monitor (tvtje) aangesloten waar ze de kleur mee konden regelen,direct fotoshoppen dus :) !!

Binnenkort op DVD ;) !!

Gister nog naar RC geweest...onder andere mooie zeeappel uit Australie meegenomen :) !!

Bijlagen

• DSC_0004.JPG
    DSC_0004.JPG
    88,7 KB · Weergaven: 33
  • DSC_0005.JPG
    DSC_0005.JPG
    95,1 KB · Weergaven: 58
Gaaf manuel! ben benieuwd naar foto's van je nieuwe dieren las al dat je een paar boxen meehad bij Reefcorner vandaan;)

Wanneer komt de dvd uit:p

Die boxen waren niet alleen van mij Sander...we waren met zn 2en en moest voor deze en gene ook wat meenemen :) !!
Heb het zelf bij wat doopvondjes gelaten waaronder de zwarte met gouden drupjes,zeeappel,blauwe zeester,brokkelster en zon wormanemoontje...daar hadk er een paar meer van mee moeten nemen :o !!

Wereldberoemd hoeft niet he Roel....

En snorkelen doe ik hier niet,weinig plaats en bang van water ;) !!

Groetjes de appelboer :confused: !!

Die Heteropsammia (wormanemoontje) is gaaf hé? Hopelijk blijft hij ene beetje in het zicht in je bak!
Ben ook erg benieuwd naar de Australische variant van de zeeappel. Is dat een ander soort of heeft het andere kleuren?

Groet,

Marcel

Die Heteropsammia (wormanemoontje) is gaaf hé? Hopelijk blijft hij ene beetje in het zicht in je bak!
Ben ook erg benieuwd naar de Australische variant van de zeeappel. Is dat een ander soort of heeft het andere kleuren?

Groet,

Marcel

Hey Marcel,dat wormanemoontje loopt toch niet :confused: !!

De Australische zeeappel heeft als enige de blauwe kleur zei Theo :confused: maar volgens mij hebben ze allemaal blauw in zich...of ze komen allemaal van Australie :biggrin: of ik heb het verkeerd verstaan ;) !!

Zal er eens een fototje van posten :) !!

Ja leuk Roel :o !!

Foto van het appeltje :) !!

Bijlagen

• DSC_0015.JPG
    DSC_0015.JPG
    96,3 KB · Weergaven: 26
Manuel.......dit is toch wel echt iets voor de kerst action!!

Grt,

Martin,

hoi manuel...

wat heb jij een prachtige bak...echt een voorbeeld bak voor mij.
alleen wil het mij niet zo goed lukken....

is het mogelijk dat ik een keertje kom kijken..
zo kan ik leren van hoe je de koralen goed houd...

bvd

hoi manuel...

wat heb jij een prachtige bak...echt een voorbeeld bak voor mij.
alleen wil het mij niet zo goed lukken....

is het mogelijk dat ik een keertje kom kijken..
zo kan ik leren van hoe je de koralen goed houd...

bvd

Roel,Nikita,Harold,Martin en Marcel,bedankt voor de RE :o !!

Zeker een mooi kerstboompje Martin,leeft van fijnvoer Harold maar wordt hier niet gericht gevoerd :) ze zijn zeer giftig als ze worden vermalen door een pomp maar minder bij een natuurlijke dood!!

Marcel,buiten dat natuurlijk alle waardes optimaal moeten zijn is mijn inziens stabiliteit heel belangrijk,zo ook drie sleutelwoorden,licht,stroming,afschuimer :) !!

Je mag gerust eens langskomen...wel in het nieuwe jaar!!

Vandaag eens aandacht aan de stekkenbak gegeven...de rode formosa wordt ook geknipt :) !!

Bijlagen

• aquarium 004.jpg
    aquarium 004.jpg
    141,2 KB · Weergaven: 86
  • aquarium 007.jpg
    aquarium 007.jpg
    173,2 KB · Weergaven: 49
Back
Bovenaan