Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

1tje was een granulosa; deze had een lichtshock gehad, en ergens had ik er mij aan verwacht, de tafel nu is een acro waar ik de naam niet van ken, maar ook wel 1 zonder veel poliepen.

Hey Arjen, boven de bak komen 5 x 400 watt HQI te hangen in Lumenarc reflectoren. Bijgelicht zal worden met 2 keer 4 x 80 watt en 2 keer 4 x 54 watt T5.

De indeling van het rif zal afhangen van de vormen van het steen, maar ik weet in alle geval wat ik zeker niet wil en dat is al heel wat :).

Wat voor branders ga je gebruiken in de lumenarcs. Ik heb zelf van E40 400 watt Ushio (zelfde als blv) 10000K maar dat vind ik zelfs met mijn blauwe t5 (2x54 watt per 400watt hqi) aan nog te geel.

Even een update van het front, het huis neemt zoveel tijd in beslag dat ik amper nog aan het aquarium toekom. Daarom ben ik ook sterk aan het overwegen om voorlopig deze bak in de verkoop te zetten.

Op die manier kan ik ook rustig op het gemak de andere bak plannen en opstarten. Ik was orgineel van plan om de andere bak draaiende te krijgen en de huidige dieren over te zetten in de nieuwe. Maar in een gloednieuw huis moet ook nog alles geschilderd worden, wordt lijm gebruikt en wat is het nog allemaal.

Met al deze chemische toestanden zie ik dat niet echt goed komen, dus vandaar dat de beslissing zich opdringt. Als er mensen zijn die interesse zouden hebben kunnen ze altijd een pbtje sturen.

Mvg,

Filip

Ik wil iedereen bedanken die heeft gereageerd op mijn laatste post. Toch wil ik even duidelijk maken dat ik eigenlijk al mijn dieren niet kwijt wil en nog aan het horen ben hier en daar om wat beestjes te kunnen stokeren. Het risico dat ze dan bij de andere persoon uitvallen bestaat, maar het is tenminste een kans dat ik ze ooit nog terugzie, anders ben ik ze definitief kwijt.

Filip

hoi fipiliwip,
na de rare pb dat ik van jou heb gehad dat je nog liever je koralen door het toilet zou spoelen indien je niet genoeg € zou voor krijgen zou ik toch graag een lijstje hebben met de koralen en prijzen .
Dat je ze niets voor niks wegdoet begrijp ik zekers wat je ook aanhaalde in de pb van de ricordea's ....
tja voor mij waren ze zoveel waard was toch een keuze van jou dacht ik om ze te kopen ...
soit ik zie wel of je me een lijst wil doorsturen ,maar doorspoelen ...we zijn toch dierenvrienden he

Laatst bewerkt:
Na lang twijfelen of ik nog zou verder gaan met het dagboek toch maar besloten van wel. De waarom ga ik hier niet uitleggen.

Vanavond is Karl mijn nieuwe afschuimer komen brengen, het ziet er veel belovend uit :). De nieuwe bak staat zwaar achter op schema, maar ik hoop met dit berichtje toch te laten weten dat ik zeker niet stop...

Bijlagen

• IMG_8078..jpg
    IMG_8078..jpg
    112,1 KB · Weergaven: 57
  • IMG_8073..jpg
    IMG_8073..jpg
    127,1 KB · Weergaven: 37
  • IMG_8077..jpg
    IMG_8077..jpg
    126,5 KB · Weergaven: 27
  • IMG_8074..jpg
    IMG_8074..jpg
    110,7 KB · Weergaven: 30
Filip,

wat een kanon van een afschuimer, ben jij van plan om het rioolwater van de nieuwbouw ook te filteren!!!topjes

Amai Filip....die schuimer is net zo groot als jij :biggrin: ;) !! Goed dat je doorgaat met dit dagboek...kunnen we nog eens terugkijken he :cool: topjes !!

Wat een monster apparaat zeg....leuk dat je ons op de hoogte houd...

Aardig monster inderdaad!! Heb het kindje volgens mij bij Luc zien draaien maar deze is volledig naar jou formaat gebouwd. Ben benieuwd naar je nieuwe plannen.

Hey Dakine, het is exact de zelfde als die dat bij Luc staat... Ik had hem daar zien draaien en Luc is er behoorlijk tevreden over.

Ook heeft dit model 2 pompen en kan hij draaien op 1 pomp. Geen paniek dus als er is eentje uitvalt.

Ik heb nog eventjes zitten kijken naar het BBK aanbod, maar een gelijkaardige schuimer is bij hun echt wel heel duur.

Ook vind ik het afregelen bij een BBK een hels karwij, er zijn gewoon te veel dingetjes om aan te draaien of te trekken.

Hier is het maar aan 1 buis draaien en voilla. Zo heb ik indertijd ook gekozen voor de DaSTaCo, daar hoef je ook maar aan 1 knop te draaien.

Ook op deze bak komt terug een DaSTaCo te staan, deze staat al bij Aïssa klaar. Ook hier heb ik jawsee weer na-geaapt en het zelfde model gekozen. Alleen zonder uitbreiding dan :p

Dat ding is echt huge!!

Wat voor techniek heb je op het oog voor je nieuwe grote bak?

schoon materiaal Filiptopjessinds kort heb ik ook de reuzebeker,met die lange nek onder de beker is de schuimer nog beter in hetgeen hij moet doen,het schuim is erg rustig boven in de nek en dus perfect af te regelen,ik zit dagelijks in het water en dit ding blijft gewoon doorschuimen;)
Ligt de chappe(cementdekvloer voor de nederlanders:)) al in het huis,zou ideaal zijn net voor de bouwvak he.

Zeker met dit warm weer.
Chappe(eau) voor de werkmannen.topjes

Ligt de chappe(cementdekvloer voor de nederlanders:)) al in het huis,zou ideaal zijn net voor de bouwvak he.

Hey Jawsee, PU is gisteren gespoten, chappe komt er vandaag op, maandag wordt afgewerkt.

Gisteren ook alle vloeren geleverd alsook alle verwarming. We beginnen er te geraken! :)

Even een korte update, we zijn de eerste week van september verhuist. Nu nog hier en daar aan het afwerken (keldervloer, terras, tuin), maar eeeuuh, DAT BEGINT HIER FAMEUS TE JEUKEN ZENNE ;)

nog even doorbijten, einde van het jaar wordt alles een pak concreter :)

Het wordt tijd voor foto's van je bakkie,ik ben reuze benieuwd,hij gaat worden.:):)

Jouw ex bakkie draait nu op volle toeren,en ik ben er erg blij meethumbs up

Back
Bovenaan