Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

Je bak wordt te klein voor de doopvonten Filip;),prachtig,betere filteraars kan je niet wensen.De inhoud gaat met sprongen vooruit.
Pieter

Ik weet het Pieter, maar ik vind het toch oh zo een mooie dieren :).

Eentje dient trouwens gebruikt als huisje voor de anemoonvisjes, ik heb er hieronder een foto van gepost.

Ook probeer ik wat te werken aan mijn close-ups, maar daar is nog veel werk aan de winkel :)

Bijlagen

• IMG_6531.jpg
    IMG_6531.jpg
    164,3 KB · Weergaven: 11
  • IMG_6538.jpg
    IMG_6538.jpg
    128,5 KB · Weergaven: 4
  • IMG_6549.jpg
    IMG_6549.jpg
    154,6 KB · Weergaven: 6
  • IMG_6561.jpg
    IMG_6561.jpg
    167,9 KB · Weergaven: 14
Echte klasse.

Het zal nog wel even duren eer ik zo'n schoonheid thuis kan aanschouwen.

Komt wel slim Vinnie, niet vergeten dat ik een paar keer veel geluk heb gehad met het kopen van koraaltjes bij mensen die er mee ophielden. Verder probeer ik iedere maand een tafeltje te bemachtigen :).

Eergisteren Aissa geweest om de reactor zijn half-jaarlijks onderhoud te geven, mercie hiervoor Aissa!!

Ook heb ik aan Aissa mijn eerste echte stekjes ooit kunnen geven, ik heb er een foto van getrokken maar mijn toestel is plat, zal voor vanavond zijn.

Ik krijg veel reacties van mensen dat mijn bak VOL met doopvonten staat, maar het zijn er toch maar drie :p? Als je drie Acro's hebt staat je bak toch ook niet vol Acro :rolleyes:....

Waterwaardes zijn eigenlijk perfect (wat ik meet dan toch).

KH: 8 (reactor staat terug op 4 sinds deze morgen)
NO3: 0.2
PO4: tussen 0 en 0.08
Mg: 1320 +-

Calcium en ph hoef ik niet te meten, het aflezen van KH zegt hier genoeg over :).

Filip

Hey Filip,

mooie doopvonten, als die alle drie samen dichtklappen, dan mag jij dweilen zeker :biggrin::p

Hey Filip,

mooie doopvonten, als die alle drie samen dichtklappen, dan mag jij dweilen zeker :biggrin::p

Haha, laten we dan maar hopen dat ze dat niet plots beslissen bart! ;)

Hieronder een foto van mijn allereerste echte stekjes en ook nog eentje van een tafereel dat ik zo mooi vond dat ik het niet kon laten om ook een foto van te posten.

Bijlagen

• IMG_6593.jpg
    IMG_6593.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 20
  • IMG_6702.jpg
    IMG_6702.jpg
    194,7 KB · Weergaven: 23

Hieronder een foto van mijn allereerste echte stekjes en ook nog eentje van een tafereel dat ik zo mooi vond dat ik het niet kon laten om ook een foto van te posten.

Het begin is er hè Filip!

Leuke foto. Zou de doopvont het ook zo leuk vinden :rolleyes:?

hoi filip je doopie staat mooi en nog bedankt voor je stekjes hahaha:)
waar kan ik het middel halen wat we besproken hadden

groetjes pascal

Hey Pascal,

Prodibio, zeobak en coralsnow is volgens mij het recept. Goedkoopste prijs bij Aissa zoals gewoonlijk. Is een sponsor hier op het forum, dessert ocean.

Dit is echt ideaal als achtergrond voor mijn dektop....super mooi

Hey Marc,

Voor de DaSTaCo in werking wordt gezet moet eerst de verhouding KH - CA juist zijn. De DaSTaCo voegt dit ook gelijk toe. Is je KH dus juist dan kan je er van op aan dat je Ca ook in orde is.

De kalkreactoren van RC laten hier ook nog is bij toe dat je magnesium korrels in de reactor kan plaatsen zodat deze ook min of meer op peil blijft, iets wat niet het geval is het bij de DaSTaCo. Maar tegen dat beetje balling om de paar weken zie ik eigenlijk niet op.

Filip

Hoi Filip,

Kun je deze beginneling ff uitleggen waarom de kh een indicator is voor calcium?
Alvast bedankt.

Groetjes,
Marc

Korte update, toen ik eergisteren mijn bak nog is onder de loep nam zag ik dat een granulosa op een plekje het vel aan het loslaten was. Takje afgeknipt en koraal naar de bodem verhuist.

Meting gedaan, NO3 = 0. bak staat te arm dus ook al voer ik meer dan genoeg.

Dus ben ik gisteren maar eens op pad gegaan en heb 8 tuka's op de kop getikt. Hopelijk heb ik nu met meer vervuilers terug wat metingen in het water.

Veel heb ik ze nog niet kunnen bewonderen, ze worden voorlopig nog altijd terug het steen in gejaagd door het squamipinni mannetje.

Ook heb ik dan voor de eerste keer een "jawseeke" gedaan gisteren en de bruinste koralen aan de bruinste prijs meegenomen. Ben is benieuwd wat de kleuren zullen zijn :).

Filip

Hey Marc,

Voor de DaSTaCo in werking wordt gezet moet eerst de verhouding KH - CA juist zijn. De DaSTaCo voegt dit ook gelijk toe. Is je KH dus juist dan kan je er van op aan dat je Ca ook in orde is.

De kalkreactoren van RC laten hier ook nog is bij toe dat je magnesium korrels in de reactor kan plaatsen zodat deze ook min of meer op peil blijft, iets wat niet het geval is het bij de DaSTaCo. Maar tegen dat beetje balling om de paar weken zie ik eigenlijk niet op.

Filip

Hoi Filip,

Ok, bedankt voor de uitleg. Mooi aparaat!! :biggrin:

Ciao,
Marc

dit is juist het leukste vind ik, bruine koralen kopen en zien wat ze worden, natuurlijk heb je altijd wel een idee wat het gaat worden ongeveer maar de verassing blijft toch leuk en natuurlijk de prijs is leuker dan een super gekleurd koraaltje en de hobby is toch al duur genoeg :)

Korte update, toen ik eergisteren mijn bak nog is onder de loep nam zag ik dat een granulosa op een plekje het vel aan het loslaten was. Takje afgeknipt en koraal naar de bodem verhuist.

Meting gedaan, NO3 = 0. bak staat te arm dus ook al voer ik meer dan genoeg.

Dus ben ik gisteren maar eens op pad gegaan en heb 8 tuka's op de kop getikt. Hopelijk heb ik nu met meer vervuilers terug wat metingen in het water.

Veel heb ik ze nog niet kunnen bewonderen, ze worden voorlopig nog altijd terug het steen in gejaagd door het squamipinni mannetje.

Ook heb ik dan voor de eerste keer een "jawseeke" gedaan gisteren en de bruinste koralen aan de bruinste prijs meegenomen. Ben is benieuwd wat de kleuren zullen zijn :).

Filip

Back
Bovenaan