U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
misschien heb je gelijk bart, maar het blijft raar dat ik tot over drie weken geen meting had en nu ineens tussen de 2.5 en 5.
Ik had de vraag ook aan Theo gesteld, dus hier zijn antwoord:
Ik ga de fosfaatabsorber er eens uithalen dit weekend en vervangen door Rowaphos ipv op ijzer gebaseerde.
Het idee met de zeolith spreekt mij enorm aan, ik kan alleen er niets van terugvinden. Als ik er al iets over lees is dit ofwel met de zeovit methode, ofwel met de TD methode.
Als er dus iemand wel de wetenschap heeft over hoeveel, schudden niet schudden, iets bij toevoegen zoals zeobak, etc. dan hoor ik dat graag.
Filip
Lumenarc nog niet binnen Thomas.
Andere probleem los je zo snel niet op. Nitraat is rapper daar dan dat het weg is. Ik was in stijgende lijn aan het gaan met de wodka maar ga hier maar stilletjes terug mee afbouwen, ik begin hier en daar flap te krijgen en om nu met chemiclean te moeten gaan spelen heb ik niet echt zin in.
Wel vandaag Luc zijn stekkenbakken gaan plunderen, ik post wel eens wat foto's als ik terug licht boven de bak heb![]()
Hoi Filip,
Zou het kunnen zijn dat de anemoon haar maag heeft geledigd en dat de inhoud tussen het rif ligt? Je mist dan geen vissen maar er ligt wel iets dat nitraat zou kunnen veroorzaken.
Ciao,
Marc
Je was op het goede moment hier he Filip,de meeste koralen die ik wil hebben in de bak boven staan er en onder in de kelder wil ik een deel opruimen ook wat grotere stukken zoals je heb gemerkt,succes ermee![]()
aan wat is dit te wijten denk je. zeosteentjes of de verbeterde verlichting?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.