Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

Aquarium Dagboek Fipiliwip

en hoe doen de 400 watters het?
Is het andere probleem al opgelost?? Welke stappen heb je nu ondernomen?

Lumenarc nog niet binnen Thomas :(.

Andere probleem los je zo snel niet op :). Nitraat is rapper daar dan dat het weg is. Ik was in stijgende lijn aan het gaan met de wodka maar ga hier maar stilletjes terug mee afbouwen, ik begin hier en daar flap te krijgen en om nu met chemiclean te moeten gaan spelen heb ik niet echt zin in.

Wel vandaag Luc zijn stekkenbakken gaan plunderen, ik post wel eens wat foto's als ik terug licht boven de bak heb :)

Zeker doen die foto's. Ik zie je woensdag bij rc zeker? Kga ook eens langs bij Luc om wat stekken. Jou stekjes doen het ook goed trouwens. Die fel gele had ik twee stekjes van mee gekregen. Ik dacht eerst dat ik ze beiden ging verliezen. Eentje ervan heb ik ook verloren, de andere wordt elke dag mooier en mooier. Wordt binnenkort ook een prachtkoraal.
Hoop dat je het probleem snel onder controle krijgt. Jou kennende zal dat waarschijnlijk wel lukken!! Keep up the good work!

Hoi Filip,

Zou het kunnen zijn dat de anemoon haar maag heeft geledigd en dat de inhoud tussen het rif ligt? Je mist dan geen vissen maar er ligt wel iets dat nitraat zou kunnen veroorzaken.

Ciao,
Marc

misschien heb je gelijk bart, maar het blijft raar dat ik tot over drie weken geen meting had en nu ineens tussen de 2.5 en 5.

Ik had de vraag ook aan Theo gesteld, dus hier zijn antwoord:

Ik ga de fosfaatabsorber er eens uithalen dit weekend en vervangen door Rowaphos ipv op ijzer gebaseerde.

Het idee met de zeolith spreekt mij enorm aan, ik kan alleen er niets van terugvinden. Als ik er al iets over lees is dit ofwel met de zeovit methode, ofwel met de TD methode.

Als er dus iemand wel de wetenschap heeft over hoeveel, schudden niet schudden, iets bij toevoegen zoals zeobak, etc. dan hoor ik dat graag.

Filip

Lumenarc nog niet binnen Thomas :(.

Andere probleem los je zo snel niet op :). Nitraat is rapper daar dan dat het weg is. Ik was in stijgende lijn aan het gaan met de wodka maar ga hier maar stilletjes terug mee afbouwen, ik begin hier en daar flap te krijgen en om nu met chemiclean te moeten gaan spelen heb ik niet echt zin in.

Wel vandaag Luc zijn stekkenbakken gaan plunderen, ik post wel eens wat foto's als ik terug licht boven de bak heb :)

Je was op het goede moment hier he Filip,de meeste koralen die ik wil hebben in de bak boven staan er en onder in de kelder wil ik een deel opruimen ook wat grotere stukken zoals je heb gemerkt,succes ermee:)

hopelijk heb je wa laten staan voor mij.... :) Alhoewel... eigenlijk heb ik genoeg :o

@fipiliwip: ivm die zeo; misschien nieuw onderwerpje starten. Zal voor velen interessant zijn. Er heerst nogal wat onduidelijkheid rond de steentjes. Zo blijft het ook wat uit u dagboek.

Hey Tomas,

Zoals ik eerder al heb vernoemd ga ik zeker en vast niet met de zeovit lijn beginnen. Wel heb ik bij jawsee de steentjes in de filter gezien en weet ik dat andere grote bakken dit ook hebben.

Ik heb er bij Aissa besteld, ik ben benieuwd. Bij mij zullen ze in een geperforeerd emmertje of mandje komen te staan.

Morgen moet ik werken maar toch brengt Aissa de lampen, wat een service die gast :).

Filip

Kan zijn Marc, ik wijt het eerder aan het ontbreken van de giga doopvont, maar deze wordt zondag vervangen door een evengroot exemplaar.

Hoi Filip,

Zou het kunnen zijn dat de anemoon haar maag heeft geledigd en dat de inhoud tussen het rif ligt? Je mist dan geen vissen maar er ligt wel iets dat nitraat zou kunnen veroorzaken.

Ciao,
Marc

Mooie stukjes meegekregen Luc, ik wacht vol spanning je beslissing af over die andere roze schoonheid :).

Je was op het goede moment hier he Filip,de meeste koralen die ik wil hebben in de bak boven staan er en onder in de kelder wil ik een deel opruimen ook wat grotere stukken zoals je heb gemerkt,succes ermee:)

De lumenarc zijn gisteren door Aissa geplaatst. Ik was er jammer genoeg niet bij want ik moest gaan werken. Hieronder wat foto's van de nieuwe verlichting, de collectie doopies die ik ondertussen heb staan en wat sfeerfoto's.

Bijlagen

• IMG_7265.jpg
    IMG_7265.jpg
    156,9 KB · Weergaven: 46
  • IMG_7247.jpg
    IMG_7247.jpg
    224,2 KB · Weergaven: 43
  • IMG_7266.jpg
    IMG_7266.jpg
    257,6 KB · Weergaven: 43
  • IMG_7273.jpg
    IMG_7273.jpg
    235,9 KB · Weergaven: 48
Net ook 2 zakjes zeolith steentjes in de sump gezet. Bij gebrek aan een vijvermandje zitten ze in een plastieken vergiet. Veel gaten zitten er niet in, maar bon, we zullen wel zien wat het geeft :).

Filip

Kleine update; ondertussen zijn er op aanraden van Erik en andere zeolith steentjes bijgekomen, eerst had ik deze in een mandje liggen maar vond dat toch niet zo ideaal dus is er een zeolith reactor bijgekomen. Draait nu een week en is dus resultaten af te wachten:

Bijlagen

• IMG_7315.jpg
    IMG_7315.jpg
    124,9 KB · Weergaven: 35
En wat foto's van de koraaltjes, bij sommige zie je de uitlopers zo komen, prachtig gewoon.

Bijlagen

• IMG_7353.jpg
    IMG_7353.jpg
    161,8 KB · Weergaven: 11
  • IMG_7344.jpg
    IMG_7344.jpg
    272,6 KB · Weergaven: 37
  • IMG_7339.jpg
    IMG_7339.jpg
    117,2 KB · Weergaven: 8
  • IMG_7320.jpg
    IMG_7320.jpg
    126,1 KB · Weergaven: 9
  • IMG_7356.jpg
    IMG_7356.jpg
    125,3 KB · Weergaven: 9
aan wat is dit te wijten denk je. zeosteentjes of de verbeterde verlichting?

Ik gok op de betere verlichting, wat de Zeosteentjes betreft is dit een te korte periode tenzij en bepaalde toevoegingen worden gebruikt natuurlijk.:biggrin:

aan wat is dit te wijten denk je. zeosteentjes of de verbeterde verlichting?

alles zeer mooi filip, maar waar ga je hier nog iets laten groeien?:confused:
Ik dacht dat ik al een probleem had, maar hier is het nog veel erger als in mijn bak.
Je bent er in iedergeval gekomen waar je heen wou, en doe verder zo.
Groetjes Erik

Back
Bovenaan