U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
Quentin zei:Hoi Manuel,
Ik mag niet klagen denk ik, bij de meest scheve zat misschien 1 a 1 1/2 cm verschil. Dat kan je vrij redelijk wegwerken met dit materiaal. Het lastigste was het uitslijpen van de overloopkammen. Eigenlijk had ik bewust 1 peiler tot boven water gedacht, en als dit achteraf niet bevalt breek ik er wel een stuk af. Kleiner maken kan altijd nog.
De planning was 400 kilo levend steen, maar ik heb moeite dit goed te kunnen inschatten. De rifkeramiek wanden zijn ook behoorlijk in dikte. Ook ben ik nog een beetje aan het orienteren welke steen. In elk geval zeer poreus maar Indonesie, Fiji, Tonga, het klinkt allemaal mooi....
ÁDVIES???????????? Op die Amerikaanse sites heb je van dat mooie spul![]()
Groetjes Nick
Quentin zei:Gisteren de airco maar geinstalleerd die in de filterruimte komt te hangen. De afgelopen weken is mij wel opgevallen dat die ruimte behoorlijk warm wordt en daardoor toch maar een airco neergehangen. Mijn belangrijkste overweging was om te voorkomen dat de koelaggregaat nog meer water moet koelen. De schatting nu komt uit op ongeveer 4000 liter. De bestaande sump gaat een stekkenbak worden, en ik heb een nieuwe sump besteld met een extra doorvoer erbij. Ook het polyester bassin voor het verversen en bijvullen van zoetwater heb ik besteld. levertijd 5 weken!!! Maar goed, er is ook nog werk zat daar dus het kan eigenlijk geen kwaad.
Gisteravond nog eens goed zitten te kijken om de Tunze streamers weg te werken.............. Voor de 2 6301 had ik streamrocks gekocht, misschien voor de 6201's ook maar streamrocks? Na het plaatsen van de achterwand lijkt het aquarium ineens zo kleindus ik wil geen ruimte verliezen door 5 buizen te plaatsen waar de streamers in komen. Een andere goede oplossing behalve purschuim heb ik nog niet gevonden.
Vava; voor het spoelen van het rifkeramiek heb ik gewoon leidingwater gebruikt. Tijdens de opstart komt er wel een extra silikaatfilter bij. Ik weet dat met rifkeramiek de opstart toch al iets langer duurt, dus ik moet gewoon een beetje geduld hebben.
Danny; ik start op met kunstwater meteen. De belangrijkste reden hiervoor is dat ik niet zou weten hoe ik 4000 liter natuurlijk water hier moet krijgen, en het aanmaken van water is weliswaar duurder, maar op het totale plaatje speelt het water zelf ook geen echte rol meer.
Taurus; vissen???? mijn lijstje lijkt wel oneindig te worden en het past natuurlijk allemaal niet bij elkaar, of slopen lagere dieren en zo. Uiteindelijk zal het neerkomen op een aantal keizers ( niet zo veel als bij Pieter, maar wel van de heeeeele mooie ), wat dokters ( niet te veel verklappen ), en een flinke school anthiassen. ( eigenlijk wil ik maar 1 soort, maar ik hoor veel dat je de squamipinnis nodig hebt om de andere aan het eten te krijgen / houden. Hoe ik dat ga combineren ben ik nog niet uit. Heeft er iemand ervaring met bijvoorbeels alleen ventralis of tuka?
Voldoende update voor nu, vanmiddag ga ik me verder verdiepen in een evt planktonreactor en of ik nu een teco of aquamedic koelaggregaat wil.
Groetjes Nick
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.