Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

115l zeewater

Nog wat foto's:

Foto 1: de juist gespoten PUR
Foto 2: nadat we de PUR hebben platgedrukt
Foto 3: overzicht na het platdrukken

Bijlagen

• Picture 049.jpg
    Picture 049.jpg
    257,6 KB · Weergaven: 18
  • Picture 051.jpg
    Picture 051.jpg
    195,3 KB · Weergaven: 18
  • Picture 052.jpg
    Picture 052.jpg
    305,8 KB · Weergaven: 23
Achterwand maken deel 2

Nier zoveel te melden.
De plastieken platen waren bol getrokken, deze heeft Eddy erafgesneden (samen met wat vel :eek: ) en met Tec7 erin geplakt.

Bijlagen

• IMG_3125.JPG
    IMG_3125.JPG
    269,4 KB · Weergaven: 20
  • IMG_3134.JPG
    IMG_3134.JPG
    108,4 KB · Weergaven: 30
Voor alle duidelijkheid,mijn vel is er niet terug opgeplakt met TEC7 maar de achterwand.Kuttermessen zijn voor mij nog steeds een gevaarlijk speelgoed.
Ben al blij dat je achterwand er goed bij staat.Nu nog wat bijpurren in de hoeken,en daarna kan je aan de slag met de epoxy 2 componenten.Je zal zien dat het resultaat mooi zal worden,als de wand zal begroeit zijn met kalkalgen.

Gr,Eddy

Hallo Mathijs,

Je bouwt het geheel mooi en doordacht op! Dit belooft zeker een mooi bakje te gaan worden. Succes met de opstart en de zoektocht naar de inhoud van je bak. Wanneer verwacht je dat je hem gaat vullen?

mvg
Tom

Binnen een week of 2 weken moet mogelijk zijn. Ik moet de achterwand nog verven, pvc afwerken en water aanmaken. Ik hoop een keer langs te kunnen gaan bij Nathalie en Marcel om daar een 50l geënt water op te gaan halen.

Achterwand maken deel 3

Juist de hoeken verder met PUR opgespoten en na een 5 min weer wat platgedrukt.
Nu moet ik een paar dagen wachten en dan ga ik de achterwand schilderen met een 2 componenten exposy verf.

Bijlagen

• IMG_3158.JPG
    IMG_3158.JPG
    266 KB · Weergaven: 30
  • IMG_3164.JPG
    IMG_3164.JPG
    235 KB · Weergaven: 34
  • IMG_3163.JPG
    IMG_3163.JPG
    221,4 KB · Weergaven: 22
Dat heb je goed gedaan Mathijs.Ik zou aan de overloop nog ietsje bijspuiten,tot aan de kam.Na droging de overschot wegsnijden.Oppassen voor de vingers.Als je de achterwand geverft hebt,kan je het overgebleven gedeelte op de rugzijde en de zijkanten schilderen met bordenzwart aan de buitenzijde.Als de epoxy droog is,na het weekend,kan je de bak al vullen met kraanwater en daar een flinke hoeveelheid zout( goedkoop keukenzout) in doen,om de wand uit te logen.Dit water laat je een 3 tal dagen staan,dan spoel je met zuiver water,weer 1 dag laten staan,en dat herhaal je minstens 2x.
Daarna zet je het aquarium op zijn plaats,en kan je definitief je aansluitingen maken.Verder horen we wel van je voor de stand van zaken.

Gr,Eddy

Ik moet zeggen dat het wel mooi is wat je aan het doen bent. Zeker omdat je dat stuk in het midden vrij laat denk ik dat je best wat dieptewerking gaat krijgen.
Ben benieuwd naar het resultaat.

Damn :eek:

Je besteed echt superveel tijd en moeite aan het opbouwen van een mooie omgeving!! Ben echt heel erg benieuwd hoe hij eruit zal komen te zien! :D

Een wand met vulstenen kan ook mooi zijn.
Maar, meestal komen er vrij veel fosfaten uit vrij, het neemt vrij veel plaats in en ik kan in mijn achterwand stekjes prikken.:D
De mooiste achterwand die je je kan inbeelden is volgens mij rifkeramiek, dit is ook wel iets dikker en veel duurder maar je creeert er enorm veel diepte mee en het is zeer makkelijk om er koralen op te zetten.

Ik vind het ook een heel mooi resultaat.
Een pluim voor Eddy en Mathijs voor dit stukje vakmanschap.:goed:

Wat ik wel kan aanraden, is om later eventueel geen zeeëgel(s) te plaatsen, die schrapen algen en kalkalgen weg en kunnen mede hierdoor zichtbare sporen achterlaten op de pur achterwand

Inderdaad, toen ik bij Eddy naar zijn bak ging kijken waren er gele stukken te zien in de achterwand... de heremietkreeft had zich eens beziggehouden. Maar ja, dat groeit later wel terug dicht.

Ennuh, zeker een pluim voor Eddy, zonder hem had ik geen achterwand gehad.

Achterwand maken deel 4

Net geprobeerd de achterwand te schilderen... zonder resultaat.
Ik heb alles netjes vermengd volgens de verhoudingen maar om een of andere reden wilt de verf niet op de PUR blijven plakken. Ik kan Eddy niet bereiken dus voorlopig heb ik een probleem.
Weet er iemand hoe dit zou kunnen komen? De verf vervallen, of moeten er meerdere lagen?

Sorry voor de scheve foto;)

Bijlagen

• Picture 060.jpg
    Picture 060.jpg
    418,5 KB · Weergaven: 25
  • Picture 063.jpg
    Picture 063.jpg
    399,7 KB · Weergaven: 41
Mathijs,

Ben intussen terug van weggeweest en heb inderdaad je belletje niet gehoord.Ja achterwand inkleuring,ziet er niet zo slecht uit:goed: .Als je in mijn dagboek kijkt(hier) zal je zien dat ik net hetzelfde effect had als jij,schijnbaar wou de epoxy niet kleven,maar hij doet het wel degelijk.Nu zou het kunnen dat die van u ietsje minder zwart is,maar trek je dat niet aan.Binnen enkele maanden als alles goed draait zie je daar toch niets meer van.

Gr,Eddy

Back
Bovenaan