Wat is er Nieuw?
Zeewaterforum.info

U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.

115l zeewater

Zeer goed nieuws te melden, vanmiddag ben ik bij Rudi de pomp gaan omwisselen, terug thuis heb ik de pomp geinstalleerd en jawel, ze lekt niet meer.
Vanaf nu zal alles dus in een stroomversnelling gaan, als eerste ga ik het azijnwater dat er nu inzit eruit halen, opnieuw vullen met kraanwater en er een pakje zout inkappen. Daarna alles terug leegmaken, vullen met deels al gebruikt/geeent water en aangemaakt zout water. En dan maar steen kopen!
Dit zal een dikke 5kg worden, ik wil een zeer kleine/lage opbouw. De bedoeling is om de koralen tot grote kolonies te laten groeien en daar is natuurlijk plaats voor nodig.

Zojuist het osmosetoestel opgehangen. Na een paar gaten geboord te hebben en nadat ik alles had aangesloten kwam ik tot de vaststelling dat het osmosetoestel lekt! :mad:

Ik begin echt te denken dat het me door hierboven niet gegund is.

Bijlagen

• Picture 193.jpg
    Picture 193.jpg
    213,5 KB · Weergaven: 14
  • Picture 194.jpg
    Picture 194.jpg
    240,2 KB · Weergaven: 14
  • Picture 196.jpg
    Picture 196.jpg
    177,9 KB · Weergaven: 14
Op dit moment zit er in het aquarium kraanwater met keukenzout erbij. Het osmose toestel is nu nog aan het spoelen, water dat er nu uit komt gaat rechtstreeks de riool in, dit komt omdat in het membraan nog een beschermlaag zit dat er eerst uitgespoeld moet worden.

Hoi Mathijs,

Als ik over een paar dagen je dagboek weer open hoop ik echt dat er zeewater inzit, en dat je een mooi klein rif opgebouwd hebt, je hebt nu wel wat tegenslag gehad, maar ook dat hoort bij deze hobby. Ik denk altijd maar zo daar heb ik weer van geleerd, zal mij geen tweede keer overkomen.
Heel veel succes, en groetjes van Cora :) ( even denken hm hm wie is cora nu ook al weer:D :D )
Mathijs zei:
Op dit moment zit er in het aquarium kraanwater met keukenzout erbij. Het osmose toestel is nu nog aan het spoelen, water dat er nu uit komt gaat rechtstreeks de riool in, dit komt omdat in het membraan nog een beschermlaag zit dat er eerst uitgespoeld moet worden.

Jaja, ik weet nog wie je bent. :p

Ik hoop echt wel dat ik de tegenslagen er een beetje opzitten en dat ik snel kan beginnen.
Ik heb op een nachtje een vat van 50l water gevuld met osmosewater, daar ga ik straks zoutwater van maken (spannend spannend) verder krijg ik nog 25l gebruikt zeewater van Eddy. Het aquarium gaat dus eindelijk gevuld worden.

Laatst bewerkt:
Hey Mathijs, veel succes gewenst met je zee-aqua! Ik volg met interesse je dagboek:)

Groeten van een andere Mortselse aquariumliefhebber

Oh woon jij ook in Mortsel ?! Tof.
Moest je zin hebben kan je binnenkort als men bak een beetje goed altijd wel eens komen kijken. Heb jij toevallig geen bak staan? Kunnen we nog stekjes ruilen enzo. :)

Grmbl,

een van m'n twee verlichtingsbalken brandt niet meer. :mad:
Ik zal hem sebiet eens openvijzen om te kijken wat er verkeerd kan zijn, heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Het gaat hier om de verlichtingsbalken van Coral Cave.

Wat een tegenslagen, het zit je echt niet mee! :rolleyes:
Toch de moed niet verliezen, en blijven doorgaan, ik ben benieuwd wat het wordt! :goed:

Het zal waarschijnlijk aan de electronica liggen, als ik er een lamp inplaats en dan de stekker instekker insteek flikkert de lamp even. Hopelijk valt het te maken en als het in het slechtste geval echt kapot is zal ik het wel kunnen omruilen bij Sacha. Dan moet ik wel weer vervoer vinden. :(

Verder ligt het levendsteen in het aquarium, ik heb nog geen krabbetjes gezien maar wel veel wiertjes. Foto's komen nog.

Hoi,

Ik woon niet zover af en moet een van de dagen ook nog eens bij sacha langs om iets op te halen. Eventueel kan je meerijden.
Ik stuur wel een PM wanneer het juist zou zijn.

Groetjes Kristof

hoi ik heb ook wel eens bij mn zoet bak dat de tl ff niet aan wil dan rommel ik ff aan de buis dan sprinkt ie weer aan. :D

kijk een snachts als de lampen uit staan of er dan ander leven tevoor schijn komt.

jaaaa fotooos:p

Foto's komen hoor.

Kristof, ik ga eerst kijken of ik het kan maken, moest het niet lukken ga ik zeker in op je aanbod!
En BSkas, ik zal dat eens proberen!

Als je de balken nieuw hebt gekocht bij Sacha (Coral Cave), zou ik ze persoonlijk niet direct openvijzen. Op dat moment zou je garantie wel eens kunnen vervallen en dan sta je nog verder van huis.

En gestart met het gebruikte water dat je via Eddy kon krijgen, of ben je met volledig vers water gestart ?

Als je de balken nieuw hebt gekocht bij Sacha (Coral Cave), zou ik ze persoonlijk niet direct openvijzen. Op dat moment zou je garantie wel eens kunnen vervallen en dan sta je nog verder van huis.
OK bedankt dat je me waarschuwt, ik zal het eerst eens navragen bij Sacha.

Ik ben inderdaad gestart met 75l dat ik van Eddy gekregen had. Dat kwam van jou zeker hé? Ik hoop iig dat hierdoor de opstart wat sneller gaat gaan.

Back
Bovenaan