Inmiddels zijn we hier thuis 3 weken verder. Alle troep is opgeruimd. De techniek is zo nodig schoon gemaakt en opgeborgen.
Binnenkort zullen het meubel, sump en aquarium worden opgehaald.
Gistermiddag het levend steen, dat inmiddels ruim 2 weken buiten in een cement kuip met water heeft gelegen, met een hogedrukreiniger schoon gespoten.
Vanmiddag daar de rotzooi van opruimen.
Bekijk bijlage 652310
Volgende week leg ik het steen in water met waterstof peroxide. Vervolgens uitspoelen met gewoon leidingwater. Ik zie de meerwaarde om hiervoor osmosewater te gebruiken nog niet in.
Dan laat ik het steen mooi buiten op een droge plek liggen tot ik het ga gebruiken in een nieuw aquarium.
Bekijk bijlage 652311
Mijn vrouw en ik hebben besloten dat er een nieuw aquarium komt te staan.
Afgelopen woensdag zijn we bij AquaLife in België geweest. Daar hebben we tevens een leuke rondleiding door de de fabriek gemaakt. Dit maakte een hele positieve indruk op ons. Het nieuwe complete aquarium zal ik daar gaan bestellen.
Mijn belangrijkste redenen hiervoor zijn:
- ik heb gezien hoe men werkt
- zij komen alles bezorgen, op zijn plaats zetten en
goed het meubel afstellen
- de service lijkt me prima
- zij maken ook goede en degelijke meubels
- de geringe afstand van Venlo naar Pelt, ca. 75 km
Ik heb wel even moeten afwegen of ik wel of geen nieuwe Red Sea S-550 G2 zou nemen, want een korting van €1088,- is niet niks.
Hier komen gegarandeerd wel opmerkingen op.
Maar ik denk dat elk merk aquarium kan gaan lekken. De service van Red Sea is niet slecht. Mijn aquarium was ruim 5 jaren oud, buiten welke garantie dan ook, doen ze toch een goed aanbod. Ze hadden
ook een sorry- mailtje kunnen sturen.
Ik vind de meubels van Red Sea hartstikke mooi, doordacht en degelijk.
De Lotto win je als je mazzel hebt een keer en geen 2e keer.
De eerder door mij genoemde punten hebben mij voor de keuze van AquaLife laten gaan. Vooral het bezorgen en plaatsen van het aquarium vind ik heel belangrijk in deze.
De bak krijgt de volgende afmetingen 130 bij 70 bij 70 cm. De werkelijke waterhoogte zal ca. 60 cm zijn.
De bak zal er zo komen uit te zien, maar dan met 3 deuren.
De bak zal gewoon open zijn. De witte rand noemt men licht boord en zal de verspreiding van strooilicht moeten voorkomen.
De sump wordt naar alle waarschijnlijkheid 90 bij 50 bij 45 cm groot. Maar de sump wil ik nog even gaan bespreken. Als dit rond is, wordt er besteld.
In juni zal het geheel door Aqualife bezorgd en geplaatst gaan worden. Ik hoef dan alleen maar de apparatuur aan te sluiten en de bak in te richten en te vullen met water.
Ik wil nu gaan werken met een fleecefilter. Heb verschillende merken bekeken, maar ben er nog niet uit.
Iemand hier nog goede tips qua merk fleecefilter dan houd ik me aanbevolen.
De naam van mijn dagboek zal ik nog gaan aanpassen.