gerard_zzz
ZeewaterForum lid
Heel fijn dat je verder gaat met de hobby! Je keuze voor de aquariumbouwer lijkt me ook een hele goede.
Succes met de nieuwe opstart.
Succes met de nieuwe opstart.
U bezoekt ons forum als gast, wij zouden het leuk vinden als u zich registreert en aktief mee discussieert in de verschillende topics.
de 3000Welk type gebruik jij de 3000 of 5000?
In het begin was het een paar keer gebeurd dus nu durf ik de rol niet helemaal leeg te laten lopen, maar het zou kunnen dat het ook zo is met de rollen van de 3000.Ik heb de sk5000. Sinds al een tijd hebben ze de rollen aangepast waardoor ze er niet meer helemaal van af lopen. Je hoeft het apparaat er dus nooit meer uit te halen om de rol te vervangen. Ik weet niet of dat alleen zo is bij de rollen van de sk5000 of ook voor de sk3000 versie.
Het zijn mijn zaken niet, natuurlijk, maar ik denk hier krek hetzelfde over. Eigenlijk lachen ze je in je gezicht uit.Dat is inderdaad een snel antwoord, maar of het een goede service is, daar zet ik toch mijn vraagtekens bij. Als je een aquarium koopt, mag je er vanuit gaan dat die heel lang meegaat en niet na een paar jaar al lek is. Dat heeft met de garantie niets te maken; je hebt een bak gekocht die niet voldoet aan wat je van een bak in deze prijsklasse mag verwachten. Dat betekent dat ReSea ook na de garantieperiode je niet kan afschepen met een simpele korting voor een nieuwe bak. Zeker gezien het feit dat er heel veel verhalen zijn van RedSea bakken die uit elkaar klappen.
De vraag is alleen hoe je je recht moet halen. Dat zal alleen kunnen via de rechter en dat is natuurlijk veel te kostbaar (en dat weten ze bij RedSea ook heel goed). Dat betekent dat je met een kapotte bak blijft zitten met ook nog eens flinke schade en je kunt er niets van op RedSea verhalen. Dat ze dan 1/3 korting geven op een nieuwe bak, is een leuke verkooptruc. In plaats van dat ze je een nieuwe bak voor niks geven omdat de vorige niet voldeed aan de eisen die je er aan mag stellen, willen ze je gewoon een nieuwe bak verkopen met wat korting. Tjing, in plaats van schade voor Redsea zou de kassa voor hen weer rinkelen als je op dat aanbod zou ingaan.
Dat is zoals ik er over denk.

Dank voor deze handige tip.staalwollen schuursponsje zonder zeep er bij doet wonderen voor je fosfaat.
Verkrijgbaar bij de gamma.
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-staalwol-extra-fijn-4-rollen/p/B559176

doe je die 5 kg in de sump of in de bakInmiddels heb ik alles zo goed als bij elkaar om met de nieuwe bak te starten.
Zo heb ik 3 zakken zand klaar liggen.
De Reefmat 1200 en een ReefAto+ zijn ook binnen en staan klaar.
Om de bak te vullen met water heb ik besloten om ATI Absolute Ocean te gaan gebruiken i.p.v. gewoon zout.
De 4 pakken, voor 680 liter water, staan ook klaar hier in de hal.
Bekijk bijlage 653676
De laatste portie "levend steen" ligt nu al 2 dagen in de waterstof peroxide oplossing. Aanstaande maandag kan het steen in RO-water gespoeld gaan worden.
De tip om staalwol hierbij te gebruiken werkt perfect.
Bekijk bijlage 653677
Nu nog een nieuw net en een Red Sea ReefCan 40 Liter aanschaffen. Dan denk ik alles compleet te hebben.
Vervolgens wachten op de bezorging en plaatsing van het nieuwe systeem.
Uiteraard schaf ik ook nog 5 kg vers levend steen aan om de bak mee op te starten. Hier kunnen potjes met allerlei bacteriën volgens mij niet aan tippen.
En dan weer veel geduld hebben!!!![]()
Die 5 kg levend steen gaat gewoon mee in de opbouw van het rif in de bak.doe je die 5 kg in de sump of in de bak
Verwacht de bak eind juni begin juli te ontvangen.Gaaf hoor , en een nieuwe uitdaging weer met een hele verse bak.
Wanneer verwacht ongeveer je bak binnen?
Aftellen dan..Verwacht de bak eind juni begin juli te ontvangen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.