Tijd voor wat foto’s weer.
Hmm, met mijn mobiel krijg ik de visjes niet mooi op de digitale plaat. Mijn DSLR is even niet beschikbaar dus voor foto's moet er nog wat geduld uitgeoefend worden ;-)
Verder heb ik mijzelf gisteren weer getrakteerd op wat visjes. De bovenste waterlaag is nog niet goed genoeg bezet. Er zwemmen wel 9 Chromis Viridis rond maar ik wil meerrrrr. Kortom er moesten wat Anthiassen in de bak. Er waren een stuk of 8 soorten op voorraad dus ik voelde mij echt als een kind in de snoepwinkel. Squamipinnis, Tuka, Dispar, Evansi, Carberri, Bimaculatus, Smithvanizi.
Ik heb niet voor de makkelijkste soort gekozen (Pseudanthias Squamipinnis), Vanwege Corona zit ik net als velen onder ons al maanden thuis te werken en dat gaat nog wel even door. Het is dus voor mij geen probleem om meerdere keren per dag te voeren. Mijn keuze:
- 4x Microlabrychtus Dispar
- 4x Microlabrychtus Evansi
Met 8 stuks is het een leuk groepje en als alles goed gaat komt nog wel een 3de soort bij. Eerst maar eens zien hoe dit opgroeit. Het zijn jonge dieren van 5 cm en voor zover ik kan beoordelen is er nog geen duidelijke man aanwezig. Inzetten van de Evansi's was ook nog een stress momentje, deze werden namelijk direct achterna gezeten door 2 juffers waardoor de Evansi's in een flits verdwenen waren. Pas de volgende ochtend kon ik weer tot 8 tellen.
En als je dan in de winkel bent kijk je niet alleen naar datgene waarvoor je komt, maar ook naar wat je eventueel nog wilt. En op mijn lijstje staat ook nog steeds Naso Elegans. En oh wat een toeval. Er waren diverse redelijk gevulde en etende exemplaren aanwezig. En één is geen dus heb ik er 2 mee naar huis genomen. Het zijn nog kleine exemplaren (7 en 11 cm) dus het duurt nog wel even voordat ze in mijn bak uitgegroeid zijn. Na de acclimatisatie was er maar één vis die het niet zo leuk vond dat er extra dokters geplaatst waren in zijn territorium (de hele bak). Dat was natuurlijk mister Witborst (Leucosternon) amper 8 cm groot maar het eerste uur was deze continu bezig om met opgezette vinnen de nieuwkomers te overtuigen on een weg naar een ander aquarium te vinden. Maar toen dat na een uur niet lukte er er eten in de bak gegooid werd waren er belangrijkere dingen te doen. Sindsdien heb ik geen vijandigheden meer waargenomen.
Maar goed met deze aanschaffen begint mijn visbestand aardig compleet te worden.